سبک آرت دکو در طراحی داخلی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/17 11:17 · خواندن 4 دقیقه

تاریخچه سبک آرت دکو (Art Deco)

سبک آرت دکو یا سبک هنر تزئینی (Art Deco)؛ جنبشی در هنر های تزئینی و معماری می باشد که در دهه 1920 متولد شد و در مدت دهه 1930 به یک سبک اصلی در اروپای غربی و ایالات متحده بدل گشت. نام آرت دکو از نمایشگاه بین المللی هنر های تزئینی و صنعت های مدرن می باشد. جایی که این سبک برای نخستین بار در آن جا به نمایش در آمد. این نمایشگاه در سال 1925 در کشور پاریس برگزار شد.

استایل آرت دکو یا سبک هنر تزئینی

طراحی سبک آرت دکو نمایانگر مدرنیسم می‌ باشد که به مد تبدیل شده است. محصول های این تیپ هنری حاوی اقلام لوکس و کالا های تولید انبوه می باشد. ولی در هر صورت، هدف آن به وجود آوردن ظرافتی براق و ضد سنتی می باشد. سمبلی از ثروت و پیچیدگی.

جنبش های تاثیر گذار روی سبک آرت دکو یا هنر تزئینی

از جمله جنبش های کار ساز و موثر بر روی استایل یا سبک آرت دکو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آرت نوو،
  • باهاوس،
  • کوبیسم و
  • باله‌ های روسیه سرژ دیاگیلف

ایده های تزئینی این سبک از منبع های سرخپوست آمریکایی، مصری، کلاسیک و به علاوه از طبیعت الهام گرفته شده است. سبک آرت دکو حاوی نقش های مشخصی همچون مجسمه های برهنه زن، حیوان ها، شاخ و برگ و پرتو های خورشید بود که همه آن ها در شکل های متعارف وجود داشتند.

پروژه طراحی داخلی به سبک آرت دکو در اصفهان 

پروژه طراحی داخلی به سبک آرت دکو در اصفهان: جهت مشاهده این پروژه کلیک کنید.

ویژگی های سبک آرت دکو چیست؟

ویژگی های متمایز سبک آرت دکو حاوی استفاده از شکل های ساده و تمیز و معمولا با ظاهری کارآمد می باشد. سبک یا استایل آرت دکو اکسسوری و زیور آلات هندسی یا تلطیف شده از شکل های نمایشی دارد.  مواد غیر معمول و گران قیمت که حاوی مواد تولید شده بشر همچون پلاستیک، باکلیت، شیشه ویتا و بتن فرو می باشند. همچنین از ماده های طبیعی همچون یشم، نقره، عاج، ابسیدین، کروم و کریستال سنگی هم در این سبک هنری به کار گرفته می شود.

چه موادی در سبک آرت دکو استفاده می‌ شود؟

در حالت کلی سبک آرت دکو در طراحی داخلی و دیگر زمینه ها، مسیر مدرنیسم و جنبش هنر و صنایع دستی را گشود و به اصل صنعتگری ارزش اضافه کرد و آن را در معماری و طراحی داخلی...

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.