مزوتراپی چیست؟

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/18 11:05 · خواندن 4 دقیقه

مزوتراپی چیست و فواید و معایب این روش

گذر زمان موجب می شود که پوست نازکتر و بافت چربی نیز کمتر گردد. گاهی امکان دارد بر اثر عواملی همچون عامل های ارثی و ژنتیکی مشکل های پوستی به وجود آیند. امروزه به کمک مزوتراپی پوست و با چند تزریق زیرجلدی، درمان انواع مشکل های پوستی صورت، گردن و ناحیه فوقانی سینه انجام می شود. از جهت اهمیت و محبوبیتی این روش، در این مقاله مزوتراپی چیست از مرکز زیبایی تبریز بیوتی به شناخت و بررسی مزوتراپی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ماده هایی که در مزوتراپی استفاده می شوند

  • مقادیری از ترکیب اسید هیالورونیک،
  • ویتامین‌ ها،
  • آمینواسیدها،
  • آنتی‌ اکسیدان‌ های ضد پیری،
  • مواد معدنی و
  • دیگر عنصر های فعال.

کاربرد های مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چیست؟ مزوتراپی تکنیکی غیرجراحی می باشد که به وسیله تزریق ویتامین‏ها، آنزیم‏ها، هورمون‏ها و عصاره گیاهی به جوان‏سازی و کلاژن‏ سازی پوست کمک می کند. مزوتراپی یکی از راه های جوانسازی پوست بدون انجام جراحی بوده که به روش تزریق ماده های فعال بیولوژیک همچون انواع ویتامین ها، آنزیم ها، مواد معدنی، داروهای هورمونی و فاکتور های رشدی چون مولکــول های طبیعی با ساختار پروتئینی، به وسیله سوزن های خیلی ریز به داخل پوست، موجب شاداب تر و با طراوت تر شدن پوست می گردد.

ترکیب های مزوتراپی قادر است مشکلات پوستی را به شیوه خاصی هدف گذاری کند. این شیوه یک درمان صد در صدی برای از بین بردن لک (ملاسما) و رفع چین ‏وچروک‏ ها می باشد. به علاوه زوتراپی منجر به سفتتر شدن و لیفت پوست میشود. مزوتراپی چیست همچنین می تواند برای اسکار آکنه نیز استفاده گردد.

روش کار مزوتراپی چیست؟

که به آن مزودرم گفته می شود با فاصله چند میلی‏ متر از یکدیگر تزریق می ‏گردد. مزوتراپی گردش خون را در زیر پوست بهتر کرده و التهاب هایی را که به پوست صدمه می‏ زند را بر طرف می‏کند. همانطور که در بخش های قبل مقاله مزوتراپی چیست گفته شد متخصص ها برای درمان‏های مختلف از ترکیبات متفاوت استفاده می ‏کنند.

مزوتراپی چیست؟

انواع مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی صورت

یکی از پرطرفدار ترین روش های مزوتراپی مربوط به صورت می باشد که افراد بسیاری در طول سال از آن بهره می برند. از این عمل در جهت دست یابی به اهداف متفاوتی استفاده می نمایند که از جمله مهمترین آن ها می شود به مواردی چون موارد زیر استفاده کرد:

  • کشیدن پوست صورت،
  • از بین بردن پف های دور چشم،
  • از بین بردن تیرگی اطراف چشم،
  • درمان افتادگی پوست یا سلولیت،
  • از بین بردن لک های ناشی از حاملگی و
  • رفع غبغب

در این شیوه تعدادی سوزن به قسمت های مختلف صورت وارد می شود و در مرحله بعدی به کمک آن ها، مواد مشخصی را تزریق می نمایند.

مزوتراپی جهت لاغری

یکی از پر اهمیت ترین استفاده های مزوتراپی، چربی‌ زدایی و از بین بردن سلولیت، درمان چاقی موضعی و از بین بردن غبغب می باشد. در واقع مزوتراپی در حوزه ی تناسب اندام قادر است به‌ عنوان جاینشین مناسب جهت جراحی همچون لیپوساکشن استفاده گردد. به این دلیل که به کمک مزوتراپی می‌ توان چربی شکم، چربی‌ های موضعی کنار ران و پهلو و غبغب را کم کرده تا حذف نمود.

اولین بار محققان با کشف دارویی که حل‌ کننده‌ی چربی بود، متوجه گشتند که با تزریق نمودن آن در بافت چربی، چربی حل شده و از بین می‌ رود. اما برای رسیدن به نتیجه‌ ی دلخواه، می بایست دُز های زیاد از این ماده استفاده گردد که اینگونه می تواند عوارض زیادی به‌ دنبال داشته باشد. از این رو فقط در ناحیه های کوچک باید مصرف گردد. نکته‌ ی اساسی این است که مزوتراپی شیوه های معجزه‌ آسا برای کاهش وزن نمی باشد. چون که در آخر یک تأثیر محدود داشته و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم.

مزوتراپی صورت

...

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.