طراحی ویلا در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/15 13:41 · خواندن 7 دقیقه

طـراحی ویلا در تبریز با توجه به فضای داخلی

 

ویلاهای تبریز اغلب زیباترین ساختمان‌ ها هستند، در نتیجه یکی از اصول طراحی ویلا این می باشد که فضای بیشتری را برای زندگی در اختیار ساکنین قرار دهد. ویلاهای مدرن، فضای آزادتری دارند. سقف این ویلاها بلندتر میباشد و هنگامی که مبلمان و اسباب و اثاثیه را داخل آن می‌ چینید، شلوغی و ازدحامی را مشاهده نمی‌ نمایید. اگر طراحی به درستی انجام گیرد، فضای کافی برای چیدمان مبلمان یا لوازم تزئینی اضافی حتماً وجود خواهد داشت.

بهترین مبلمان را می‌ توانید در ویلاهای تبریز داشته باشید. انواع مبلمان چوبی، پارچه‌ ای، پلاستیکی یا فلزی در ویلاهای کلاسیک مدرن یا لوکس قابل استفاده هستند. انتخاب نوع مبلمان و رنگ مناسب با توجه به سلیقه شما انجام می‌ شود. برای طراحی داخلی ویلا لازم نیست که از لوازم گران قیمت استفاده نمایید. کافی است که ایده‌های جدید را بررسی نمایید و آنچه نیاز دارید را خریداری نمایید.

از دیگر از راهکارهایی که به شما کمک می‌ نماید طراحی ویلا را زیباتر انجام دهید، توجه به لوازم ‌تزئینی می باشد. گلدان ها، قفسه‌ها، صندلی راحتی در بالکن، یک صندلی در نزدیکی ورودی ویلا، دیوارکوب ها و حتی محوطه سازی ویلا، این ساختمان را برای زندگی بهتر زیباتر می نمایند.

طراحی ویـلا و سالن ناهار خوری

 

یکی از اصلی ترین بخش هایی که در طراحی ویلا مدرن کلاسیک یا ویلای لاکچری در تبریز وجود دارد، طراحی سالن ناهارخوری می باشد. برای محل غذا خوری در یک ویلا بایستی یک مکان مجزا طراحی شود. در طراح ویلا تصمیم می‌ گیرد که این بخش یک فضای معمولی خواهد بود یا یک اتاق شام لاکچری؟! همچنین فضای کافی برای چیدمان میز ناهارخوری، صندلی‌ ها و لوازم مربوط به غذا خوردن هم در نظر گرفته می‌ شود. دکوراسیون داخلی این مکان بایستی با رنگ‌ هایی همراه باشد که در زمان غذا خوردن آرامش بیشتری ایجاد نماید.

طراحی اتاق خواب در ویلا

 

یکی دیگر از نکاتی که در اصول طراحی ویلا اهمیت دارد، طراحی اتاق خواب است. اتاق خواب، جایی می باشد که بایستی آرامش را در افراد به وجود آورد. در نظر گرفتن فضای کافی جهت چیدمان مبلمان و تخت، طراحی فضای مناسب به منظور نصب سیستم های روشنایی، آباژور یا لامپ های مخفی و حتی مکان مناسب برای یک حمام اختصاصی در داخل اتاق خواب، جزو مهم ترین نکات یک طراحی مدرن می باشد.

بعضی از ویلاهای لاکچری، در اتاق خواب یک استخر شنا، وان جکوزی مجهز به آب گرم دارند که این بخش را جذاب تر ساخته است. بهتر است اتاق خواب دارای بالکن یا تراس باشد. در بعضی از سبک ‌های طراحی هم فضایی برای وسایل ورزشی یا ذخیره ‌سازی لوازم در نظر گرفته می‌ شود. هر اندازه فضای بیشتری در یک ویلا وجود داشته باشد، طراحی ویلا، متنوع ‌تر و انعطاف پذیر خواهد بود.

طراحی آشپزخانه در ویلا

 

یکی دیگر از بخش های مهم در طراحی ویلا، طراحی آشپزخانه می باشد. آشپزخانه می‌ تواند طرح های گوناگونی داشته باشد. آشپزخانه اپن برای ویلاها بسیار پرطرفدار می باشد، ولی بعضی از مدلهای آشپزخانه بصورت طراحی مدرن ساخته می‌ شود و بخش اپن آشپزخانه در واقع، یک کانتر می باشد که از مصالح مرغوب ساخته شده و با صندلی های اپن تزیین می گردد.

توجه به نورپردازی در آشپزخانه این بخش را زیباتر می‌ نماید. زیباترین ویلاهای تبریز از سبک طراحی مدرن بهره گرفته‌ اند. انتخاب کابینت مناسب برای ویلا هم ایده دیگری می باشد که در طراحی داخلی ویلا به آن پرداخته می‌ شود. در طراحی ویلا مکان دقیق کابینت‌ ها و سینک ظرفشویی به طور کامل مشخص می باشد.

