معماری داخلی در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/12 16:18 · خواندن 4 دقیقه

دگرگونی های معماری داخلی در تبریز

اگرچه ماهیت اصلی و کلــی یک ساختمان به دست اولین معمار آن تعیید می شود، ولی باز سازی و تعمیر آن در درون ساختمان اینگونه نمی باشد و همان گونه که امروزه شاهد هستیم، بسیاری از ساختمانها اگر چه زمان ها پیش از تاریخ ساختشان می گذرد ولی در سال های گوناگون تاریخ بر اساس تغییرات شکل گرفته در جامعه دوباره و دوباره بازسازی می شده اند که نمایان می سازد یک ساختمان هیچ وقت نمی تواند کامل طراحی شود و تغییر ناپذیر باشد.

در ادامه مطلب معماری داخلی در تبریز می خوانیم که ساختمانی که باز سازی بر روی آن انجام گرفته است ممکن است از نمای بیرونی دقیقا بدون تغییر همچون قبل بازسازی خود دیده شود. ولی از درون امکان دارد معماری کاملاً متفاوتی در مقایسه به قبل پیدا کند. به همین جهت یک معمار داخلی نه تنها می بایست برروی موقعیت ساختمان دقت نماید، بلکه بر روی دید های مختلف فیزیکی، اجتماعی و سیاسی آن هم حساسیت نشان دهد. در صورتی که اســکلت ساختمان مستحکم و ایده معمار اولیه آن مناسب باشد، طی سلسله تغییر های ایمنی داخلی آن، ساختمان دچار بحران و مشکل نمی گردد.

طراحی پروژه به سبک معماری ایرانی تبریز - کوی دانشگاه

 پروژه به سبک معماری ایرانی تبریز - کوی دانشگاه: جهت مشاهده این پروژه کلیک کنید.

ارتباط تاریخ با معماری داخلی در تبریز

تغییر های الگوی خانه در تبریز، برخلاف خیلی از شهر های کشور ایران، دارای حرکت و روندی معین و قابل بررسی و تحلیل می باشد. علت این امر مصادف شدن ورود فکر ها و اندیشه های معماری غرب با اهمیت پیدا کردن شهر نشینی و ساخت و ساز های بسیار در این دوره های مختلف پهلوی و قاجار می باشد. با دقت به موقعیت با ارزش و با اهمیت شهر تبریز و رفت و آمد بازرگان ها و شخصیت های مهم حکومتی از کشور های دیگر، مفهوم ها و رویکرد های فرهنگی هم با سرعت بیشتری در این شهر نفوذ یافت. بنابراین پروسه تغییرات افکار و به تبع آن الگو های رایج معماری را در شهر تبریز می توان به خوبی در دورۀ قاجار و پهلوی پیگیری نمود.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.