تبریز وبسایت

تبریز وبسایت

انواع چسب کاشی کدامند؟

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/30 11:17 ·

انواع چسب های کاشی از نظر مواد تشکیل دهنده و نوع کاربرد به دو دسته تقسیم می‌شوند. در دسته اول، چسب کـاشی و سرامیک خمیری قرار دارند و در دسته دوم،  پودری. هر یک از این نوع چسب  کاشی و چسب سرامیک، کاربردهای خاص خود را در صنعت ساختمان سازی دارند.

فروشگاه کاشی و سرامیک سپرو

چسب کاشی وسرامیک پودری چیست؟

چسب کاشی پودری به دلیل مقاومت بالای خود در برابر نفوذ آب و رطوبت، برای سطوح صاف مانند دیوارهای آجری و کاشی کاری های قدیمی انتخاب مناسبی است. این نوع چسب می تواند در محیط های مرطوب مثل سرویس های بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان چسب ضدآب هم شناخته می شود. چسب های کاشی و سرامیک پودری به عنوان بهترین چسب برای نصب کاشی ها، اتصال سنگ های مصنوعی و طبیعی و موزاییک ها به دلیل استحکام بالای خود مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین بهترین چسب برای چسباندن کاشی های استخر نیز محسوب می شود.

کاربردچسب های پودری

چسب‌های کاشی پودری، برای انواع کارهای کاشی‌کاری از جمله نصب سرامیک، چینی و سنگ طبیعی، به خصوص در محیط‌های مرطوب مانند حمام و استخر مناسب هستند. کاربران اغلب ترجیح می‌دهند از چسب های کاشی پودری به جای انواع خمیری استفاده کنند. این چسب‌ها در گریدهای مختلفی تولید می‌شوند و بسیار آسان در استفاده هستند؛ زیرا فقط با مخلوط کردن با آب، قابل استفاده می‌شوند.

چسب کاشی

مزایا چسب های کاشی و سرامیک پودری

چسب های کاشی و سرامیک پودری به دلیل مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت، چسب ساختمانی کاربردی ترین گزینه برای محیط های مرطوب از جمله حمام، سرویس های بهداشتی و استخرهاست. برای تولید چسب های کاشی و سرامیک پودری از پرایمر استفاده می شود که با کاهش جذب آب، نفوذ آب را جلوگیری می کند. این چسب به دلیل انعطاف پذیری بالا، ترک نمی‌خورد و بهترین گزینه برای جلوگیری از افتادگی و ریزش کاشی هاست. در نهایت، می توان به مزایای استفاده از چسب های کاشی خمیری و پودری اشاره کرد.

چسب های کاشی و سرامیک خمیری چیست؟

چسب های کاشی خمیری یا آماده از نوع چسب‌های پلیمری است که بلافاصله پس از باز کردن درب ظرف، برای کاربردهای کاشی کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چسب بیشتر برای پروژه‌های کوچک مناسب است و در محل‌های دارای رطوبت کم بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. چسب‌های کاشی خمیری از مواد اکریلیک بر پایه آب ساخته شده اند و تنها معایب آن مقاومت کم در برابر رطوبت و حرارت هستند و برای کاشی‌های شیشه‌ای مناسب نیستند. در عوض، چسب  کاشی و سرامیک خمیری برای تمام سطوح داخلی و خارجی ساختمان قابل استفاده است. این نوع چسب  به‌راحتی تمیز می‌شود و زمان ماندگاری طولانی دارد، اما به دلیل عدم مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، نباید در محیط‌هایی با رطوبت و حرارت بالا استفاده شود.

کاربرد چسب های کاشی و سرامیک خمیری

کاربرد اصلی چسب خمیری شامل چسباندن سطوح سنگی، کاشی، سرامیک و موزاییک است. این نوع چسب در محیط داخل و خارج ساختمان قابل استفاده است و همچنین می‌تواند در محیط‌های مرطوبی مانند حمام و سرویس بهداشتی کاربرد داشته باشد.

چسب سرامیک

مواد تشکیل‌ دهنده چسب‌ کاشی پودری و خمیری چیست؟

مواد اصلی تشکیل‌دهنده  این چسب ها، برای نوع پودری و خمیری آن‌ها مشابه هستند. در ترکیبات این چسب، از پلیمرهای مختلفی مانند اکریلیک، لاتکس و اپوکسی برای بهبود خاصیت چسبندگی استفاده می‌شود. اکریلیک باعث مقاومت چسب های کاشی و سرامیک در برابر رطوبت می‌شود. لاتکس چـسب های کاشی را انعطاف‌پذیرتر می‌کند که مناسب برای استفاده در جایی مانند راهرو با حرکت است. اپوکسی نیز به افزایش سختی و استحکام چسب‌ها کمک می‌کند. چسب‌های اصلاح‌شده اپوکسی در برابر روغن‌ها، آب، اسیدهای رقیق، قلیاها و اکثر حلال‌ها مقاوم هستند و کاربردهای صنعتی دارند، مانند کاشی‌های ثابت که در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم هستند.

 چسب خمیری  اپوکسی

چسب  اپوکسی یکی از ملات های پرکاربرد در ساختمان سازی است و در دسته چسب های خمیری قرار می‌گیرد. این نوع چسب از رزین های اپوکسی و مواد سخت کننده تهیه می‌شود و به دلیل خمیری بودن، امکان استفاده آسان و کار کردن با آن برای همه افراد فراهم شده است. با استفاده از چسب  اپوکسی، می‌توان با حداقل تعداد نفرات نیروی کار، کار را در کمترین زمان ممکن انجام داد.

چسب خمیری سرامیک، با انواع و اقسام زیرساخت‌ها سازگاری دارد و به همین دلیل در اجرای دیوار و کف با هر متریالی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، به کار می‌رود. در مقابل، چسب خمیری اپوکسی دارای مقاومت بالا در برابر دما و عدم نفوذپذیری در برابر مواد شیمیایی است، اما قیمت بالاتری نسبت به دیگر چسب‌های کاشی و سرامیک دارد. بنابراین، فقط نیروی کار با تجربه و آموزش دیده می‌تواند از چسب خمیری اپوکسی در ساخت و ساز استفاده کند.

چسب لاتکس و اکریلیک

با توجه به قدرت چسبندگی بالایی که این نوع چسب  دارد، در بخش های مختلف ساختمان کاربرد زیادی دارد. این چسب در اجرای سرامیک، کف پوش ها و کاشی کاری دیوار استفاده می شود و برای این منظور از چسب لاتکس و اکریلیک استفاده می شود.

چسب های ماستیک

ماستیک چسـب های کاشی، از اولین نوع چسب های مورد استفاده در بازار برای کاشی و سرامیک بوده است. کاربردهای متنوعی نیز دارد؛ به عنوان مثال، در کاشی کاری و سرامیک کاری دیوار و انواع کف پوش ها به کار می‌رود و حتی ظروف شیشه و چینی نیز از آن استفاده می کنند.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.

شیرآلات توکار

در حال حاضر، شیرآلات توکار با انواع مختلفی در طرح‌ها و اندازه‌ها و با قیمت‌های متفاوت در دسترس هستند تا نیازها و خواسته‌های شما سخت‌پسندان را برآورده کنند. این شیرآلات قابل نصب و استفاده در فضاهای مختلف ساختمان مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام هستند. شاید تا به حال به اهمیت این بخش از تجهیزات خانه به این اندازه جدی نگرفته باشید، اما می‌توانید بدانید که می‌توانید در ساخت یا بازسازی خانه خود از شیرآلات مدرن مانند شیرآلات توکار به جای شیرآلات سنتی استفاده کنید.

بنابراین، با استفاده از این شیرآلات می‌توانید به خانه‌تان جلوه‌ای نو و مدرن ببخشید و فضای بیشتری برای آن ایجاد کنید. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید، باید بدانید که شیرآلات بهداشتی توکار چه ویژگی‌هایی دارند و همچنین با مزایا و معایب استفاده از این نوع شیرآلات آشنا شوید، تا در خریدتان تصمیم درستی بگیرید.

شیرآلات توکار چیست؟

شیرآلات توکار، یک نوع شیرآلات است که با پیشرفت در صنعت ساختمان و تولیدات آن به وجود آمده است. این نوع شیرآلات به علت قرار گرفتن تمامی اجزای آن، به جز دسته سرد و گرم، درون دیوار نصب می‌شوند و بنابراین به آن شیرآلات توکار می‌گویند.

این نوع شیرآلات در سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه‌ها و حمام‌ها قابل استفاده هستند. علاوه بر جلوه زیبا و مدرن، این شیرآلات فضای کم‌تری را اشغال می‌کنند. شیرآلات توکار با توجه به طراحی زیبا و کاربردی خود، به سرعت در معماری‌ها و بازسازی‌های نوین جای خود را یافته‌اند. به عنوان مثال، شیرآلات توکار نوبیلی ایتالیا به لحاظ طراحی، کیفیت ساخت و دوام برتری دارند. اگر شما نیز به دنبال پیاده‌سازی معماری داخلی به‌روز در خانه خود هستید، توصیه می‌شود که برای خرید شیرآلات روکار یا توکار، به فروشگاه آنلاین گلزارهوم مراجعه کنید.

انواع شیرآلات فروشگاه سپرو کمپانی

<yoastmark class=

تفاوت شیرآلات توکار و روکار

برای درک مزایای یک وسیله، در ابتدا نیاز داریم اطلاعاتی درباره آن وسیله را به دست آوریم. به همین منظور، برای درک معایب و مزایای شیر توکار، باید با این محصول آشنا شویم. شیرآلات توکار به طور کلی به شیرآلاتی گفته می‌شود که بخش‌های اصلی آن‌ها، مانند لوله‌ها، اتصالات و کارتریج، در داخل دیوار نصب می‌شوند و قابل مشاهده نیستند.

برای به دست آوردن دانش و اطلاعات گسترده‌تر در مورد این شیرآلات، مناسب است آن‌ها را با شیرآلات روکار مقایسه کنیم. اولین مورد بحث، نصب خارجی و داخلی شیرآلات است. همان‌طور که از نامشان پیداست و پیش‌تر اشاره شد، قسمت اصلی شیرآلات توکار در داخل دیوار قرار می‌گیرند.

از طرف دیگر، شیرآلات روکار در خارج از دیوار قرار دارند و ما به تمامی اتصالات و اجزای آن‌ها دسترسی داریم. بزرگ‌ترین تفاوت عمده بین شیرآلات توکار و روکار در نحوه نصب آن‌ها است.

شیرآلات توکار معمولاً نصب سخت‌تری دارند و برای اینکه بخواهیم شیرآلات خانه خود را توکار انتخاب کنیم، باید در فاز ساخت ساختمان این انتخاب را انجام دهیم تا فضای مورد نیاز این شیرآلات در دیوار طراحی شده و خالی بماند. از طرف دیگر، برای شیرآلات روکار، لازم نیست در مراحل پیش از ساختمان سازی تصمیم گیری و انتخاب کنیم. نصب شیرآلات روکار دقیقاً پس از اتمام ساخت ساختمان و در آخرین مراحل انجام می‌شود.

از دیگر مقالات سپرو کمپانی شیرآلات

مزایای شیرآلات توکار

بهینه سازی فضا

شیرآلات این نوع، برای تامین نیازهای مدرن صاحب خانه‌ها در قرن بیست و یک مناسب هستند. اگر شما هم به محدودیت فضا و آشفتگی در اطراف خسته شده‌اید، می‌توانید از این نوع شیرآلات استفاده کنید. اصلی ترین قسمت این شیرآلات در داخل دیوار نصب می‌شوند، بنابراین در محیط آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام فضای کمتری را اشغال می‌کنند. دلیل این امر این است که بخش اصلی اجزای این شیرآلات در دیوار قرار می‌گیرند و شما می‌توانید به صورت حداکثر از فضاهای خانه استفاده کنید. علاوه بر این، لوله‌کش‌ها دیگر تاثیری در بالای سینک یا وان ایجاد نخواهند کرد.

جلوه مدرن

یکی از مزایای بارز شیرآلات توکار، طراحی‌های مدرن و به‌روز آن‌هاست. با استفاده از شیرآلات توکار با دیزاین‌های مینیمال و همزمان مدرن، نه تنها می‌توانید فضای خانه خود را حفظ کنید، بلکه به ایجاد یک فضای مدرن و به‌روز در منزل کمک می‌کنید. این مزیت به عنوان یک عامل مهم در معماری خانه‌های مدرن و همچنین نوسازی منازل شخصی، بسیار قابل توجه است.

بادوام و مقاوم

شیرآلات این نوع، به‌جز زیبایی بالقوه‌ی خود، مقاومت قابل توجهی در برابر پوسیدگی و صدمات از خود نشان می‌دهند. اگرچه قرار گرفتن بیشتر اجزای این شیرآلات در دیوار می‌تواند مشکلاتی را تحمیل کند، اما همین عامل باعث مزایای فراوانی مانند دوام بالا نیز می‌شود. وجود یک محافظ که به‌دلیل نصب در دیوار، این شیرآلات را در برابر صدمات و پوسیدگی محافظت می‌کند، بسیار حائز اهمیت است. در واقع، کیفیت ساخت بالا و عدم دسترسی به اجزای شیرآلات، آن را از آسیب‌ها دور نگه می‌دارد و در نتیجه ماندگاری بلندمدتی را برای آن تضمین می‌کند.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.

شناخت انواع لباس زیر های زنانه

شاید اغراق آمیز باشد ولی لباس زیر زنانه مناسب تاثیر مستقیم و بسیاری بر سلامت فرد دارد. چون در صورتی که لباس زیر برای مثال سوتینی که تهیه کرده اید، کیفیت مناسب و مطلوبی ندارد یا اینکه از مواد اولیه اورجینال به تولید نرسیده باشد، می تواند آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد آورد. لباس زیر های زنانه امروزه در انواع مدل های مختلف تولید می شوند. طوری که صنعت لباس زیر، هر روزه اقدام به طراحی انواع لباس زیر های جدید و جذاب می کند. به دلیل گستردگی مدل های لباس زیر زنانه، ما در این مقاله به بررسی انواع مدل های لباس زیر زنانه می پردازیم. با سایت لباس زیر زنانه آنامکث تا انتها همراه باشید.

از معروف ترین و پرکاربرد ترین نوع مدل های لباس زیر زنانه می توان شورت و سوتین را دانست. مدل های لباس زیر زنانه در انواع گوناگون و با رنگ های متفاوت و زیاد در بازار وجود دارند. خانم ها می توانند لباس زیر مناسب را با توجه به سایز خود تهیه نمایند.

بر خلاف امروز، در زمان های قدیم لباس های زیر زنانه تنوع زیادب نداشتند. ولی حالا در بازار به آسانی می توان لباس های زیر را در طرح های گوناگون دید.

اسامی انواع مدل های لباس زیر زنانه و دخترانه

همانطور که گفته شد مدل های لباس زیر زنانه دارای انواع گوناگون هستند. این مدل های لباس زیر زنانه در 3 دسته، تقسیم بندی شده اند:

  1. انواع شورت 
  2. ست لباس زیر
  3. لباس خواب

گونه اول لباس زیر: انواع مدل های شورت زنانه

 

شورت فانتزی کنزو کد 1553

شورت مخمل برند MAX

شورت مخمل برند MAX

انواع شورت زنانه که از دسته مدل های لباس زیر های زنانه می باشد، در رنگ‌ بندی، مدل و کاربرد های گوناگونی وجود دارد. هر کدام از این مدل های شورت با هدف مشخصی تولید می گردند. که مهم‌ ترین آن کمک به داشتن بهداشت ناحیه تناسلی و پوشش این ناحیه می باشد. اما از آن جهتی که شورت نیز مانند سوتین نقش اساسی در تحریک همسر و داشتن رابطه جنسی لذت بخش دارد، مدل‌ های گوناگونی نیز برای این منظور تولید گشته اند. شما عزیزان می توانید با مراجعه با فروشگاه لباس زیر آنامکث از انواع مدل های لباس زیر های زنانه دیدن نمائید.

شورت بندی

هنوز شورت زنانه‌ ای به جذابیت شورت بندی دیده نشده است، از شورت بندی می توان آن را زیر بلوز، شلوار، دامن مدادی و پیراهن استفاده کرد. شورت به دلیل نداشتن خط لباس رسمی و کمی تنگ خود را بهتر نشان می دهد.

شورت فانتزی

برخلاف تصور بسیاری از مردم، توجه به طرح، رنگ و ظاهر لباس زیر برای روحیه خانم ها خیلی اهمیت دارد و در واقع بانوان باید بدانند که با پوشیدن لباس زیر زیبا و جذاب در واقع به خود ارزش و احترام می گذارند. از گزینه هایی که به راحتی می توان از آن در جهت ایجاد تنوع در لباس ها استفاده کرد، شورت های فانتزی زنانه می باشد. همان طور که از نام آن قابل برداشت است، رنگ ها و طرح ها و حتی برش های روی لباس کاملا خلاقانه و فانتزی بوده و قطعا نقش بسیار مهمی در شاد کردن روحیه بازی خواهد کرد.

شورت لامبادا

شورت لامبادا یکی از موارد پر طرفدار دختران و خانم های جوان می باشد. با توجه به اینکه مدل های لباس زیر لامبادا درز ندارند، در نتیجه می توان از آن ها با لباس مجلسی، شلوار و شورت پوشید. جنس این شورت غالبا کشدار می باشد و به جهت داشتن تنواع بالا می توان به راحتی با توجه به شرایط مورد نیاز آن را یافت.

شورت توری و سوتین

طبق بررسی های انجام شده شورت و سوتین توری محبوب ترین و پرکاربردترین مدل در بین انواع مدل ها هستند. البته این شورت و سوتین بیشتر در دسته سوتین های فانتزی قرار می گیرند.

ست دانتل مژه ای میسا کد 7151

ست فانتزی کد 3067

ست فانتزی شورت و سوتین ژینا کد 3030

 

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.

سوتین جک دار

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/29 13:17 ·

همه چیز درباره سوتین جک دار

انواع جدیدی از سوتین ها که امروزه می توانید در بازار، سایت ها و ... پیدا کنید تقریبا نزدیک به 30 سال است که وارد ایران شده است. برند و مارک های مختلفی وجود دارد که در این زمینه فعالیت دارند و برای جذب مشتری رقابت سختی با یکدیگر دارند. موضوعی که درباره اش در این مقاله به آن خواهیم پرداخت سوتین جک دار است که از سوتین های پر طرفدار بانوان می باشد.

با وجود علاقه همچنان شاید برای عده ای از عزیزان تعریف دقیق از سوتین جک دار و تفاوت آن با سوتین فنر دار ندارند. حتی این مقاله می تواند به این دسته از بانوانی که نمی توانند سوتین مناسب خود را انتخاب کنند نیز می تواند کمک کننده باشد.

ست جکدار انوشه 

ست جکدار انوشه

سوتین جک دار چیست؟

سوتین جک دار در اصل به اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ میلادی در کانادا تولید شد. یک شرکت به نام شرکت “pigeonnant” با الهام گرفتن از نوعی سوتین اروپایی «wonderbra» که معنای اسم آن سینه کفتری، به تولید نمودن سوتین دست زد.سوتیـن جک دار مدلی از سوتین ها است که پد های تعبیه شده در کاپ لباس زیر قرار می گیرد. سوتین های جک دار این اعمال را انجام می دهند:

  • با پوشیدن این سوتین ها، سینه ها به سمت بالا فرم می گیرند.
  • باعث نزدیک تر شدن سینه ها به هم می شوند.
  • سوتین جک دار باعث افزایش ظاهری سایز سینه ها به اندازه 1 سایز می‌ گردد.

کاربرد های سوتین جک دار

در کاپ این سوتین ها از جک یا پد استفاده شده است که به هدف فرم دادن سینه ها این کار انجام گرفته است. سوتین های جک دار در دو نوع ثابت و تنظیم شونده به تولید می رسند. در برخی از این سوتین های جک دار از جک که به صورت یکپارچه در کاپ قرار گرفته و در مدل هایی از این سوتین دیگر امکان خارج کردن و جدا سازی اسفنج از کاپ هست. با امکان جدا سازی این جک ها می توانید هر وقت خواستید به عنوان سوتین معمولی و هر وقت نیاز بود به عنوان سوتین جک دار استفاده کنید.

بانوانی که دوست دارند سینه هایشان بزرگ تر دیده شود و یا از افتاده دیده شدن سینه های خود رنج می برند، این سوتین ها بهترین همراه آن هاست. این سوتین ها از افتادگی سینه و شل شدن آن ها جلو گیری به عمل می آورد.

ویژگی های سوتین جک دار

سوتین های جک دار دارای انواع گوناگون است. این سوتینهای جک دار از نظر تغییر دادن اندازه و فرم دهی به سینه ها متفاوت هستند و به سه گروه کم و متوسط و شدید دسته بندی می شوند. این تفاوت ها به دلیل اندازه پد بکار رفته در سوتین ها ایجاد شده است. و بنابر این قابلیت در سوتینهای جک دار، همه افراد با توجه به نیاز و علاقه خود می تواند سوتین جکدار مناسب خود را پیدا کند.

نه تنها می توانید پد های این سوتین را جدا کنید یا وصل کنید، می توانید پد های آن را نیز تغییر دهید یعنی این امکان وجود دارد که پد های مختلف در این سوتین ها بکار ببرید. همین ویژگی جالب خروج جک از داخل کاپ ها این امکان را فراهم می‌ سازد تا بتوانید به صورت ساده این سوتینها را پوشید. سوتین جکدار در بیشتر موارد ست هستند و با شورت مناسب خود به فروش می رسد.

سوتینهای جک دار همانطور که گفتیم در دو نوع ثابت و تنظیم شونده وجود دارند. سوتین اسفنجی، در انواع رنگ ها و طرح های گوناگون با توجه به نیاز بانوان تهیه و عرصه می شوند.
ین سوتین مناسب فصل سرماست چون یکی دیگر از ویژگی های این سوتین ها، کم بود گردش هوا در داخل کاپ است. پد داخل این سوتین ها فشار سینه ها را زیاد تر کرده و در نتیجه گرمای بیشتری را تولید می سازد به همین علت می‌ تواند برای فصل زمستان گزینه درستی باشد.

عوارض سوتین جکدار چیست؟

با توجه به مقالات مختلف و تحقیقات انجام شده، هنگام شب از به تن کردن سوتیــن جکدار و یا در حالت کلی تمام مدل های سوتین، خود داری نمائید. هرچند در مورد عوارض استفاده از سوتین جکدار، هنوز شواهد علمی وجود ندارد که استفاده از این مدل سینه بند را مورد انتقاد قرار دهد. به صورت کلی استفاده از سینه بند جکدار، هیچ عوارضی در پی ندارد اما بهتر است هنگام شب آن ها را نپوشید.

تفاوت سوتین فنردار و جک دار چیست؟

سوتین اسفنجی، تنها دارای یک لایه پد نازک در داخل کاپ سوتین است. سوتـین فنردار در داخل خود دارای یک نیم دایره فلزی بوده که مانند سوتـین جک دار با هدف بالا قرار گرفتن سینه ها برای خانم های با سینه افتاده بسیار مفید خواهد بود. البته سوتین فنر دار به علت فشار فنر بر سینه ها می‌ تواند باعث بروز درد در بافت سینه شود. در سوتین های سیم دار احتمال بیرون زدگی فنر از داخل کاپ و ایجاد خراش بر روی سینه هست.
سوتین جک دار پد ضخیم در داخل کاپ های سوتین دارد. و برای خانم های، با سینه کوچک جهت پر تر نشان دادن سینه ها کاربردیست. سیم موجود در نوع فنر دار قابل جدا شدن بوده، که در این صورت سینه بند ظاهر اصلی خود را از دست می‌دهد. پد موجود در سوتین جکدار نیز عموما قابل جدا شدن می باشد.

ست جکدار فانتزی انوشه

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.

وکیل دیوان عدالت اداری

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/29 13:03 ·


 

جهت مشاوره با شماره ۰۹۱۴۱۱۹۳۵۰۴ تماس بگیرید

وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

شاید شما هم درباره ی عنوان وکیل دیوان عدالت اداری مطالبی شنیده باشید. اگر به طور دقیق نمی دانید این وکیل کیست و یا چه کاری انجام می دهد. بهتر است با ما همراه شوید. انتخاب وکیل با تجربه وکیل دیوان تفاوتی با دیگر وکلا ندارد. تنها تفاوت آن است که وکیل دیوان از تجربه کافی در مورد دعاوی مربوط به سازمان ها و نهادها از جمله شهرداری و کمیسیون های متعدد برخوردار است. کمیسیون هایی نظیر کمیسیون ماده 5، کمیسیون ماده 7،کمیسیون ماده 77، کمیسیون ماده 100و همچنین دعوای اعتراض به مواد 147 و 148 ثبت

وکیـل دیوان عدالت

وکیل دیوان عدالت اداری معمولا در امور حقوقی و کیفری از تجربه و دانش بیشتری نسبت به سایر وکلا برخوردار است. تجربه احاله پرونده به چنین وکیلی می تواند برای آن دسته از افراد که پرونده های پیچیده و سخت دارند می تواند تجربه مفید و ارزنده ای باشد.

