طراحی ویلا

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/04/06 13:38 · خواندن 8 دقیقه

 

جهت مشاوره با ما در تماس باشید ۰۹۳۳۲۸۴۴۰۰۴

تعهد در طراحی ویلا

طراحی ویلا، الگوی تعهد شکلی از پویایی فعالیت های طراحی می باشد که در آن، در یک موقعیت طراحی جدید، طراحان از پیش متعهد به استفاده از یک منبع خاص می گردند. و آنها در استفاده از منبع پا فشاری می نمایند. حتی هنگامی که مشکلاتی را تجربه می نمایند.

معماری ویلا

هنگامی که درک روشنی از نیازهای شما داشته باشیم، به توسعه طرح‌ ها و نقشه‌ های فاز 1 معماری می‌ پردازیم که تفسیر ما از دید شما را همراه با پیشرفت‌ های پیشنهادی ما منعکس می‌ نماید. طرح‌ ها و نقشه‌ های فاز 1 معماری شامل طرح‌ بندی‌ های شماتیک برای پلان‌ های سایت و طبقات می باشد، و همینطور ممکن است دارای طرح‌ های مفهومی بیرونی اولیه باشد. نقشه های فاز 1 به شما ارائه می گردد و از انتقاد سازنده شما دعوت می شود. تا وقتی که شما از طراحی رضایت کامل نداشته باشید، با احترام با شما کار خواهیم کرد. و به نتیجه مطلوب و دلخواه مشتری دست خواهیم یافت.

سازه ویلا

سازه هر سیستمی می باشد که در مقابل بارهای عمودی یا افقی مقاومت می نماید. سازه ها دارای اقلام بزرگ مثل آسمان خراش ها، پل ها و سدها و همینطور اقلام کوچکی مثل قفسه کتاب، صندلی و پنجره است. بیشتر ساختارهای روزمره با آزمایش یا آزمون و خطا طراحی می گردند. در صورتی که سازه های بزرگ، منحصر به فرد یا گران قیمت که به آسانی آزمایش نمی گردند، اغلب بوسیله مهندسان سازه واجد شرایط با استفاده از محاسبات ریاضی طراحی می گردند.

مهر نظام مهندسی برای ویلا

مهر نظام مهندسی مجوزی می باشد که از سازمان نظام مهندسی ساختمان به مهندسین رشته های معماری، عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک ارائه می شود که مجوزی برای فعالیت‌ های ساخت‌ و ساز مسکن و شهرسازی برای مهندسین است.

طراحی ویلا

در طراحی ویلا بعد از طرح‌ های اولیه روی کاغذ، طرح‌ ها بوسیله تیمی از هنرمندان تجسمی به رندرهای سه‌بعدی تبدیل می‌ گردند و هر تعداد که نیاز است تغییراتی را اعمال می‌ نمایند. به علت پیشرفته‌ ترین بهینه‌ سازی فضا، طراحی ویلاهای بزرگ‌ تر از عمارت‌ های بزرگ احساس می‌ گردند: آن‌ ها هیچ ستونی ندارند، فضای هدر رفته در راهروها ندارند، و هیچ دیواری در جایی که اغلب انتظار می‌ رود پیدا شود، وجود ندارد.

نما ویلا

کلمه نما در اصل از کلمه ایتالیایی “facciata” گرفته شده است و به عنوان بیرون یا کلیه وجوه خارجی یک ساختمان تعریف می گردد. این اصطلاح معمولا جهت اشاره به نمای اصلی یا جلوی یک خانه به کار می رود. در معماری، نمای ساختمان معمولا مهم ترین جنبه از نقطه نظر طراحی می باشد، به این دلیل که مسیر طراحی را برای بقیه ساختمان تعیین می نماید.

طراحی ویلا

نقشه برق و مکانیک ویلا

در کتاب مکانیک و معنا در معماری، لنس لاوین نشان می‌ دهد که در معماری، همانگونه که در جال جاضر تمرین می‌ شود و آموزش داده می‌ شود، جنبه فن‌ آوری این حرفه – نحوه توزیع وزن، نحوه تنظیم جریان گرما و نحوه ورود نور – به مهندسان و دیگر متخصصان فنی واگذار گردیده است.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی داخلی علم درک رفتارهایی می باشد که به صاحبان املاک کمک می نماید تا یک اتاق کاربردی در یک ساختمان ایجاد نماید، از جمله اشکال دیوارها، کف اتاق و سایر موارد. یک طراح داخلی حرفه ای بایستی معماری داخلی را درک نماید و از نزدیک با معماران برای طراحی فضای داخلی همکاری نماید.

طراحی محوطه ویلا

جهت طراحی محوطه مورد نظر خود، طرح کلی را ایجاد نمایید. طراحی محوطه با یک نمای کلی از منطقه پروژه آغاز می شود. قابلیت های موجود را اضافه نمایید. سنگ، آبراه، ساختمان، شیب و…. را بیفزایید.

در صورت نیاز پوشش زمین را گسترش داده و عناصر طراحی محوطه جدید را اضافه نمایید.

نقشه های اجرایی ویلا

در فاز دوم معماری، پلان های معماری که در فاز اول معماری طراحی گردیده اند، از آن جایی که دقت و حساسیت مورد نیاز را جهت اجرای پروژه ساختمانی ندارند و تنها جهت تبادل نظر افراد گوناگون طراحی گردیده اند، مطابق با مقررات ملی ساختمان باز طراحی می گردند. نکته اصلی در طراحی فاز دو معماری این می باشد که ماهیت پلان های تهیه شده در فاز یک معماری تغییر نمی نماید، بلکه دقت آن ها برای اجرای پروژه افزایش می یابد. و نقشه های نهایی طراحی شده بوسیله مقررات ملی ساختمان به عنوان نقشه های پروژه نهایی ساخت بنا به پیمانکار ارائه می شود.

