گیرنده نقشه برداریHI TARGET مدل V90BX

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/02/24 16:58 · خواندن 4 دقیقه

گیرنده نقشه برHI TARGET مدل V90BX، یکی از دستگاههای GPS مولتی فرکانس کمپانی نام آشنای Hi-Target با تعداد کانال بالا و بُرد مطمئن همیسفر برای مناطق با پوشش گیاهی بالا و یا با تراکم ساختمان های مرتفع زیاد. داریgps مولتی فرکانس V90bx مخصوص دریافت اطلاعاتِ سامانه شمیم و سامانه های نظیر آن است که به مهندسین کمک میکند تا به راحتی بتوانند با دقت بالا و با سرعت عالی بتوانند به مختصات مورد نظر خود برسند. گیرنده چند فرکانسه V90bx با رادیو مودم داخلی 5 وات میتواند گزینه مناسبی برای نقشه برداری در دقت های بالا باشد. این گیرنده چند فرکانسه Hi-target یکی از گزینه های مناسب برای مهندسان نقشه برداری در همه زمینه ها است.

ویژگی های گیرنده نقشه برداریHI TARGET مدل V90BX

  1. برد 572 کاناله همیسفر
  2. رادیو مودم داخلی قدرتمند 5 وات
  3. دارای تکنولوژی Tilt Survey K
  4. حافظه 16 گیگابایت و قابلیت ارتقاء تا ۳۲ گیگابایت توسط کارتSD
  5. نرم افزار Hi-Target GPS Processor برای پردازش و تقسیم مشاهداتGPS/GNSS
  6. نرم افزار اندرویدی کمپانی Hi-Target برای کلیه عملیات نقشه برداری زمینی
  7. به همراه کنترلرصنعتی I HAND 30

RTK چیست؟

به طور کلی RTK فرایندی است که در آن تصحیحات سیگنال GPS بصورت آنی(real-timeاز یک ایستگاه گیرنده مرجع با موقعیت معلوم برای یک یا چند گیرنده متحرک مخابره می شود. بدین معنا که با استفاده از مشاهدات کوتاه مدت امکان تعیین موقعیت دینامک (تعیین موقعیت در حال حرکت بین ایستگاهها) فراهم شده و با استفاده از سیگنالهای فاز حامل (carrier code فورا موقعیت مکانی ایستگاه سیار باصحت سانتیمتری تعیین می گردد.

گیرنده نقشه برداریHI TARGET مدل V90BX

گیرنده نقشه برداریHI TARGET مدل V90BX

GPS

گیرنده های جی پی اس برای نقشه برداری راحت و با دقت زیاد و به منظور تعیین مختصات نقاط استفاده می‌ شوند. جی پی اس های اطلس جز برند های پر فروش جی پی اس در بازار ایران هستند. گیرنده های اطلس امکانات بسیار زیادی دارند که می توان با قیمت مناسب آن ها را تهیه و استفاده کرد.

تاریخچه ی RTK

در اواسط دهه 90 سازندگان GPS روش کینماتیک آنی (RTK) را ارائه نمودند که با استفاده از آن می توان به صورت آنی به دقتهای مورد نظر در نقشه برداری دست یافت. در این روش کاربر برای تعیین موقعیت به طور معمول نیاز به یک ایستگاه مرجع در فاصله حداکثر 10 کیلومتری دارد تا بتواند به دقت سانتیمتری در تعیین موقعیت دست یابد.

زیر ساخت RTK در گیرنده نقشه برداریHI TARGET مدل V90BX

از لحاظ زیرساختاری مهمترین بخش در راه اندازی شبکه RTK ایجاد ایستگاههای دائمی GPS است. این ایستگاهها می بایست دارای GPS دوفرکانسه، کامپیوتر، تجهیزات لینک اطلاعاتی با مرکز کنترل محاسبات و سیستم تامین انرژی باشند. فاصله بین ایستگاههای شبکه نباید از 20 کیلومتر بیشتر باشد و برای برآورده کردن این امر نسبت به شبکه های DGPS تعداد ایستگاههای بسیار بیشتری مورد نیاز است. ضمنا نگهداری از این ایستگاهها یکی از مسائل مهمی است که باید به طور مستمر مورد توجه قرار داشته باشد. بخش مهم دیگر سیستم ارتباطی بسیار قوی برای شبکه است که می بایست به طور دائم میان کاربر و ایستگاه مرکزی از یک سو، و ایستگاه دائمی با مرکزی از سوی دیگر، به صورت دو طرفه وجود داشته باشد که این ارتباط می تواندازطریقامواج رادیویی، تلفن موبایل یا اینترنت انجام گیرد.