اصول طراحی کاتالوگ

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/02/10 16:49 · خواندن 5 دقیقه

کاتالوگ

کاتالوگ به یکی از مهم ترین وسیله های تبلیغات کسب و کار تبدیل گشته است. برای داشتن این وسیله مهم تبلیغاتی باید اصول طراحی کاتالوگ را در آن اعمال نمائید. دارندگان و مدیران یک کسب و کار برای شناساندن محصولی که ارائه می دهند و برند خود لازم دارند از طراحی کاتالوگ نیز در کنار باقی ابزار های بازاریابی و تبلیغاتی بهره ببرند. در حالت کلی، در این مقاله قصد داریم کاتالوگ را به صورت حرفه‌ ای معرفی نمائیم.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ به دفترچه‌ ای گفته می شود که حاوی اطلاعات کامل محصولات و یا خدمات ارائه شده است. بدین روش مخاطب می‌ تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات آن موسسه و شرکت را متوجه خواهد شد.

ویژگی‌ های طراحی کاتالوگ

  1. قابل حمل بودن و بدین ترتیت قابل مطالعه کاتالوگ در زمان فراغت
  2. خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیش از اندازه موارد درج شده در کاتالوگ
  3. ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با مخاطب
  4. ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب
  5. با توجه به فرصت مناسب مخاطب جهت مطالعه کاتالوگ، انتخاب دقیق و سنجیده را برای مخاطب مهیا می کند.
  6. طراحی کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده تر عمل می کند.

قبل از طراحی کاتالوگ به این نکات دقت کنید.

قبل از این که استارت طراحی کاتالوگ را بزنید، لازم است هدف خود را از ارائه کاتالوگ محصولات تعیین نمائید. این که قرار است مشتری تصویر محصولات را ببیند. اطلاعاتی درباره محصول مورد نظر به دست آورد و یا صرفا به مقایسه بپردازد. یک طراح یا تیم حرفه ای به منظور انجام کار طراحی کاتالوگ انتخاب نمائید. بسیار مهم است که کار را به طراح مجرب سپرده که تجربیات لازم در ارائه یک کاتالوگ حرفه‌ ای داشته و با ویژگی های تبلیغات مدرن و جدید آشنایی کامل داشته باشد.

عکس های صنعتی و تبلیغاتی با کیفیت بالا از محصولات یا خدمات خود جمع آوری نمائید. متون مناسب حاوی ریز اطلاعات مورد نیاز مشتری با نگارش و لحن زیبا و جذاب آماده سازید و هر چیزی که مشتری را برای تصمیم گیری دقیق و بهتر تشویق می نماید، در طراحی استفاده سازید.

نحوه طراحی کاتالوگ

در طراحی کاتالوگ تعدادی از مواردی که می‌ توانند در چگونگی کاتالوگ و البته طراحی آن تاثیر داشته باشند، به شرح زیر است:

  1. اندازه فونت، 
  2. رنگ کاتالوگ،
  3. عکس مناسب.

در ادامه مطلب قصد داریم این موارد گفته شده را جزئی تر مطرح کنیم. با تبریز لوگو همراه باشید.

طراحی-کاتالوگ

انتخاب اندازه مناسب فونت

در زمان انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ شرکت و یا کسب و کار خود و یا دیگران، سعی کنید که اندازه‌ های آن ها با دقت بالا انتخاب گردند. به این نکته توجه کنید که در صورت استفاده از دو یا سه اندازه متفاوت فونت در کاتالوگ، هارمونی مناسبی در آن ایجاد می گردد و اندازه تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان بیشتر خواهد بود.

انتخاب رنگ مناسب

در زمان تصمیم گیری درباره انتخاب رنگ مناسب را برای طراحی کاتالوگ و اصول طراحی کاتالوگ، این نکته مهم را حتما در نظر داشته باشید که رنگ ها می‌ توانند به عنوان یک پل ارتباطی موثر میان مشتریان و محصول و برند عمل نمایند. با توجه به علم روانشناسی رنگ، به منظور معرفی و انتقال پیام برند و محصولات به مشتریان، رنگ‌ های مناسب و جذاب در طراحی کاتالوگ به کار گرفته می شوند.

انتخاب عکس مناسب

اینکه چه تصویر یا عکسی را در کاتالوگ قرار دهیم می تواند تاثیر مستقیمی در میزان انتقال پیام به مخاطبان برند داشته باشد. در زمان طراحی کاتالوگ خوب است که عکس‌ هایی را بکار ببرید که بتواند پیام محصولات و خدمات را به صورت شفاف به مخاطبان برساند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.