طراحی ویلا در قسمت حمام و سرویس بهداشتی

 

حمام و سرویس بهداشتی در ویلاها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. خیلی از ویلاهای لاکچری در هر طبقه یا هر بخش یک سرویس بهداشتی مجزا دارند. برای مثال، طراحی ویلا دوبلکس در تبریز و طراحی ویلا تریپلکس در تبریز به همراه یک حمام و سرویس بهداشتی در هر طبقه اجرا می‌ گردد. با توجه به فضایی که در ویلا قرار دارد، می‌ توان مساحت حمام و سرویس بهداشتی را گسترش داد.

بهتر است برای سرویس بهداشتی و حمام با طرح های مدرن، از کاشی سرامیکی، نمای شیشه‌ ای، کابینت هایی به رنگ روشن به کار برد. در حالت کلی برای این بخش از ویلا، رنگ های سفید، خاکستری، بژ، کرمی یا رنگ های تیره نظیر سبز و قهوه ای پر طرفدارتر هستند. اگر به نمای ویلاهای لاکچری نگاه نمایید از نحوه طراحی حمام و سرویس بهداشتی شگفت‌ زده می‌ شوید.

فضای ذخیره‌سازی یا انباری در ویلا

مفهوم فضای ذخیره‌ سازی در این متن به معنای مکانی می باشد که می‌ توانید اشیاء خود را در آن نگهداری کنید. یک گزینه مناسب برای ایجاد فضای ذخیره‌ سازی، استفاده از کمدهای دیواری و ایجاد فضایی در زیر پله‌های خانه‌ های دوبلکس ویلایی است. این کمد ها در طراحی ویلای مدرن بسیار متفاوت هستند. و ارتفاع آن‌ ها تا سقف کشیده می‌شود. برای افزایش استفاده از فضا، می‌ توانید در داخل فضای اتاق پذیرایی آینه قرار داده و کمد دیواری را در پشت آینه قرار دهید. شرکت‌ های دکوراسیون داخلی با استفاده از روش‌ های مدرن، مکان مناسبی برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی در نظر می‌ گیرند. این مکان بایستی در دید عموم قرار نگیرد اما برای ساکنان خانه به راحتی قابل دسترس باشد.

انتخاب مناسب رنگ‌ها در اصول طراحی ویلا

به عنوان یک متخصص طراحی داخلی، شما بایستی کنار هم قرار دادن رنگ‌ ها در فضای داخلی خانه را در نظر بگیرید. این ترکیب رنگ‌ ها بسیار مهم هستند تا فضای مناسبی را ایجاد کنید. علاوه بر رنگ لوازم خانگی و مبلمان، شما بایستی به رنگ دیوار‌ها، سرامیک کف، و رنگ درب ورودی خانه و اتاق خواب‌ ها نیز اهمیت دهید و اصول طراحی رنگ را رعایت کنید.

بهتر است رنگ‌ های مورد استفاده در فضای داخلی خانه با همدیگر همخوانی داشته باشند، برای مثال، اگر مبلمان قهوه‌ای استفاده می‌ کنید، بهتر است رنگ فرش و دیوار‌ها را با آن تطبیق دهید، و برعکس همچنین، توجه کنید که رنگ سرامیک کف و رنگ دیوار‌ها نیز با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

علاوه بر تطبیق رنگ‌ ها، می‌ توانید از ترکیب‌ های خاصی از رنگ‌ ها استفاده کنید تا فضای داخلی خانه جذاب تر و دل‌انگیزتر شود. برای مثال، ترکیب رنگ قرمز و مشکی، طوسی و صورتی و ترکیبات مشابه می‌تواند جذابیت بیشتری به فضا ببخشد. استفاده از رنگ‌ های گرم و سرد نیز می‌ تواند در طراحی ویلا مدرن مورد استفاده قرار بگیرد. این امر به شما اجازه می‌ دهد تا تعادل رنگ‌ ها را حفظ کنید و هارمونی بین آنها را بهبود بخشید.

در نهایت، برای ایجاد یک فضای داخلی زیبا و هماهنگ، پیشنهاد می‌ کنم با دقت به ترکیب رنگ‌ ها و اصول طراحی رنگ توجه کنید. این روش به شما کمک می‌ کند تا یک فضای داخلی منسجم و جذاب ایجاد کنید که همگام با سلیقه و نیازهای شما باشد.

سخن پایانی

اصول طراحی ویلا در تبریز به سبک مدرن، کلاسیک یا لوکس، دنیای پیچیده‌ ای دارد. هر چه یک ویلا، زیباتر طراحی شده باشد، در زمان فروش، مشتریان بهتری را به خود جلب می‌ نماید. امکانات یک ویلا دقیقاً همان چیزی می باشد که در نقشه اولیه مشخص می‌ گردد. هزینه طراحی ویلا در تبریز با توجه به مصالحی که استفاده می شود و نوع فضایی که در اختیار وجود دارد، دستمزد نیروی کار و تغییرات قیمت مصالح محاسبه می‌ گردد. برای پروژه‌ های ساخت و ساز ویلا در تبریز، شرکت‌ های پیمانکاری ساختمان و طراحی ساختمان، آماده همکاری با سرمایه‌ گذاران می باشند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید