درب حیاط

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/03/03 13:15 · خواندن 6 دقیقه

مناسب ترین درب برای  خانه کدام است؟

با مشخصاتی که از هر مدل درب حیاط فلزی گفته شد باید متوجه شده باشید که درب فلزی بهترین نوع درب برای حیاط است. درب های  فلزی تنوع بالایی در طرح دارند و برای انواع حیاط های خانه مناسب هستند. حیاط هایی که بزرگ هستند به عنوان پارکینگ هم در نظر گرفته می شوند و باید دربی بزرگ و ایمن داشته باشند. درب های دولنگه بهترین گزینه برای حیاط های بزرگ و درب پارکینگ می باشند و می توانید از درب اتوماتیک و برقی برای حیاط های بزرگ استفاده کنید.

برای حیاط های کوچکتر می توانید از درب تک لنگه یا یک و نیم لنگه استفاده کنید. در های آهنی دوام بالایی دارند و از نظر حفاظت قوی هستند. با هر سلیقه ای می توانید درب فلزی مناسب برای فضای خود انتخاب کنید.

درب فلزی دارای متریال های بکار برده شده از آهن می باشد که در مقاومت این درب ها تاثیر مستقیم دارد. درب های فلزی وزن سنگینی دارند و در برابر وزش باد شدید مقاوم هستند اما به دلیل سنگین بودنشان نصب آن ها دشوار است. باید رنگ آمیزی درب های فلزی به درستی انجام شود تا از زنگ زدن آن جلوگیری شود.

 

 

درب حیاط

نکات بسیار مهم در انتخاب درب ورودی

درب ورودی ساختمان عموما برای رفت و آمد اتومبیل استفاده می شود پس باید در جایی قرار بگیرد که مسیری مستقیم و صاف داشته باشد.

حیاط هایی که دارای درخت های بلند و زیادی هستند باید از درب های با ارتفاع بلند استفاده کنند. درب حیاط فلزی انتخابی باید بسیار مستحکم باشد تا در برابر وزش باد شدید مقاوم بماند. ابزار آلات و اتصالاتی که در ساخت و نصب درب استفاده می شود باید با کیفیت و با دوام بالا باشد.

باید در رنگ زدن درب فلزی به نکاتی همچون، نوع رنگ مصرفی، صاف بودن سطح درب و زدن ضد زنگ به سطح درب دقت داشت باشید. قبل از انتخاب نوع رنگ، باید از صاف بودن سطح درب اطمینان حاصل کنید و بعد ضد زنگ به درب بزنید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای صاف کردن سطح درب باید از سمباده استفاده کنید و بعد ضد زنگ بزنید پس از انجام این مراحل درب برای رنگ زدن آماده است. برای رنگ زدن درب تمامی مراحل باید با دقت انجام شوند.

انتخاب رنگ مناسب از دیگر نکاتی است که باید به آن دقت شود. رنگی که با کیفیت باشد از پوسته پوسته شدن درب جلوگیری می کند. رنگ های لاتکس از رنگ های مقاوم در برابر آب و رطوبت هستند. استفاده از رنگ های خنثی مانند مشکی، طوسی، دودی و قهوه ای با هر طرحی هماهنگ می شوند. برای درب حیاط فلزی می توانید از رنگ هایی مثل نارنجی، لیمویی، سبز و… استفاده کنید.

درب حیاط

قیمت درب های حیاط

همانطور که گفتیم مدل های مختلفی از درب حیاط فلزی وجود دارند که هر کدام از ویژگی های خاص بهره مند هستند و به طبع قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت است.

برخی از درب های فلزی هنگام آهنگری به دقت و زمان بیشتری نیاز دارند و به همین منظور از قیمت بیشتری هم برخوردار هستند. بعضی از درب ها بیشتر کارکرد امنیتی دارند این در حالی است که تعداد زیادی از آن ها جنبه زیبایی دارند و معروف ترین آنها درب فلزی است. از درب های فلزی می توان در مکان های مختلف استفاده کرد.

افرادی که به دنبال خرید درب حیاط فلزی هستند، قیمت درب از موارد مهم برایشان محسوب می شود. قیمت درب فلزی بر اساس ویژگی هایی مانند ابعاد، اندازه، رنگ، مدل و دیگر موارد محاسبه می شود. غیر از موارد گفته شده نکات دیگری نیز در قیمت درب تاثیرگذار است.

یکی از نکاتی که در قیمت دب تاثیرگذار است چگونگی باز و بسته شدن آن است برخی از درب ها به راحتی باز و بسته می شوند و طبیعی است که قیمت بالاتری دارند. میزان امنیت درب، از موارد مهم در خرید آن است و هر چه از لحاظ حفاظتی قوی تر باشد قیمت بیشتری دارد. رنگ آمیزی درب آهنی  و زیبایی درب از مسائل مهم در قیمت محسوب می شوند.

برخی از درب ها فاقد شیار و درز هستند و از حجم زیادی آهن برای ساخت آنها استفاده شده که این مورد در قیمت نهایی درب اثرگذار است. قفل سازی درب های فلزی در مدل های مختلفی انجام می شود بعضی از قفل ها با ریموت باز و بسته میشوند و بعضی هم به روش سنتی و با کلید باز و بسته می شوند. هر چه امکانات درب بیشتر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت.

درب  فلزی ساده در ابعاد و اندازه مختلف تولید می شود و قیمت کمتری نسبت به درهای دیگر دارد. افرادی که از خریداران درب فلزی ساده هستند معمولا به دنبال مدل های طرح دار نیستند بلکه درب با کارکرد مناسب نیاز دارند .نوسانات قیمت آهن باعث تغییر قیمت درب فلزی ساده می شود از این درب برای درب مغازه و پارکینگ و مکان های دیگر استفاده می شود.