ویژگی های مبلمان کلاسیک مدرن

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/27 13:55 · خواندن 5 دقیقه

مبلمان کلاسیک مدرن

وقتی از مبلمان کلاسیک مدرن صحبت می شود، سبک مردمی در نظر گرفته نمی شود. منظور مبلمان کلاسیک است که در پاریس ساخته می شدند. ولی اینطور می تواند نباشد. اگر بخواهیم درباره تاریخچه مبلمان کلاسیک مدرن صحبت کنیم اینطور می توان گفت که سبک مبلمان مدرن به سرعت بر روی هنر ساخت لوازم و وسایل دکوراسیون در اروپا تاثیر گذاشت. این سبک از فرانسه به اسپانیا، از اسپانیا به سوئد و سپس به روسیه نفوذ کرد. انتقال هنر مبلمان سازی مدرن از اواخر قرن هفدهم تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت. در قرن های 19 ام و 20 ام مبلمان های کلاسیک مدرن که بین سال های 1660 تا 1815 ساخته شده بودند، جمع آوری شدند. این کلکسیون از مبلمان های کلاسیک مدرن در بسیاری از موزه های ملی به نمایش گذاشته شده اند. مبلمان کلاسیکی که امروز در بازار مشاده می کنید بیشترشان از مبلمان کلاسیک مدرن الهام گرفته اند.

در طراحی مبلمان مدرن نهایت دقت، ظرافت، زیبایی و هنر به کار می رود به همین خاطر هویت کشور فرانسه را با خود همراه دارد. و می‌توان از آن در دکوراسیون داخلی فضاهایی به سبک کلاسیک و معاصر استفاده کرد. زمانی که اسم مبل استیل مدرن جدید می‌آید اکثرا تصور می‌کنند این مبل دارای جسته بزرگی است. و برای فضاهای بزرگ و لاکچری قابل استفاده از در حالی که این مدل با ظرافتی که دارد برای خانه‌های کوچک نیز قابل استفاده می باشد. در این مقاله از فروشگاه مبل آروند به شناخت ویژگی های مبلمان کلاسیک مدرن می پردازیم. با ما همراه باشید.

پیشینه مبلمان کلاسیک مدرن

این مبلمان با دو نوع مبلمان پاریسی و مبلمان استانی شناخته می شود. مبلمان مدرن که اغلب در اطراف خود مشاهده می کنیم بیشتر از سبک استانی هستند. پیشینه مبلمان استیل مدرن از پاریس آغاز شد. که برای پادشاهان، اشراف زاده ها و ثروتمندان ساخته می شد. پس از آن استان های در اطراف پاریس مبادرت به ساخت مبلمانی کردند که طبقه متوسط هم بتوانند استفاده کنند. این مدل ها به مبلمان استانی معروف شدند.

مبلمان کلاسیک

 

مبلمان پاریسی

مبلمان پاریسی در پاریس ساخته می شد و فقط در خانه افراد رده بالا دیده میشد. عموم مردم توانایی خرید مبلمان پاریسی را نداشتند. مبلمان پاریسی بسیار پر زرق و برق و پرکار در قسمت فریم چوبی بودند. روکش های لاک و عاج فیل داشتند. برای ساختن این مبل ها از مرغوب ترین متریال ها استفاده شده است. و توسط بهترین صنعت گران مدرن ساخته می شد. برای همین قیمت مبل کلاسیک مدرن از نوع پاریسی بسیار بالا بود.

ویژگی‌های مبل کلاسیک مدرن

هر مبل با توجه به ویژگی‌هایی که دارد نام مخصوص به خودش را دریافت می‌کند.مبل مدرن نیز دارای ویژگی‌های مخصوص به خودش است که آن را در دسته مبلمان محبوب به حساب می‌آورند.

  •  این مبلمان دارای پایه‌های منحنی رو به بیرون است که گاهی مشابه پنجه حیوان هستند و به پایه شمشیری معروف هستند. این مدل مبلمان با توجه به پایه مبلمان قابل تشخیص هستند!
  •  مبلمان دارای کنده کاری و طریف‌های مخصوص به خودشان هستند که این کنده کاری‌ها در ابتدا از طرح‌های رومی الگو برداری شده اند .
  • طراحی این مبل شیک و لوکس در زمان لویی پانزده ام آغاز شده است.
  • پارچه‌های استفاده شده در ساخت مبل استیل مدرن ساده از جنس کتان و ریون با طرح‌های ساده و ظریف است .  برخی از آن‌ها دارای پارچه‌های لوکس و لاکچری ابریشم، مخمل و پارچه‌های توری است که قیمت مبل کلاسیک یافت آباد نیز بالاتر است.
  • مصالح استفاده شده در هر مبلی بسیار ارزشمند است. زیرا کیفیت و مقاومت مبل را با خود به همراه دارد که در مبلمان کلاسیک مدرن از چوب راش استفاده که چوبی با استحکام و مقاومت بالا استفاده شده است . برای برخی دیگر که قیمت نسبتا پایین تری دارند از چوب‌هایی چون گردو، روسی، افرا و آبنوس که طول عمر بالایی نیز دارند استفاده می‌شود.
  • هر مبل کلاسیکی به ویژگی "راحتی" معروف است که این ویژگی نیز در مبل کلاسیک مدرن مشهود است. کافی است یک بار بر روی آن بنشینید و راحتی را تجربه کنید. این دست مبلمان به همین خاطر دارای جسته نسبتا بزرگ تری نسبت به دیگر مبلمان دارند.
  • استفاده از رنگ سفید و روشن از نمادهای خانه‌های مدرن است و آن‌ها معتقد هستند این رنگ آرامش ایجاد می‌کنند.

 

مبل مدرن کلاسیک

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.