انواع سرامیک یا کفپوش

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/12 14:57 · خواندن 7 دقیقه

انواع سرامیک یا کفپوش

سرامیک یک کفپوش انعطاف‌پذیر می باشد، که می‌ توان از آن در همه قسمت های ساختمان به کار برد. انواع سرامیک برای کف، دیوار و حتی حیاط هم تولید می‌ شود. اگر دنیای پر از طرح و رنگ سرامیک کف سر در گم کرده است، جای درستی آمده‌ اید.

در ادامه محبوب‌ ترین مدل‌ ها و انواع سرامیک کف و دیوار، و همنیطور بهترین رنگ این کفپوش‌ ها را با همدیگر بررسی می‌ نماییم. بعد از مطالعه این مطلب پیدا کردن سرامیک کف پذیرایی، آشپزخانه یا سرویس بهداشتی رویایی‌ شما آنقدرها هم چالش‌ برانگیز نخواهد بود.

انواع سرامیک کف

به طور کلی انواع سرامیک ساختمان را میتوان از سه نظر دسته‌بندی کرد:

  • از نظر درجه‌بندی: درجه یک، درجه دو و درجه سه
  • از نظر محل نصب: سرامیک کف و دیوار
  • از نظر پوشش: لعاب‌دار و بدون لعاب

برای معرفی انواع سرامیک کف تصمیم گرفتیم این دسته‌بندی‌های خشک و صنعتی را کنار بگذاریم؛ و در گروه‌های ملموس‌ تری نمونه‌های گوناگون این کفپوش‌ ها را معرفی نماییم.

ابتدا مدل‌ های سرامیک کف پذیرایی مدرن را بررسی می‌ نماییم، و بعد از آن سراغ سرامیک آشپزخانه و سرویس‌ های بهداشتی می‌ رویم.

انواع سرامیک کف پذیرایی

اصولا حرف از “دکوراسیون” که می‌ شود، امکان ندارد تصویری که در ذهن‌ مان نقش می‌ بندد سرامیک نداشته باشد.

هرچند ما ایرانی‌ها دلبستگی عجیب به فرش داریم و گرمای فضا را مدیون آنها می‌دانیم؛ ولی موزاییک کاری با سرامیک موزاییکی یا نصب سرامیک پرسلان، گرانیتی و … هم می‌ تواند به همان اندازه فضا را زیبا و دلپذیر نماید. در ادامه هر یک از این نمونه‌ ها و قابلیت خاص‌ که دارا هستند را بررسی می‌ کنیم.

انواع سرامیک

انواع سرامیک

انواع سرامیک گرانیتی

سرامیک گرانیتی با خاک رس ساخته می‌شود؛ و هنگام پخت با افزودن رنگدانه‌ ها به آن طرح و رنگ داده می‌ شود. چون این نوع سرامیک کف بدون لعاب است، سطح آن با سنگ‌ ساب پولیش براق می‌ شود.

از جمله مدل‌ های رایج انواع سرامیک کف گرانیتی در طراحی داخلی می‌ توانیم به نمونه‌ های فلفل نمکی، رگه‌ ای و قالب‌ های رستیک اشاره نماییم.

انواع سرامیک کف پرسلانی

همانطور که از نام این سرامیک کف پذیرایی مدرن مشخص است، سرامیک پرسلانی در دمای بالا پخته می‌ شود. حالت شیشه‌ ای و تخلخل کم انواع سرامیک پرسلانی هم به همین علت است.

سرامیک‌ های پرسلانی که هم به طور لعاب‌ دار و هم بدون لعاب تولید می‌ گردند، نسبت به سرامیک‌ های معمولی ضخیم‌ تر هستند و آب کم تری هم جذب می‌ نمایند.

این قابلیت هاا برای سرامیک کف هر مکانی عالی است، و دوام بالای آن را نشان می‌دهد. به همین خاطر این تایل‌ها از بهترین سرامیک‌های کف محسوب می‌شود.

سرامیک موزاییکی

یکی از انواع سرامیک کف که برای دکورهای خاص فوق‌العاده است، سرامیک‌های موزاییکی هستند. این نمونه‌ها با قطعات ریز لعاب‌دار یا بدون لعاب، در نقش‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند.

