باقلوا ترکیبی مغزدار باظرف کادویی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1401/12/22 10:54 · خواندن 2 دقیقه

باقلوا ترکیبی مغزدار با ظرف کادویی (1 کیلو گرم)

باقلوا ترکیبی مغزدار با ظرف کادویی (1 کیلو گرم) متشکل از چند ردیف، در بسته های حدودا 750 گرمی و 1 کیلوگرمی است که به ترتیب 750 گرم مناسب 4 نفر و 1 کیلوگرم مناسب 6 نفر می باشد.

تاریخچه باقلوا

باقلوا ترکیبی مغزدار با ظرف کادویی (1 کیلو گرم) که در بسیاری از زبان‌ها با تغییرات آوایی و تلفظی جزئی و بسیار کمی خوانده و گفته می‌شود و ریشه در زبان مغولی دارد، شیرینی سنتی مردم ترکیه است که البته در کشورهای ایران، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، برخی کشورهای عربی، یونان، قبرس و برخی مناطق روسیه نیز تهیه می‌شود و طرفداران خود را دارد.

لایه‌های باقلوا ترکیبی مغزدار با ظرف کادویی (1 کیلو گرم) از آجیل خرد شده و شیرین پر می‌شود و آن را در شربت یا عسل غوطه‌‌ور می‌کنند. البته این ویژگی از غذاهای امپراتوری سابق عثمانی آمده است.

باقلوا ترکیبی کادویی مغزدار

  • ۱ کیلوگرم (مناسب برای 6 نفر)
  • طرح متغیر باقلوا
  • 750 مناسب 4 نفر

باقلوای سنتی از چه چیزی درست می‌شود؟

باقلوای سنتی ترکیه که به باقلوای پسته نیز معروف است، معمولاً از خمیر فیلو، پسته ریز خرد شده، کره و شربتی از عسل و آبلیمو درست می‌شود. انواع مختلفی از این دسر خوشمزه را در کشورهای مختلف خاورمیانه می‌توان پیدا کرد؛ از باقلوای ساده که شربت آن با گلاب درست می‌شود تا باقلوای یونانی که با گردو و مقدار زیادی دارچین است.

برای مشاهده و خرید سایر باقلوا ها کلیک کنید.