روانشناسی رنگ بنفش در طراحی لوگو

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/02/14 12:24 · خواندن 6 دقیقه

جهت مشاوره تماس بگیرید

روانشناسی رنگ بنفش در طراحی لوگو

رنگ بنفش در لوگو در اصل یک رنگ ثانویه است که با مخلوط کردن قرمز و آبی ساخته می شود. این رنگ (بنفش) جزو رنگ های سرد است که  تسکین دهنده و آرامش بخش می باشد. از آنجا که تولید رنگ بنفش بسیار گران بود ، مدت طولانی فقط به پادشاهان ، پاپ ها و امپراطورها محدود بود. اگر کسب و کار شما به دنبال ارائه خدمات یا محصولات لوکس است، رنگ بنفش می تواند یک رنگ بسیار جذاب برای برند شما باشد.

توجه داشته باشید رنگ بنفش برای تیم های ورزشی یا آرم های تجاری بسیار مورد استفاده نیست. بهتر است از رنگ بنفش برای لوگوی تیم های ورزشی استفاده نکنید مگر اینکه از رنگ زرد به عنوان مکمل استفاده کنید. استفاده از مکمل زرد در کنار رنگ بنفش رنگ بنفش می تواند قدرت و حق امتیاز را نشان دهد ، ولی در حالت کلی بنفش رنگی است که با اسرار ، رویاها و معنویت همراه است. 

همچنین نشان دهنده زنانگی و لطافت می باشد. از لحاظ تفاوت علاقه بین خانم ها و آقایون، در تحقیقاتی که انجام گرفته است، خانم ها علاقه زیادی به رنگ بنفش دارند. البته خانم ها بیشتر به رنگ صورتی علاقه دارند ولی رنگ بنفش بین هر دو گروه نسبتا از نظر علاقه مندی یکسان است.شما به عنوان  فردی که می خواهد  یک تجارت را راه اندازی کند یا لوگو طراحی کنید، باید به اهمیت رنگ ها بسیار توجه زیادی داشته باشید. زیرا رنگ میتواند تفاوت ایجاد می کند. استفاده از رنگ مناسب در مواد فروش و بازاریابی از جمله آرم شما می تواند به شما در فروش محصولات و خدمات کمک زیادی کند و رنگ اشتباه می تواند باعث شود مشتریان را از دست بدهید .

روانشناسی رنگ بنفش

چرا روانشناسی رنگ‌ ها در بازاریابی و تبلیغات مهم هستند؟

رنگ‌ ها به زبانی سخن می‌ گویند که قابل تکرار نیست. به این معنا که به کمک احساسات با ما ارتباط برقرار می‌ کنند و به همین دلیل تأثیر بیشتری در ترغیب دارند. رنگ محصول ما را متقاعد می‌ کند که جنس فعلی تازه‌ تر از جنس مشابه با رنگ دیگری است. انتخاب رنگ می‌ تواند بر احساس مؤثر بودن دارو (حتی در حد دلخوش کردن و بی اثر بودن) نیز اثر بگذارد. تولیدکنندگان دارو برای تأثیر بیشتر قرص‌های خواب‌آور از رنگ‌ های آبی و محرک‌ های زرد و قرمز استفاده می‌کنند زیرا این مصرف کنندگان متأثر از تأثیر این رنگ‌ ها هستند.

موارد استفاده از رنگ بنفش در لوگو

 اغلب شرکت هایی که محصولات زیبایی و لوکس و ضد پیری می فروشند از لوگوی بنفش استفاده می کنند. اگر در حال فروش آن نوع محصول هستید، حتما باید یک لوگو بنفش را در نظر بگیرید. زیرا یک لوگو بنفش نمایانگر این است که مارک شما لوکس و الهام پذیر است. این می تواند مشتریانی را که می خواهند ثروتمند یا خردمند به نظر برسند ، و همچنین توجه افرادی که تمایل به احساس جادو یا رمز و راز دارند را نیز جلب کند.

این رنگ بنفش  به این معنی است که شما بسیار هوشمند و باهوش هستید و تمایل به ایستادگی دارید. بنفش همچنین به این معنی است که شما یک شخص نا منظمی هستید. افرادی که رنگ بنفش را دوست دارند، معمولا دوست دارند در مقام قدرت باشند.

رنگ بنفش نیز نشان دهنده رنگ معنویت است، بنابراین، اگر در مرحله بعدی زندگی خود، انسانی معنوی شدید، تعجب نکنید. این افراد با اراده و تا حدی کله شق هستند و قبل از دیگران به خودشان توجه می کنند و نشان دهنده افراد متبکر هستند.

روانشناسی رنگ بنفش در طراحی

  • رنگ بنفش ترکیبی از رنگ قرمز و آبی است و ازنظر روانشناسی رنگ همان جذابیت و پویایی رنگ قرمز همراه با آرامش رنگ آبی را در خود داراست.
  • این رنگ فعالیت‌های مغزی که در رابطه با حل مشکلات است فعال می‌کند.
  • رنگ کلیسا و روحانیت و معنویت نیز شناخته می‌شود و بر کرامت و عقل و دانش دلالت دارد.
  • رنگ بنفش نماد نجابت وقار و جلال و جاه‌ طلبی و قدرت است و همین‌طور نیز نماد عرفان و معنویت و توانگری و عظمت و عدالت است.
  • حس جوانی و شور و شوق و شکوفایی و سرزندگی منتقل می‌کند و به زنانه بودن نیز معروف است.
  • رنگ بنفش ، رنگ هنرمندان هم نامیده شده است.
  • این رنگ قوهٔ تخیل و رؤیاپردازی را فعال می‌کند و بسیار جذاب است.
  • در بعضی مواقع نشانه‌هایی همچون غرور و تکبر انزواطلبی و سردی و تسلیم و اندوه را به این رنگ نسبت می‌ دهند.
  •  بنفش برای لوگوهایی مرتبط با تکنولوژی و علم امور مالی و سلامتی رنگ مناسبی است.
رنگ بنفش در لوگو

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.