وکالت انواع پرونده های ملکی اداری می تواند توسط وکیل دیوان عدالت انجام پذیرد. چنین وکیلی در قامت وکیل ملکی متخصص قادر است در پرونده هایی که شعب مختلف دیوان عدالت مورد رسیدگی قرار می دهند اعلام وکالت نماید. بعد از اعلام وکالت، شکایت موکلین توسط وکیل دیوان عدالت ثبت می شود.

وکیل-دیوان-عدالت-اداری

وکیل دیوان

قبل از هر چیز لازم است وکیل  دیوان در جریان پرونده های شما قرار بگیرد. لذا با تعیین وقت ملاقات حضوری رایگان، وکیل در فرصت مناسب مدارک شما را مورد بازبینی قرار می دهد. بعد از مطالعه پرونده و گفتگو با شما در مورد نحوه اقدام وکیل و مسیر پرونده و انعقاد قرارداد مذاکره صورت می گیرد. درصورت توافق دوجانبه، قبول وکالت از طرف وکیل اعلام و قرارداد مالی به امضاء طرفین خواهد رسید.

اعطای وکالت به وکـیل دیوان عدالت

چنانچه متقاعد شدبد که وکیل می توان مشکل شما را به خوبی پیگیری نماید تصمیم با شما خواهد بود. در صورت ذهنیت مثبت می توانید نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نموده و وکالت پرونده تان را به وکیل اعطا نمایید. وکیل بعد از انعقاد قرارداد و دریافت وکالت شما پرونده تان را در هر قسمت از دیوان عدالت پیگیری خواهد کرد.

وکیل متخصص دیوان
 

پرونده های دیوان بصورت غیر حضوری مورد رسیدگی قرار می گیرد. با این وجود بعضی وکلا می توانند در پرونده های سنگین با قاضی پرونده نیز با رعایت تشریفات قانونی مذاکره کنند. اینگونه مذاکرات با توجه به تخصصی بودن موضوعات در صلاحیت دیوان، مستلزم دانش و تجربه و مهارت وکیل می باشد. وکیل در این موارد پس از ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری و ارجاع به شعبه مربوطه اقدامات به طور کامل حرفه ای خود را مورد پیگیری و توجه قرار خواهد داد. پرونده های زیادی که بوسیله وکیل در دیوان مورد اعتراض واقع می گردد. در بیشتر موارد آراء صادره بوسیله دیوان شکسته شده و به نفع موکل سرنوشت پرونده تغییر پیدا نموده است.

ویژگی های وکیل دیوان اداری

صلاحیت بررسی اصالت اسناد و تحقیق در باره آنها

وکیل دیوان در مقام دفاع از حقوق موکلین می تواند به طرق گوناگون درباره ی اصالت اسناد تحقیق و بررسی کند. با توجه به اهمیت وجود سند در دعاوی ملکی و ثبتی، او در مورد مندرجات سند، مرجع صادر کننده، امضای سند، اثر انگشت، مهر و… می تواند با کمک کارشناسان و مامورین صلاحیت دار بررسی های مورد نیاز را انجام دهد. همینطور وکیل دیوان می داند امضای سند بعنوان یکی از ارکان تشکیل دهنده سند و مستند به مواد 63 و 65 قانون ثبت اسناد و املاک و ماده دو قانون تجارت الکترونیک از چه جایگاهی در دعاوی ملکی برخوردار می باشد.

قدرت تشخیص نقش و تأثیر اسناد رسمی و اسناد عادی در دعاوی ملکی

اسناد در حالت کلی می توانند به دو دسته رسمی و عادی تقسیم شوند. سند رسمی سندی است که در مراجع دولتی و مورد تأیید دولتی همانند اداره ثبت و یا دفاتر اسناد رسمی و دفاتر اسناد ازدواج و طلاق و …. تنظیم می شود. ولی اسناد عادی بوسیله  اشخاص عادی و در مبادلات و معاملات فی مابین تنظیم می گردد. اینکه کدام یک از اسناد رسمی و عادی در محاکم و دعاوی از چه میزان اعتبار برخوردار هستند.

یا اینکه مراجع قضایی کدام اسناد را در دعاوی می پذیرند و کدام را مورد اعتنا قرار نمی دهند. اینها از جمله مسائلی می باشد که اغلب در دعاوی مطرح می شود. و تنها وکیل دیوان می باشد که میتواند از عهده آن برآید. او می داند در دعوا از کدام سند بایستی استفاده نمود. و آیا سند مورد نظر ممکن است از طرف دادگاه و مرجع صالح مورد توجه قرار بگیرد یا خیر.

 

وکیل-دیوان-عدالت-اداری

وکیل-دیوان-عدالت-اداری

 

توانمندی در مورد تشخیص لازم الاجرا بودن سند رسمی

توان اجرایی سند رسمی یعنی قابل اجرا بودن مفاد آن بدون نیاز به مراجعه به دادگاه و صدور حکمی درباره ی آن داشتن توان اجرایی از آثار اعتبار استثنایی سند رسمی و از جمله امتیازات آن است. البته هر سند رسمی دارای قدرت اجرایی نمی باشد. به این دلیل که این قدرت از آثار ذاتی سند رسمی نیست. بلکه قانون آن را به اسناد معینی داده است. وکیل دیوان می داند کدامیک از اسناد از قدرت اجرایی برخوردار هستند. و میتوان بدون نیاز به دادگاه از آن قدرت جهت تحقق بعضی خواسته های قانونی موکلین به کار برد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

وکیل مهاجرت

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/29 11:22 ·


 

جهت مشاوره با شماره ۰۹۱۴۱۱۹۳۵۰۴ تماس بگیرید

وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت کسی است که در پرونده های اقامت و مهاجرت تخصص دارد و از راه تماس مکرر خود با سفیران خارجی اطلاعات جامعی درباره ی قوانین و مقررات مهاجرت دست یافته است. چنین افرادی با آگاهی از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی کشورها سعی می کنند بهترین و حداقل راه ممکن را برای اخذ ویزا، اقامت دائم، اجازه اقامت و … بیابد. همانگونه که بیان شد قوانین مهاجرت هر سال و گاهی هر چند ماه یکبار تغییر می نماید. که مشکلات جدی برای متقاضیان ایجاد می نماید. اینجاست که یک وکیل مهاجرت با دانش و تجربه خود به کمک این گونه افراد می آید. و آن ها را در روند درخواست ویزا کمک می نماید.

وظیفه کلی وکیل در برابر موکل

برخلاف تصور مردم، وظیفه وکیل تنها حفظ حقوق مجرمان نیست. ممکن است به دلایل گوناگون نیاز به تماس با یک وکیل داشته باشید. وکیل موکل خود را با توجه به شرایط هر فرد و طبق تجربه و اطلاعات او در زمینه مسائل حقوقی و در حوزه های مختلف راهنمایی و مشاوره می دهد. کلیه وکلا ملزم به گذراندن دوره ها و دریافت واحدهای درسی در دانشگاه حقوق می باشند. فارغ التحصیلان بایستی بعد از فارغ التحصیلی در آزمون وکالت شرکت نمایند. مرحله بعدی شامل تکمیل یک دوره 18 ماهه می باشد. کسانی که می توانند کلیه این مراحل را طی کنند می توانند مجوز وکالت دریافت کنند. از لحاظ قانونی، فقط دو نهاد زیر واجد شرایط درخواست این مجوز می باشند و مجوزهای صادر شده بوسیله دیگر نهادها معتبر نیستند:

  • انجمن وکلای دادگستری
  • شورای اجرایی مشاوران و وکلای قوه قضائیه

وکیل مهاجرتی در ایران وجود ندارد. در حقبقت وکلا جهت وکالت در زمینه خاصی نیازی به گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه ندارند. تمامی وکلا می توانند بعد از اخذ وکالت در تمام دفاتر حقوقی و مهاجرتی مشغول به کار شوند. مهاجرت به کشورهای خارجی موضوعی حساسی می باشد. ولی چه اقداماتی باید انجام شود که منجر به موفقیت مهاجران شود. اولین موردی که درباره ی مهاجرت مهم است این است که بهترین وکیل مهاجرت را انتخاب کنید که در همه ی مراحل قانونی شما را همراهی نماید و شما را به مقصد برساند. در حقیقت می توان گفت داشتن وکیل مجرب می تواند آینده و سرنوشت یک مهاجر را رقم بزند.

وظایف وکیل مهاجرت

  1. ارائه مشاوره حقوقی به افراد، سازمان ها و مشاغل در راستای انجام امور حقوقی
  2. در صورت نیاز تمام تعهدات قانونی و قضایی را از طرف مشتریان خود انجام دهند.
  3. همراهی ارباب رجوع یا تنظیم قراردادهای حقوقی اصولی برای آن ها
  4. تفسیر قوانین و مقررات در پرونده و دادگاه
  5. تهیه و تنظیم اسناد قانونی

وکیل-مهاجرت

نقش وکیل مهاجرت

بر اساس بررسی دقیق وظایف یک وکیل، وقت آن است که وظایف یک وکیل مهاجرت را شرح دهیم. افراد ممکن است به دلایل زیر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را داشته باشند :

  • مهاجرت از راه سرمایه گذاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • ویزای کاری

مواردی که در بالا ذکر شد سه دلیل و هدف اصلی مهاجرت می باشند. شاید برای شما سوال باشد که نقش وکیل مهاجرت چیست؟ وکلای مهاجرت که قابلیت ها و وظایفشان به طور کامل با دیگر وکلای مهاجرت متفاوت می باشد. ابهامات را برطرف نموده و به سوالات متقاضیان پاسخ می دهند. با توجه به اینکه مهاجرت فرآیندی پیچیده و بعضا وقت گیر می باشد. بایستی با کسی که در این مورد تجربه دارد مشورت نمایید. ممکن است تمام وقت و پول خود را هدر دهید به این دلیل که اطلاعات کافی درباره ی قوانین مهاجرت ندارید. شاید شما درباره ی قوانین کشورها جهت مهاجرت سوالات زیادی دارید و بسیار کنجکاو هستید. در نتیجه داشتن یک وکیل مهاجرت مجرب که بتواند به خوبی شما را در این مسیر راهنمایی نماید ضروری است.

چگونه بهترین وکیل مهاجرت را پیدا کنیم؟

توصیه می کنیم جهت ارتباط با یک وکیل با تجربه در ابتدا با دوستان و آشنایان خود که موفق به اخذ اقامت شده اند تماس حاصل نمایید. به این دلیل که این افراد به احتمال زیاد پرونده مهاجرت خود را به یکی از وکلای با تجربه و حرفه ای ارائه کرده اند.

راه دوم انتخاب از بین وکلای شناخته شده سطح شهر می باشد. مشاوران حقوقی در کل ایران دفاتر قانونی دارند ولی این بدان معنا نمی باشد که تمام آن ها دارای صلاحیت بالایی می باشند. لذا بررسی رزومه آن ها و تعداد پرونده های موفق می تواند بهترین مؤلفه جهت تأیید اعتبار آن ها باشد. با این حال چند راه آسان جهت پیدا کردن یک وکیل مهاجرت خوب وجود دارد :

  • تجربه کاری

یکی از اصلی ترین عوامل یک وکیل خوب، تجربه او است. سن یک وکیل ممکن است به خوبی نشان دهنده تجربه وی باشد. البته وکیلی که سالها در این حوزه کار کرده است. تجربه خوبی دارد. البته در میان وکلای جوان کسانی هستند که با تجربه اندک توانسته اند در بسیاری از موارد موفق شوند. بنابراین استثناهایی در این زمینه وجود دارد که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.

  • جستجو در اینترنت و مطالعه نظرات مشتریان

راه دیگر جهت یافتن یک وکیل مهاجرتی خوب جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی می باشد. در این روش بایستی نسبت به نظرات کاربران حساس باشید و در صورت مشاهده نظرات ساختگی از انتخاب وکیل مورد نظر خودداری نمایید. متاسفانه بعضی از وکلا با گذاشتن نظرات جعلی سعی در فریب کاربران دارند. در نتیجه به دنبال وکلایی باشید که نظرات حقیقی و بازخورد کاربران را دارند. سایت‌ های مهمان (وب‌ سایت‌ هایی که وکیل مدافع می باشند و بوسیله افراد بی‌ طرف اداره می‌ شوند) بهترین مکان برای پیدا کردن وکلای حرفه‌ ای هستند.

ویژگی وکیـل مهاجرت خوب چیست؟

یکی از قابلیت های وکیل مهاجرت خوب داشتن تجربه در پرونده های مهاجرتی است. علاوه بر در نظر گرفتن مجوزهای قانونی بایستی بدانید که وکیل شما دارای سالها تجربه حقوقی بویژه در حوزه مهاجرت می باشد. از آن جایی که قانون مهاجرت پیچیده می باشد وکیل شما بایستی در امور مهاجرت با تجربه باشد.

لذا اگر به دنبال بهترین وکیل مهاجرت میباشد، مطمئن شوید که فرد مورد نظر شما سابقه چندین ساله در این حوزه را داشته و با مراجع مربوطه در این زمینه آشنایی دارد. این دانش اولیه و اعتماد به مقامات مهاجرت قطعا در زمان رسیدگی به پرونده شما مفید خواهد بود. حقیقت این است که هر اشتباه کوچکی در پرونده مهاجرت می تواند موجب مشکلات بزرگ شود. در بدترین حالت حتی یک اشتباه کوچک می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. حتی اگر بتوان خطا را اصلاح نمود. ممکن است پرونده شما را به تأخیر بیاندازد و زمان زیادتری را در پی داشته باشد.

از سوی دیگر خیلی از برنامه های مهاجرتی نیازمند انجام مراحل اداری می باشند. و هر اشتباه کوچکی عواقب منفی زیادی به همراه خواهد داشت. وکیل مهاجرت شما بایستی بسیار زیرک باشد. و پیش از ارسال مدارک کلیه جزئیات را در نظر داشته باشد. یکی از راههایی که می توانید توجه یک وکیل نسبت به جزئیات پرونده را بدانید این است که با او درباره ی پرونده مهاجرت خود صحبت نمایید. مقررات پیچیده حقوقی می تواند هر فردی را گیج کند. این مسئله به خصوص برای افرادی که به دنبال مهاجرت میباشد و مراحل اداری را درک نمی کنند صادق است. اینجا است که مهارت های ارتباطی قوی بعنوان یکی از قابلیت های بهترین وکلای مهاجرت در نظر گرفته می شود.

تفاوت اصلی بین وکیل و مشاوره مهاجرت

وکیل مهاجرت به شخصی می گویند که دارای مدرک حقوق و دارای مجوز رسمی و معتبر قانونی می باشد. همچنین این وکیل بایستی دارای مجوز رسمی و قانونی برای رسیدگی به پرونده های مهاجرتی در سطح بین المللی باشد. به عبارتی اصلی ترین قابلیت وکیل مهاجرت داشتن مجوز رسمی مهاجرت می باشد. این مجوز بایستی هم برای یک فرد و هم برای موسسه صادر شود.

مشاور مهاجرت به کسی می گویند که علاوه بر تحصیل در رشته حقوق اطلاعات به روز و دقیقی درباره ی مهاجرت داشته باشد. مشاوره حقوقی مهاجرت اطلاعات خود را بروز می دهد. و درباره ی تمام قوانین مهاجرت و رویدادهای اصلی در دنیا از اطلاعات جامع برخوردار م باشد. پنج ویژگی و مسئولیت مشاوره مهاجرت که او را از یک وکیل مهاجرت متمایز می نماید عبارتند از :

  1. بسته به شرایط متقاضی بهترین روش های مهاجرت را در نظر می گیرد.
  2. آشنایی و تسلط کامل به شرایط و مقررات مهاجرت کشور مقصد
  3. ارسال مدارک مورد نیاز برای مهاجرت با توجه به کشور مقصد
  4. آشنایی متقاضی با تمام روش های مهاجرتی و اخذ ویزا
  5. ارائه راههای قانونی مهاجرت به کشور مورد نظر

وکیل-مهاجرت

یک وکیل مهاجـرت خوب

یک وکیل مهاجرت خوب به مهارت های ارتباطی کتبی و شفاهی برای توضیح مسائل پیچیده به زبان ساده تر نیاز دارد. وکیل مهاجرت شما باید بتواند با مهارت های ارتباطی قوی خود آنچه را که نیاز دارید به روشی قابل درک به شما توضیح دهد. احتمالاً باید در مورد پرونده خود تصمیم بگیرید و اگر پرونده خود را درک نکنید ، نمی توانید تصمیم درستی بگیرید. اگر وکیل مهاجرت نتواند شما را متقاعد کند، بعید است که بتواند افسران مهاجرت را متقاعد نماید. از سوی دیگر ، توانایی برقراری ارتباط خوب در مذاکرات و ارائه پرونده ها ضروری است و این کارکرد به ویژه در مواقعی که وکیل شما نیاز به ارتباط با سایر متخصصان دارد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. وکیل مهاجرت شما باید بتواند در مورد مسائل جاری فکر کند و به آنها پاسخ دهد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

وکیل شرکت

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/29 11:08 ·


جهت مشاوره با شماره ۰۹۱۴۱۱۹۳۵۰۴ تماس بگیرید

وکیل شرکت

آیا می توان هر فردی را به عنوان وکیل شرکت تعیین کرد؟ پاسخ منفی است. کسی را می توان به عنوان وکیل شرکت تعیین کرد که دارای شرایط مقرر در قانون است. برای مثال شرکت های دولتی می توانند فردی را به منظور نماینده حقوقی خود انتخاب نمایند. و او را به دادگاه معرفی کنند. تا به دفاع از منافع و حقوق آن شرکت دولتی اقدام کند. مثل اداره منابع طبیعی و آبخیز داری. ولیکن شرکت های خصوصی بایستی وکیل دادگستری را به عنوان وکیـل شرکـت به دادگاه معرفی کنند. همانند شرکت سهامی خاص که ۵۱ درصد سهام آن متعلق به اشخاص باشد.

وکـیل شرکت های تجاری

منظور از وکیـل شرکتهای تجاری این است که دارای پروانه پایه یک دادگستری باشد. و در تنظیم قراردادها و انجام دیگر امور مربوط به شرکتها دارای تجربه و دانش کافی است. در رویه به این شکل رویت می گردد که وقتی وکیلی حرفه خود را وکالت در امور شرکتها قرار می دهد. از پرداختن به دیگر موضوعات وکالت همانند دعاویی حقوقی، دعاوی کیفری و خانواده اجتناب نماید. و بیشتر فعالیت وکالتی خود را به وکالت شرکت های تجاری متمرکز می نماید. از این رو است که به وی وکیـل شرکتت های تجاری می گویند.

انواع شرکت های تجاری

وکیل شرکت بیان می‌ کند که بر اساس ماده ۲۰ قانون تجارت شرکت‌ های تجاری به چند قسم تقسیم می‌ گردند:

  • شرکت سهامی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی
  • شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت سهامی

 بر اساس آن چه در قانون تجارت آمده به شرکتی می گویند که سرمایه آن به سهام تقسیم گشته و مسئولیت افرادی که سهم دارند تنها محدود به مقدار سهمی می باشد که آن‌ ها در آن شرکت دارند، شرکت سهامی به‌ عنوان شرکت بازرگانی معرفی می‌ گردد. اما ممکن است اموری که به آن می‌ پردازد در حوزه مسائل بازرگانی نباشد.

شرکت با مسئولیت محدود

این نوع از شرکت به شکلی است که بوسیله دو یا چندین نفر برای مسائل تجاری تشکیل شده است و هر شخص فقط به میزانی که سرمایه دارد در شرکت دارای تعهد و مسئولیت است.

شرکت تضامنی

 قانون تجارت شرکت تضامنی را شرکتی می‌ داند که میان دو تا چندین نفر به منظور امور تجارتی تشکیل گردیده است. و افرادی که در آن شرکت حضور دارند دارای مسئولیت تضامنی می باشند و اگر دارایی شرکت کافی برای پرداخت طلب نباشد هر کدام از شرکا جهت پرداخت آن قرض مسئول هستند.

وکیل-شرکت

شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی

 شرکت مختلط سهامی حالتی می باشد که در آن سرمایه موجود در شرکت به شکل سهام و یا قطعات سهام متساوی القیمه می‌ باشد. و مسئولیت شرکا تا حدی است که در آن شرکت سهم دارند. شرکت مختلط غیر سهامی حالتی می باشد که میان یک یا چند شریک ضامن با چند شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل شده است.

شرکت نسبی

در این نوع شرکت که عنوان تجارتی دارد میان دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر کدام از آن‌ ها تنها به میزان سرمایه‌ ای است که در شرکت آورده‌ اند.

شرکت تعاونی

میان صاحبان حرفه تشکیل می‌ شود و شرکای این شرکت شغل خود را برای تولید و فروش اجناس به کار می‌ برند.

وکیل امور شـرکت

دعاوی مرتبط با شرکتها در اصل به ۲ نوع تقسیم می گردد. شرکت ها یا میان اعضای خود و یا میان اعضا (تحت عنوان کلی شرکت) با دیگر افراد عادی جامعه به مناسب مراودات مالی و قراردادی که می باشد. دچار اختلافات حقوقی است. این اختلافات طرح دعاوی تجاری و دعاوی حـقوقی را در پی دارد. به این نوع از دعاوی، دعاوی شرکت ها می گویند.

قرارداد شرکت با وکیل

شرکت ها می توانند وکیل تلفنی داشته باشند. وکیل تلفنی شـرکت به وکیـلی می گویند که با انعقاد قرارداد همکاری با شرکت به نام مشاوره حقوقی غیر حضوری و تلفنی برای شرکت فعالیت می کند. قرارداد شرکت با وکیل باید دربردارنده مدت همکاری و موضوع وکالت باشد. شرکت می تواند فقط برای وکالت در یک موضوع خاص یا یک دعوای حقوقی خاص با وکیل قرارداد تنظیم کند.

نکته : وکیـل شرکت و انعقاد قرارداد شرکت با وکیل مانند سایر دعاوی حقوقی و قراردادهای حقوقی می تواند کاملا وفق توافق و تراضی طرفین انجام گیرد.

وکیل شرکت خصوصی

شرکت های خصوصی جهت انجام وکالت در دعاوی نزد مقامات قضایی اعم از دادگاه های حقوقی و دادگاه های کیفری، بایستی از وکیل پایه یک دادگستری استفاده کنند. به این دلیل که شترکت های خصوصی نمی توانند شخصی غیر از وکیل دادگستری را به عنوان وکیل به شعبی که پرونـده در آن در جریان است معرفی کنند. زیرا وکـیل شرکـت خصوصی با تنظیم نمودن قرارداد و اخذ وکالت از شرکت خصوصی وفق قانون و اساس نامه شرکت، اقدام به وکالت می کند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

وکیل دیه

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/29 11:03 ·


 

جهت مشاوره با شماره ۰۹۱۴۱۱۹۳۵۰۴ تماس بگیرید

وکیل دیه کیست؟

وکیل دیه وظایف حیاتی و مهمی را بر عهده دارد. و تمامی خدمات حقوقی و کیفری مربوط به دیه را با توجه به تجربه و دانشی که در این زمینه دارد. او می‌ تواند با توانایی‌ های خود خون بهای شخصی را برای صاحبان دم بگیرد. دریافت دیه و تشخیص نوع و میزان آن امر پیچیده ای بوده. و نیازمند مشورت با وکیل دیه می باشد. و یا هر مسائلی که مربوط به دیه شود را حل و فصل نماید.

تعریف دیه

منظور از دیه همان خون بها است. برخی معتقدند که دیه برای جبران صدمات بدنی می باشد. یعنی فردی که مرتکب جرم شده است. باید مقدار مشخصی پول یا مال خود را به خانواده مقتول یا خسارت دیده پرداخت نماید. منظور از جرم هم به صورت عمدی و هم غیر عمدی می باشد.

البته در قتل عمد، فقط زمانی که خانواده و اولیای دم مقتول به جای حکم قصاص درخواست دیه کرده باشند، مجرم باید حتما دیه را پرداخت نماید. وکیل دیه کمک می‌ کند که مدعیان به حق واقعی خود برسند. و وکیل قتل نیز وظیفه دارد که از حق و حقوق قاتل و مقتول دفاع نماید.

دیه در قانون مجازات اسلامی اهمیت بسیاری داشته و در تقسیم بندی مجازات‌، در ردیف دوم قرار دارد.

چه مجازاتی مشمول دیه می باشد؟

فقط در موارد زیر وکیل دیه می‌ تواند از مجرم برای فرد خسارت دیده تقاضای دریافت دیه نماید:

قتل شبه عمد

در صورتی که فردی قصد کشتن شخصی را نداشته باشد. ولی باعث کشته شدن شخص شود. در قانون به این قتل، قتل شبه عمد می گویند. و مشمول دیه می باشد.

فوت در جرائم رانندگی

همه حوادثی که در جرائم رانندگی باعث فوت شخص یا منجر به صدمه دیدن قسمتی از بدن وی شود. طبق قانون مشمول دیه بوده. مقدار دیه بر اساس میزان صدمه وارد شده به شخص تعیین می‌ گردد.

وکیل-دیه

مدارک مورد نیاز برای دریافت دیه و هزینه‌ های درمانی توسط وکیل دیه

  •  اصل و تـصویر بیمه‌ نامه مقصر حادثه
  •  تصویـر برابر اصـل گواهی‌ نامه مقصر حادثه
  •  تصویر کارت خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه
  •  تصـویر برابر اصـل کارت ملی مقصر حادثه
  •  تصاویر برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مصدوم حادثه
  •  تصـویر برابراصـل گزارش کلانتری یا پاسگاه انتظامی اعم از اولیه و نهایی
  •  تصویر برابراصل شده کروکی یا نظر کارشناس رسمی دادگستری در خصوص تعیین علت نامه تصادف
  •  برگه‌های بازجوئی طرفین حادثه (اعتراف به تقصیر مقصرحادثه)
  •  تصویـر مصدق برابراصل شده برگه پذیرش اولین مرکز درمانی (درصورت بستری شدن مصدوم)
  •  تصویر برابراصل شده برگه‌های پزشکی قانونی (گزارش پزشکی قانونی)
  •  تـصویر برابر اصل شده مدارک فوت شامل معاینه جسد، جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات، انحصار وراثت نامحدود، قیم‌نامه ( در صورت وجود صغیر در ورثه، تصویر تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی، تصویر شناسنامه اولیاء دم، بازماندگان)
  •  رأی بدوی و تجدید نظر دادگاه(درصورت اعتراض هریک از طرفین)

نحوه محاسبه دیه و دریافت آن توسط وکیل دیه

نوع صدمه و آسیب وارد شده

محاسبه دیه در درجه اول بسته به نوع صدمه دارد. برای مثال دیه قتل با جراحت و هر کدام از جراحت ها بسته به این که در کدام قسمت از بدن فرد باشد. با یکدیگر تفاوت دارد. نوع صدمه نیز به چهار قسمت میباشد:

قتل عمد

زمانی که فردی از روی عمد موجب کشتن فردی شود، این فرد قتل عمد انجام داده و مشمول پرداخت دیه می باشد.

قتل شبه عمد

در قتل شبه عمد، فرد مرتکب قتل، قصد انجام صدمه و یا آسیب به دیگری را دارد، ولی قصد فوت یا مرگ طرف مقابل را نداشته و در حقیقت هدف اصلی شخص مرتکب، مرگ طرف مقابل نیست. برای مثال تنبیه شدید بدنی فرزندان بوسیله والدین برای تربیت آن ها که از حد عرف خارج و منجر به قتل شده از این قبیل است.

اعضای بدن

بر طبق قانون مجازات اسلامی از بین بردن هر کدام از اعضای بدن یک فرد مانند گردن، بینی و یا هر قسمت دیگر ملزم به پرداخت دیه کامل است. و از بین بردن هر کدام از اعضای جفت مانند چشم، دست، پا و… ملزم به پرداخت نصف دیه است. و بنا به از بین بردن یک جفت از این اعضا دیه کامل تعلق می گیرد.

منافع

منظور حواس پنج گانه و انتظاراتی که از هر کدام داریم است. مانند انتظار دیدن از چشم. در صورتی که هر کدام از این حواس از بین برود. به شخص دیه کامل تعلق می گیرد.

جراحات

جراحت همان زخم بر روی بدن انسان است. طبق ماده 709 قانون مجازات اسلامی دیه جراحت بر صر و صورت وارد شده است. یکی از آن ها عنوان حارصا را دارد. که خراش پوست بدون خونریزی است. و به موجب آن یک صرم دیه کامل تعلق می گیرد. اگر در هر جایی از بدن غیر از سر و صورت جراحت وترد شود یک صدم دیه معین آن عضو، دیه حارصه تعیین می شود. که در این زمینه وکیل دیه به خوبی می تواند به شما کمک نماید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

مبلمان کلاسیک مدرن

وقتی از مبلمان کلاسیک مدرن صحبت می شود، سبک مردمی در نظر گرفته نمی شود. منظور مبلمان کلاسیک است که در پاریس ساخته می شدند. ولی اینطور می تواند نباشد. اگر بخواهیم درباره تاریخچه مبلمان کلاسیک مدرن صحبت کنیم اینطور می توان گفت که سبک مبلمان مدرن به سرعت بر روی هنر ساخت لوازم و وسایل دکوراسیون در اروپا تاثیر گذاشت. این سبک از فرانسه به اسپانیا، از اسپانیا به سوئد و سپس به روسیه نفوذ کرد. انتقال هنر مبلمان سازی مدرن از اواخر قرن هفدهم تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت. در قرن های 19 ام و 20 ام مبلمان های کلاسیک مدرن که بین سال های 1660 تا 1815 ساخته شده بودند، جمع آوری شدند. این کلکسیون از مبلمان های کلاسیک مدرن در بسیاری از موزه های ملی به نمایش گذاشته شده اند. مبلمان کلاسیکی که امروز در بازار مشاده می کنید بیشترشان از مبلمان کلاسیک مدرن الهام گرفته اند.

در طراحی مبلمان مدرن نهایت دقت، ظرافت، زیبایی و هنر به کار می رود به همین خاطر هویت کشور فرانسه را با خود همراه دارد. و می‌توان از آن در دکوراسیون داخلی فضاهایی به سبک کلاسیک و معاصر استفاده کرد. زمانی که اسم مبل استیل مدرن جدید می‌آید اکثرا تصور می‌کنند این مبل دارای جسته بزرگی است. و برای فضاهای بزرگ و لاکچری قابل استفاده از در حالی که این مدل با ظرافتی که دارد برای خانه‌های کوچک نیز قابل استفاده می باشد. در این مقاله از فروشگاه مبل آروند به شناخت ویژگی های مبلمان کلاسیک مدرن می پردازیم. با ما همراه باشید.

پیشینه مبلمان کلاسیک مدرن

این مبلمان با دو نوع مبلمان پاریسی و مبلمان استانی شناخته می شود. مبلمان مدرن که اغلب در اطراف خود مشاهده می کنیم بیشتر از سبک استانی هستند. پیشینه مبلمان استیل مدرن از پاریس آغاز شد. که برای پادشاهان، اشراف زاده ها و ثروتمندان ساخته می شد. پس از آن استان های در اطراف پاریس مبادرت به ساخت مبلمانی کردند که طبقه متوسط هم بتوانند استفاده کنند. این مدل ها به مبلمان استانی معروف شدند.

مبلمان کلاسیک

 

مبلمان پاریسی

مبلمان پاریسی در پاریس ساخته می شد و فقط در خانه افراد رده بالا دیده میشد. عموم مردم توانایی خرید مبلمان پاریسی را نداشتند. مبلمان پاریسی بسیار پر زرق و برق و پرکار در قسمت فریم چوبی بودند. روکش های لاک و عاج فیل داشتند. برای ساختن این مبل ها از مرغوب ترین متریال ها استفاده شده است. و توسط بهترین صنعت گران مدرن ساخته می شد. برای همین قیمت مبل کلاسیک مدرن از نوع پاریسی بسیار بالا بود.

ویژگی‌های مبل کلاسیک مدرن

هر مبل با توجه به ویژگی‌هایی که دارد نام مخصوص به خودش را دریافت می‌کند.مبل مدرن نیز دارای ویژگی‌های مخصوص به خودش است که آن را در دسته مبلمان محبوب به حساب می‌آورند.

  •  این مبلمان دارای پایه‌های منحنی رو به بیرون است که گاهی مشابه پنجه حیوان هستند و به پایه شمشیری معروف هستند. این مدل مبلمان با توجه به پایه مبلمان قابل تشخیص هستند!
  •  مبلمان دارای کنده کاری و طریف‌های مخصوص به خودشان هستند که این کنده کاری‌ها در ابتدا از طرح‌های رومی الگو برداری شده اند .
  • طراحی این مبل شیک و لوکس در زمان لویی پانزده ام آغاز شده است.
  • پارچه‌های استفاده شده در ساخت مبل استیل مدرن ساده از جنس کتان و ریون با طرح‌های ساده و ظریف است .  برخی از آن‌ها دارای پارچه‌های لوکس و لاکچری ابریشم، مخمل و پارچه‌های توری است که قیمت مبل کلاسیک یافت آباد نیز بالاتر است.
  • مصالح استفاده شده در هر مبلی بسیار ارزشمند است. زیرا کیفیت و مقاومت مبل را با خود به همراه دارد که در مبلمان کلاسیک مدرن از چوب راش استفاده که چوبی با استحکام و مقاومت بالا استفاده شده است . برای برخی دیگر که قیمت نسبتا پایین تری دارند از چوب‌هایی چون گردو، روسی، افرا و آبنوس که طول عمر بالایی نیز دارند استفاده می‌شود.
  • هر مبل کلاسیکی به ویژگی "راحتی" معروف است که این ویژگی نیز در مبل کلاسیک مدرن مشهود است. کافی است یک بار بر روی آن بنشینید و راحتی را تجربه کنید. این دست مبلمان به همین خاطر دارای جسته نسبتا بزرگ تری نسبت به دیگر مبلمان دارند.
  • استفاده از رنگ سفید و روشن از نمادهای خانه‌های مدرن است و آن‌ها معتقد هستند این رنگ آرامش ایجاد می‌کنند.

 

مبل مدرن کلاسیک

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.

معماری داخلی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/27 11:57 ·

معماری داخلی به چه معناست؟

معماری داخلی کلمه ایست که امروزه خیلی به گوش می خورد. برای همه آشناست ولی آیا می دانید دقیقا معماری داخلی چیست؟ آیا همان علوم چیدمان در فضاهای بسته می باشد؟ آیا در صورتی که بدانیم که فضا های داخلی را چگونه بهینه بسازیم و از وسیله ها پر کنیم، معمار داخلی خواهیم بود؟ فرق مفهوم معماری داخلی با طراحی در چیست؟ همه این سوالات به شما در شناخت دقیق و کلی معماری داخلی کمک می کند. در این مقاله از استودیو معماری 11 به بررسی این مفاهیم می پردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تعریف معماری داخلی، در واقع طراحی یک ساختمان یا سرپناه از داخل است. این مطلب هم شامل تمام نکاتی است که برای آشنایی با این تعریف، به آن ها نیاز دارید.

معماری داخلی، در اصل طراحی یک فضای جدید داخلی برای خانه ها و یا هر محیطی می باشد، محیطی که می تواند ثابت یا به اصطلاح فیکس گردد. این عبارت را همینطور برای طراحی اولیه و نقشه اولیه مورد استفاده برای فضاهای داخلی ساختمان هم به کار می برند. نقشه ای که طراحی نهایی کار، یا تاکید بیشتری بر نسخه اولیه آن است، یا با تغییر کاربری انجام  می شود. گاهی هم طراحی های ابتدایی نسبت به نسخه اولیه تغییرات چشمگیری می کنند تا مناسب استفاده های جدید و تطبیقی از ساختمان باشند. این تغییرات می توانند بخشی از «معماری پایدار» باشند، شیوه ای از معماری که در آن منابع با استفاده از بازیافتِ ساختارهای معماری از طریق بازطراحیِ تطبیقی، حفظ و نگهداری می شوند.

طراحی داخلی پروژه ۱۰۰۰ متری تبریز 

طراحی داخلی پروژه ۱۰۰۰ متری تبریز: جهت مشاهده جزئیات این پروژه کلیک کنید.

معماری داخلی همین یک تعریف را دارد؟

معماری داخلی که غالبا با هنر طراحیِ محیطی هم معنی به حساب می آید، می تواند تعریفی از پروسه ای باشد که با آن، فضای داخلی ساختمان ها به نحوی طراحی می گردد که تمام جنبه های استفاده انسانی از آن را تحت پوشش قرار بدهند. ولی تعریف ساده آن، می تواند طراحی داخلی یک فضا با استفاده از عنصر های معماری باشد. ولی این مفهوم چه تعریف های دیگری دارد؟

  • علم و هنر طراحی و ارتقاء ساختمان ها و فضاهای داخلی، در هماهنگی با دیگر عناصر فیزیکی مربوط، توسط یک معمار آموزش دیده.
  • کسب و کار یک معمار داخلی؛ کاری که معماران با آن خدمات حرفه ای را در رابطه با طراحی و ساخت فضای داخلی یک ساختمان، ارائه و اجرا می کنند و اهداف خاصی دارد که آن را با کاربرد و شیوه سکونت افراد داخلش، هماهنگ می سازد.
  • یک عبارت کلی برای توصیف فضای داخلی ساختمان و عناصر فیزیکی مربوط به آن.
  • یک سبک یا روش طراحی و ساخت برای فضای داخلی ساختمان و عناصر فیزیکی مربوط به آن.

بازسازی ها کار چه کسانی است؟

با وجود این که سلسله مراتب فضا های یک ساختمان، همواره به وسیله اولین معمار آن معین می گردد، نسخه های بعدی این فضا ها امکان دارد اینطور نباشند و ساختارهای قدیمی تر یه وسیله معماران نسل جدید، با توجه به نیاز های کلی و رشد شهری بازسازی گردد. این بازسازی غالبا کاربرد و کانسپت فضا را هم عوض می کند و به نوعی تایید این فرضیه به شمار می رود که یک ساختمان، هیچ زمانی کامل نیست.

یک ساختمان با همه تغییرات خود، امکان دارد از بیرون همچون قبل به نظر آید. ولی فضا های درون ساختمان، کاملا فرق دارد. از این رو، معمار داخلی نه تنها لازم است به قرارگیری ساختمان در بستر فیزیکی و اجتماعی-سیاسی مناسب خودش حساسیت داشته باشد، بلکه لازم است به نیازهای موقتِ صاحب ها و کاربران آن نیز دقت نماید. در این تعریف، اگر ساختمان دارای استخوان بندی مناسبی باشد، ایده اولیه معماری، اولین سنگ بنای تغییرات سلسله مراتبی آن خواهد بود و بقیه باید همان ایده را دنبال کنند.

این تغییرات چه پیش نیازهایی دارند؟

امروزه در سطح شهر ها، ساختمان های فراوانی وجود دارند که تغییر کاربری را تجربه کرده اند. ساختمان هایی که مثلا قبلا یک بانک بوده اند و حالا رستوران هستند. یا کارخانه های صنعتی که این روز ها به آپارتمان های مسکونی تبدیل گشته اند. یا حتی ایستگاه های راه آهنی که حالا به عنوان یک گالری هنری مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این ساختمان ها، طوری در حافظه جمعی شهروندان نقش بسته بودند که تغییراتشان (با وجود نفع اقتصادی) خیلی هم مطلوب نبود. البته باید خاطر نشان کرد که ساختمان ها امکان دارد در آینده نیز دچار تغییرات زیادی را ببینند. ولی هر کدام از این تغییر ها، نیاز به تخصص تکنیکی و تکنولوژیکی در حوزه ویژه خودش دارد که تعیین می سازد ساختمان در چرخه زندگی خودش، تا چه حدی دچار تغییر می گردد.

یکی از موفق ترین نمونه های این بازسازی معماری داخلی، شهرک گازومتر در وین است. در این پروژه، گازومتر ها یا گاز سنج های بسیار بزرگ در آخر های دهه نود بازسازی گشتند و تاکنون، به عنوان مرکز های فرهنگی – هنری مورد استفاده شهروندان می باشند. به علاوه نیروگاه تقریبا صد ساله باترسی (Battersea) در بریتانیا نیز با بکار گیری بازسازی تطبیقی در حال تبدیل شدن به یک مجموعه خیلی بزرگ مسکونی، تفریحی و تجاری می باشد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.