نرده فرفورژه دستساز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/15 10:43 · خواندن 3 دقیقه

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید 09144152924

نرده فرفورژه دستساز

با نگاهی به محیط اطراف در دنیای امروزی به طور کامل متوجه تغییرات و تنوع بالای دکوراسیون ها، ساختمان سازی ها، درب و نرده دستساز و… خواهید شد. یکی از این موارد که از این تنوع بالا جا نمانده است. و دارای پیشرفت بسزایی شده است. فلزات هستند. فلزات طیف وسیعی را تشکیل می دهند که هر یک کاربرد و خاصیت خود را بنا به ویژگی هایی که دارند. در تمامی صنایع مدرن مورد استفاده قرار میگیرد. سپس به آسانی می توان این تنوع و پیشرفت را در دنیای فلزات ملاحظه کرد.

گل نرده یا همان به زبان فارسی فِرفورژه و به فرانسوی Fer Forgé به معنی تغییر حالت دادن و فر دار کردن میله است. یا چند ضلعی آهنی که سمت نوک فلز با چکش باریک می گردد. و در طول چند مرحله گرم کردن در کوره آهنگری به یک قطعه فر خورده زیبا جهت استفاده در کارهای تزیینی تبدیل می‌ شود. این صنعت بیشتر در ترکیه انجام می‌ شود. و فرفورژه از دو قسمت فرفورژه تشکیل شده است که هر یک از آن ها معنای مجزایی دارند. گل‌ نرده‌ های برگی، فورجی، کوره‌ای، فرفورژه و انواع قطعات فورج (قلیانی و استارت‌ ها) از انواع فرفورژه ها می باشند.

درب حیاط تبریز استپ

انواع نرده دستساز از لحاظ متریال

  • فلزی
  • چوبی
  • شیشه ای
  • عوامل تاثـیر گذار بر روی قیـمت
  • نوع جوش
  • جنـس رنگ
  • تراکم شـاخه های نرده
  • عرض حـفاظ

معایب و مزایای فرفورژه

محکم همانند فلز، آهن، این آهن بر خلاف چهره زیبا و ظریف و کاربرد هایی که در طراحی دارد. اما بر خلاف تصور ما از مقاومت زیاد برخوردار می باشد. به قذری مقاوم است که هیچ چیز نمی تواند به آن آسیب برساند. و دارای استحکام بالا است و نگران ظرافت بیش از حد آن نباشید.

نرده-دستساز

زیبایی منحصر به فرد نرده دستساز

افراد کمی وجود دارند که از درب و نرده فرفورژه دستساز و دیگر موارد ساخته شده از فرفورژه که در محیط اطراف مشاهده می نماییم خوشش نیاید. و هرگز نمی توان منکر زیبایی نرده فرفورژه دستساز شد. قطعا میتوان اظهار نمود که یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در زیبایی ساختمان، نقش های فرفورژه بر روی درب، پنجره و نرده دستساز است. و اگر از این نوع فلز و طراحی مورد استفاده قرار نمی گرفت. ظاهر ساختمان ها و نقش ها به طور کامل متفاوت بود. و میتوان گفت بی روح بودند. و آن همه زیبایی که فرفورژه دارد در آن ها نخواهد بود.

برای مشاهده ی کامل مقاله کلیک کنید.