سرامیک‌های موزاییکی چندمیلی‌متر بیشتر ضخامت ندارند، و ابعاد رایج آنها 30 در 60 سانتی‌متر است. البته این سرامیک‌ها در اشکال مستطیل، شش‌گوش، هشت‌گوش و … هم در بازار موجود هستند.

انواع سرامیک کف آشپزخانه جدید

انتخاب سرامیک کف به عنوان کفپوش قلب خانه ایده بسیار مناسبی است. چون همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، سرامیک کف به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و نفوذ رطوبت، برای آشپزخانه‌‌های کلاسیک و مدرن یک کفپوش کاربردی است.

خوشبختانه وجود سرامیک کف آشپزخانه در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون این امکان را ما می‌دهد تا با توجه به دکوراسیون آشپزخانه (و حتی کل منزل) در انتخاب سرامیک کف دست‌تان کاملا باز باشد.

در واقع سرامیک‌های مناسب برای آشپزخانه آنقدر تنوع دارند که می‌توانید به راحتی آنها را با سنگ کابینت، انواع اکسسوری، طریقه نصب شیشه بین کابینتی و … ست کنید. برخی از گزینه‌های موجود هنگام بررسی انواع سرامیک کف آشپزخانه برای تکمیل دکوراسیون آن عبارتند از:

  • سرامیک سنگ طبیعی برای آشپزخانه‌های بزرگ
  • سرامیک‌های مستطیلی بزرگ با رنگ طبیعی برای آشپزخانه‌های کلاسیک
  • و همچنین استفاده از سنگ مرمر در سرامیک کف برای انواع آشپزخانه لوکس و مدرن

انواع سرامیک کف سرویس بهداشتی

انواع سرامیک کف پذیرایی و آشپزخانه را بررسی کردیم؛ و در این بخش قصد داریم گزینه‌های موجود برای حمام و سرویس بهداشتی را بررسی کنیم.

کاشی احتمالا بهترین نوع سرامیک کف برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام‌هاست. کاشی دانه‌های ظریف بلورین و متخلخلی دارد، و در دمایی بالاتر از ۱۰۰۰ درجه پخته می‌شود.

کاشی از انواع سرامیک دیوار هم محسوب می‌شود، و در دو نوع لعاب‌دار و بدون لعاب در بازار موجود است. لعاب کاشی می‌تواند براق یا مات، ساده یا طرح‌دار و سفید یا رنگی باشد.

طبق آمار، کاشی لعابی (که به آن سرامیک نازک هم می‌گویند) رسما پرکاربردترین کاشی در دکوراسیون حمام و سرویس‌های بهداشتی است. البته جالب است بدانید که انواع کاشی به عنوان سرامیک کف حیاط، پارکینگ و ورودی مجتمع‌ها آپارتمانی هم کاربرد بالایی دارند.

مدل، رنگ و انواع سرامیک کف منزل

پس از اینکه جنس مدنظرتان را از میان انوع سرامیک کف پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی انتخاب کردید، نوبت به انتخاب طرح و رنگ مناسب می‌رسد.

در این بخش مدل‌های پرطرفدار را بررسی می‌کنیم، و پس از آن خواهیم دید بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی و آشپزخانه برای شما کدام است.

مدل سرامیک طرح دار و ساده

اصولا مدل سرامیک طرح دار وارد بازار شد تا همه بتوانند سرامیک بخرند. بین این همه رنگ و طرح مختلف، حداقل می‌تواند چند نمونه پیدا کرد که انگار فقط برای سلیقه و دکوراسیون شما ساخته شده است.

به طور خودکار، بسیاری از ما هنگام انتخاب سرامیک کف پذیرایی یا هر فضای دیگر سراغ سرامیک‌های ساده می‌رویم. سرامیک با طرح ساده و ابعاد بزرگ (در رنگ دلخواه شما) همیشه یک انتخاب برنده برای پوشاندن کف پذیرایی، آشپزخانه و حتی حمام و سرویس بهداشتی است.

البته برخی افراد هم تصمیم‌های هیجان‌انگیزتری می‌گیرند، و برای انتخاب سرامیک سراغ طرح‌های سه بعدی و شلوغ می‌روند. برای فضاهایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی، طرح‌های خاصی مثل سرامیک طرح سنگ برجسته هم طرفداران خودش را دارد.

جهت مطالعه ادامه مطلب روی لینک کلیک کنید.