باقلوا رشته ای

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/02/18 14:11 · خواندن 4 دقیقه

طرز تهیه باقلوا رشته ای

تهیه باقلوا رشته ای بسیار آسان و راحت می باشد و در کمترین زمان می توانید آماده کنید و نوش جان نمایید. در کل اگر بخواهیم شیرینی باقلوا را توصیف کنیم؛ نوعی شیرینی منسوب به ایران، ترکیه، یونان، قبرس، قفقاز، برخی کشور‌های عربی و مناطقی از روسیه می باشد. امروز می خواهیم طرز تهیه باقلوا رشته ای را برای شما عزیزان آموزش بدیم تا به راحتی در خانه بتوانید این شیرینی خوشمزه را تهیه نمایید.

مواد لازم برای تهیه باقلوا رشته ای

رشته شعریه۱ بسته
شیر عسلی ۱/۲ قوطی
کره۵۰ گرم
پودر هل ۱/۴ قاشق چایخوری
مغز پسته، گردو یا بادام خرد شده (به دلخواه)۲۰۰ گرم
گلاب۱ قاشق غذاخوری
زعفرانبه مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر ۵۰۰ گرم
آب ۱۵۰ میلی لیتر
جوهر لیمو۱/۴ قاشق چایخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه باقلوا رشته ای

 

طرز تهیه باقلوای رشته ای

ابتدا همه مواد شربت ( آب و شکر و جوهر لیمو)  را در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت متوسط قرار بدهید تا به جوش آید. و سپس حرارت را کم کنید تا شربت روی حرارت ملایم بجوشد و کم کم غلیظ شود. در این میان تا آماده شدن شربت به تهیه ی باقلوا میپردازیم قبل از باز کردن بسته‌ی رشته شعریه، با دست کمی فشار دهید تا رشته‌ها تقریبا خرد شوند.

کره را در تابه روی حرارت ملایم ذوب کرده، سپس رشته‌ها را به آن اضافه کنید. رشته‌ها را در کره تفت دهید تا رنگ آن‌ها کمی طلایی شود، ولی مراقب باشید رشته‌ها نسوزند. سپس زعفران دم کرده و پودر هل را به رشته‌ ها اضافه کرده و به تفت دادن ادامه بدهید.

حدود ۵ دقیقه به تفت دادن رشته‌ها ادامه دهید، سپس شیر عسلی را به آن اضافه کرده و سریع هم بزنید. شیر عسلی در اثر حرارت دیدن، سفت می‌شود بنابراین نباید زیاد حرارت ببیند.

پس از ۳۰ ثانیه، گلاب را اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید. به هم زدن مواد ادامه دهید تا رشته‌ها کاملا به شیر عسلی آغشته شده و مزه دار شوند. کاغذ آلومینیوم را روی سطح صافی پهن کرده و آن را با کمی کره چرب کنید.

مخلوط رشته و شیر عسلی را روی فویل بریزید و آن را با پشت قاشق پهن کرده و روی آن را صاف کنید. مغز‌ها را روی کل سطح رشته بریزید و رشته را با فویل از یک طرف رول کنید. دو طرف فویل را مانند شکلات بپیچید تا کاملا بسته شود و رول را حداقل ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

و شربتی که از قبل آماده کرده بودید روی آن بریزید. پس از گذشت این زمان، باقلوا را از یخچال خارج کرده، فویل را از دور آن باز کنید و با چاقو به صورت حلقه‌ای برش بزنید. و نوش جان کنید.