عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند برای بانوان

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/03/23 12:02 · خواندن 4 دقیقه

کفش پاشنه بلند

همیشه بانوان در انتخاب کفش وسواس زیادی به خرج می دهند و مدت زمان زیادی صرف خرید و انتخاب آن می نمایند. و این در حالی است که بیشترین تعداد کفش را دارند ولی با این حال هم در اغلب اوقات با گلایه کردن از این که کفش مناسبی ندارند که بپوشند شما را متعجب می کنند. به همین دلیل در تولید کفش های زنانه تنوع و خلاقیت های بیشتری بکار گرفته می شود و انواع آن بسیار متنوع تر از کفش های مردانه می باشد.خانم ها برای مراسم های مختلف، کفش های مختلف و متنوعی به پا می کنند که شامل کفش های تخت و پاشنه بلند و مدل دار و مدل های دیگر است.(عوارض کفش پاشنه بلند)

نکات مثبت استفاده از کفش پاشنه بلند

همه ما می دانیم که بانوان علاقه زیادی به پوشیدن کفش های پاشنه بلند دارند زیرا این مدل کفش ها علاوه بر تنوع و زیبایی ، در هنگام پوشیدن نیز باعث افزایش اعتماد به نفس خانم هاست . و در مواردی باعث چذاب تر دیده شدن از حالت معمولی است. علاوه بر آن با پوشیدن کفش‌ های پاشنه بلند می‌ توانید قد بلند تر شوید، یک مزیت به‌ ویژه برای زنان کوتاه‌ قد. پاشنه‌ ها شما را با متناسب کردن بدن و بلند تر شدن پاها ، لاغرتر نشان می‌ دهند. زیرا در زمان پوشیدن کفش های پاشنه بلند عضلات منقبض‌ شده و با زاویه‌ ای که پاها را در آن قرار می‌ دهیم تنظیم می‌ شوند. نکته آخر اینکه ، این کفش‌ ها شخصیتی شیک از شما را منعکس می‌ کند.

کفش-پاشنه-بلند

عوارض پوشیدن کفش پاشنه بلند

هنگام پوشیدن کفش پاشنه‌ دار، بدن باید یک جایی این وزن را جبران کند. هرچه پاشنه‌ بلند تر باشد، احتمال بروز مشکلات کمر، ران و زانو بیشتر است. با پوشیدن پاشنه‌ های 5 سانتی‌ متر به بالا، عضلات تاندون آشیل و ساق پا می‌ توانند با تغییر شکل مواجه شوند.

درحالی‌ که پاشنه کفش انسان را بالا می‌ برد. عضلات تاندون آشیل و ساق پا با فشار بیشتری روبرو می‌ شوند. ممکن است تاندون کوتاه شود و عضلات سفت شده و تغییر شکل دهند. این می‌تواند در افرادی که مرتباً پاشنه دار می‌ پوشند رخ دهد و باعث ایجاد درد در اندام تحتانی بدن شود.

علل آسیب 

طبق نظر پزشکان کفش بدون پاشنه و کفش با پاشنه‌ ی بلند هر دو برای سلامت پا و بدن مضر می باشند. اندازه پاشنه باید به‌ طور متعادل بین 1/5 تا حداکثر 2/5 سانتی‌ متر باشد . علت این مسئله این است که هنگام راه رفتن، پاشنه‌ ی پا 75 درصد از وزن بدن ما را تحمل می‌ نماید. هنگام پوشیدن کفشی که پاشنه‌ ی بلندی دارد، این انگشتان پا هستند که وزن بدن را تحمل می کنند زیرا پا به سمت جلو خم می شود و تمام فشار بر روی انگشتان پا می باشد.

اما سوالی که برای ما پیش می آید این است که چرا این سبک کفش‌ ها اثرات دردناکی بر بدن شما ایجاد می‌ کنند. پوشیدن این کفش‌ ها در طول روز و زمان طولانی باعث فشار بر روی قسمت‌ های مختلف بدن می‌شود. عوارض کفش پاشنه بلند می‌ تواند نه‌ تنها روی زانو ها بلکه روی کمر و تاندون آشیل شما آسیب برساند. همچنین کفش‌ های پاشنه‌ بلند الگوی راه رفتن را تغییر می‌ دهند. افرادی که دائما از کفش پاشنه‌ دار استفاده می کنند در هنگام راه رفتن قدم‌ های کوتاه‌ تر و قوی‌ تری نسبت به افرادی که به طور مرتب کفش‌ های تخت می‌ پوشند برمی‌ دارند. این نوع حرکت می‌ توانند فشار بیشتری به مفاصل زانو وارد نماید که ممکن است منجر به آرتروز گردد و فرسایش غضروف بین استخوان‌ ها، باعث مالش استخوان‌ ها بر روی یکدیگر می شود.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.