طراحی ویلا

ویلا (به فرانسوی و انگلیسی: villa) به خانه‌ های زیبایی گفته می‌ شود که از چهار طرف باز می باشند و محدود به ساختمان‌ های دیگر نیستند. علاوه بر این دارای نمای مناسبی هستند. ویلا اغلب در اطراف شهرها و مناطق خوش آب و هوای کشور ساخته می‌ گردند و معمولا استفاده تفریحی دارند. البته ویلاها فقط در این مناطق ساخته نمی‌ شوند; بلکه حتی برخی از ویلاها به سفارش کارفرما در مناطق شهری ساخته می‌ شود. نیاز است در این حوزه قوانین و اصول مراجع مربوطه در رابطه با ویلا مدرن را نیز در نظر گرفت تا در آینده مشکلی برای کارفرما پیش نیاید.

طراحی ویلا شامل قسمت های طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، معماری خارجی ویلا، طراحی محوطه و دیگر جزییات اجرایی می باشد. در ساخت ویلا، دکوراسیون داخلی و معماری خارجی بایستی با همدیگر تناسب داشته باشند و انجام بایستی به طوری کنار همدیگر قرار بگیرند که در آخر به طراحی لوکس و چشم نواز از ویلا دست یابیم و در عین حال محیطی مناسب برای استراحت و تفریح ساکنان آن طراحی کنیم .

مهم ترین نکته طراحی تخصصی ویلا

یکی از مهمترین نکاتی که در طراحی ویلا باید به آن توجه  شود ، طراحی فضای داخلی با استفاده از سقف های مرتفع و نورپردازی مناسب است. استفاده از نورپردازی مناسب و بهره مندی هرچه بیشتر از نورخورشید در محیط ، استفاده از پنجره های بزرگ و قدی و رنگ آمیزی مناسب دیوارها از نکات دیگر دکوراسیون داخلی ویلا می باشد که با توجه به آن ها می توان محیطی را خلق کرد که باعث شادابی و آرامش ساکنان درون آن شود .

طراحی تخصصی ویلا شامل بخش های طراحی دکوراسیون داخلی ویلا ، معماری خارجی ویلا ، طراحی محوطه و سایرجزییات اجرایی می باشد . در این طراحی ، دکوراسیون داخلی و معماری خارجی باید با یکدیگر تناسب داشته باشند واحجام باید به گونه ای کنار یکدیگر قرار بگیرند که در نهایت به طرحی لوکس و چشم نوازدست یابیم ودرعین حال محیطی مناسب برای استراحت و تفریح ساکنان آن طراحی کنیم . طراحی فضای خارجی ویلا باید به گونه ای باشد که مورد رضایت ساکنین بوده و برای آن ها کاربردی باشد . ویلا عمدتا درزمینی وسیع ساخته می شود وبا باغچه های سرسبزوچشم اندازهای زیبا احاطه می گردد . طراحی باید به طوری باشد که با محوطه خود هماهنگی داشته باشد.

طراحی ویلا

اصول اصلی طراحی ویلا

آغاز کار طراحی

طراحی با توجه به شرایط آب وهوایی منطقه و سبک و سلایق مورد نظر کارفرما صورت گرفته و دست طراح در این حوزه باز بوده تا ویلایی مطابق نظر کارفرما و با اصول معماری طراحی کند .جهت شروع طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، ابتدا طرح ها و ایده های گوناگون، متناسب با سیستم سازه در نظر گرفته می شود. و همچنین مراحلی صورت می پذیرد که مستلزم دیدگاهها و ذهنیت های یک معمار مجرب را در خود دارد; تا طرح ویلا که شامل فضای داخلی و بیرونی ویلا می شود زیبا و شکیل مورد پسند مشتریان واقع شود.

در مراحل بعدی مهندس معمار کار خود را شروع می کند و بسته به متراژ مورد نظر کار طراحی سازه ویلا را انجام می دهد. در این مرحله چیدمان عناصر ویلا، با توجه به مواردی همچون جهت های طلوع و غروب خورشید، امکاناتی که لازم است در آن پیش بینی شود، مواد و مصالح انجام می شود. بعد از آن هم که کار اجرای بنا توسط مهندس عمران و … انجام خواهد شد.

اصول طراحی سازه

طراحی سازه ویلا در انواع بتنی ، فلزی ، پیچ ومهره وجود دارد . در برخی شهرها مانند شهرهای شمالی از سازه های بتنی  و در شهرهای کویری از سازه های فلزی استفاده می شود.ملاحظات معماری در انتخاب سیستم سازه ای نقش مهمی دارد زیرا اسکلت فلزی برای معماران بهتر بوده و طراحی پلان آن برای معماران راحت تر از اسکلت بتنی می باشد.

از اتفاقاتی که همیشه ایجاد محدودیت در  طراحی تخصصی ویلا به وجود می آورد و طراحان را به  چالش می کشاند، ایستایی و پایداری سازه ای ویلا صورت گرفته است.  ایجاد معماری جذاب و متفاوت در طرح ویلا نیاز به دانش گرایش های مختلف از جمله دانش سازه ای است تا بتوان فرم های زیبایی خلق کرد. تیم ما برای رسیدن به اهداف خود مهندسین گرایش های مختلف را دور هم جمع کرده و ساخت ویلا را به صورت موازی و در کنار هم انجام میدهند تا با کمترین خطا و بهترین خروجی پروژه به پایان برسد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید