طراحی داخلی نئوکلاسیک

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/03/24 11:02 · خواندن 4 دقیقه


۱.رنگ

طراحی داخلی نئوکلاسیک منعکس کننده پالت رنگ های مهم است. رنگهای خاکستری، آبی، سبز و زرد کم رنگ و ملایم معمولا با رنگهای سفید و کرم همراه هستند. طرح‌ ها کنتراست پایینی دارند، ولی می‌ توانند دارای سایه‌ های برجسته، همانند مشکی، نقره‌ ای یا طلایی باشند تا بر عناصر طراحی و پرداخت‌ ها تأکید نمایند.

۲.پوشش پنجره ها

طراحی داخلی نئوکلاسیک دارای قابلیت های معماری قوی می باشد به همین علت است که پرده ها برای پنجره های بزرگ و سقف های بلند نیاز هستند. پرده‌ها نه فقط گرما را افزایش می‌ دهند، بلکه وقتی به درستی انتخاب شوند، می‌ توانند بر نسبت‌ و مقیاس سبک نئوکلاسیک تأکید نمایند.

در این سبک حتما پرده‌ هایی را با ارتفاع  کف تا سقف نصب نمایند تا روی زمین امتداد یابند همینطور، از پارچه های سنگین همانند کتان، مخمل، ابریشم یا ابریشم مصنوعی با کیفیت بهره گیرید ضمن اینکه میتوانید از پرده های قرینه جهت تقویت تقارن در فضای داخلی نئوکلاسیک استفاده نمایید.

۳.مبلمان و اکسسوری های نئوکلاسیک

اگرچه طراحی داخلی نئوکلاسیک دارای فضایی مجلل می باشد، ولی در اجزای به کار رفته در دکوراسیون از اقلام بسیار مجلل خودداری می نماید. به عنوان سبکی متعادل، طراحی داخلی نئوکلاسیک فقط با افزودن قطعاتی که ارزش هایی را به ارمغان می آورد، اتاق ها را متعادل می نماید. تا فضایی ظریف و آرام ایجاد شود.

ظروف چینی، مجسمه‌ها، گلدان‌ ها و آینه‌ ها به خوبی در دکوراسیون نئوکلاسیک در فضای داخلی کار می‌ نمایند. ولی در زمان تزئین منزل، در انتخاب دکوراسیون دقت نمایید. مواردی را انتخاب کنید که نه فقط فضا را بهبود می بخشد، بلکه بر ارزش فضا نیز افزایش می دهد.

۴. نقوش و پترنها

سبک تزئینات نئوکلاسیک متواضع و باوقار است در زمان دکوراسیون فضا به این سبک، می توانید پترنی را به عنوان یک ویژگی برجسته اضافه نمایید. برای مثال، بالشتک ها ،فرش ها یا ظروف برای نقوش دکور نئوکلاسیک عالی می باشند الگوهایی پرپیچ و خم یا  پترن گل های جفتی.

 

طراحی داخلی نئوکلاسیک

۵.دیتیل های معماری

اگر خانه خود یا فضایی را از ابتدا طراحی می نمایید، قابلیت های معماری داخلی نئوکلاسیک را اضافه نمایید. دیوارهای بلند، پنجره‌ های بزرگ، ستون‌ ها و فضاهای بزرگ قطعا یک بوم ایده‌ آل ایجاد مینماید. علاوه بر این، کف‌ های چوبی یا مرمری را نیز در نظر بگیرید تا ظاهری منصر به فرد در فضا ایجاد نمایید.

۶.آینه های بزرگ

آینه ها در طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک عملکردی دوگانه دارند. از یک طرف، به عنوان یک عنصر دکوراسیونی عالی، ظریف و پیچیده عمل می نماید. علاوه بر این، استفاده از آینه های متعدد میتواند تقارن را افزایش دهند و همچنین نور اتاق را چند برابر نمایند.

۷.فرش

در دکوراسیون فرش از مهم ترین عوامل می باشد که جهت گرم کردن یک خانه نئوکلاسیک به آن نیاز دارید. که نه فقط زیبا خواهد بود، بلکه پژواک احتمالی را نیز جذب می نماید یک فرش گرد بهترین انتخاب برای این سبک میتواند باشد تا دیگر قابلیت های این سبک را بارزتر سازد.

۸. مقیاس در عناصر طراحی داخلی نئوکلاسیک

یکی از زیباترین جنبه های طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک، عظمت آن است. در نتیجه میتوانید از ابزارهای بصری جهت افزایش وسعت اتاق استفاده نمایید.

۹.تقارن در سبک نئوکلاسیک

تقارن یکی از عناصر اصلی طراحی داخلی قرن ۱۸ و نئوکلاسیک می باشد. چنین ساختاری در طراحی قطعا میتواند رسمی و در عین حال آرامش بخش باشد. چیدمان متقارن را میتوانید در مبلمان ،یک جفت صندلی راحتی که در اطراف یک شومینه یا از راه عناصر ساختاری همانند گچبری دیوار یا  پنجره‌ ها یا نورپردازی نشان دهید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید