خدمات فرز CNC چهار محور

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/17 11:50 · خواندن 5 دقیقه

دستگاه فرز CNC چهار محور

دستگاه فرز CNC چهار محور تا حدود زیادی همان فرآیند برش دستگاه فرز CNC سه محور را انجام می‌دهد و در آن از یک ابزار برش برای حذف قسمتی از یک قطعه کار و ایجاد شکل و مشخصات مورد نظر استفاده می‌شود. با این تفاوت که در دستگاه‌های چهار محور از یک محور اضافی استفاده شده است و بخشی از فرز کاری به کمک آن صورت می‌گیرد. به همین دلیل از دستگاه‌های فرز چهار محور برای برش در سه جهت X و Y و Z استفاده می‌شوند.

در ضمن در این دستگاه‌ها امکان چرخش در اطراف محور X هم فراهم می‌شود که تحت عنوان محور A شناخته می‌شود. بنابراین استفاده از دستگاه می‌تواند امکان برش‌های پیچیده‌تر به صورت سه بعدی را به ما بدهد. دستگاه فرز CNC چهار محور زمانی مفید است که ما به دنبال سوراخ‌کاری یا برشکاری در کنار یک قطعه یا در اطراف سیلندر ساخته شده باشیم. بنابراین دستگاه خیلی راحت‌تر می‌توانند ابزار برشی را در جهت‌های مختلف حرکت دهد و برش‌ها و سوراخ‌کاری های پیچیده‌تر را انجام دهد.

فرز CNC چهار محور 

دستگاه فرز CNC چهار محور

 

پارامترهایی که دستگاه فرز CNC سه محور را با چهار محور از هم متمایز می‌سازد به قرار زیر است:

  1. قیمت دستگاه فرز CNC: دستگاه فرز CNC چهار محور برای کارگاه‌های صنعتی و بزرگ انتخاب می‌شود و قیمت آن نسبت به دستگاه فرز CNC سه محور گران‌تر است.
  2. عملکرد و کارایی دستگاه: تعداد محورهای دستگاه رابطه‌ی مستقیمی با کارایی دستگاه دارد و همچنین با زیاد شدن تعداد محورها، پیاده‌سازی الگوها پیچیده‌تر می‌شوند. بنابراین، اگر به فکر انتخاب یک دستگاه پیشرفته هستید، دستگاه فرز CNC چهارمحور بهتر است.
  3. سرعت عمل دستگاه فرز CNC: دستگاه فرز CNC سه محور و دستگاه چهار محور سرعت بالاتری در برش نمونه‌های مختلف دارند.

برای مطالعه کامل مقاله کنید. 


***          گروه صنعتی اقدم         ***