کشمش پلویی اعلا

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1401/12/16 11:04 · خواندن 2 دقیقه

 کشمش پلویی اعلا یکی از انواع کشمش ها می باشد که در سراسر ایران از آن استفاده می شود و همینطور دارای متقاضیان زیادی است. این نوع کشمش در رنگ های متفاوت و به روش های متنوعی تولید و عرضه می شود. این محصول همانگونه از اسم آن مشخص است، در غذاهای زیادی از مردم مخصوصا در پلو از آن استفاده می شود. این کشمش یادآور خاطرات دوران مدرسه، سوغاتی های شهرهای مذهبی مانند مشهد و قم می باشد. البته علاوه بر کشمش پلویی، کشمش های دیگه ام به خوبی توانسته اند بخشی قابل توجهی از سفره مردم کشورمان را برای خودشان کنند. کشمش سومین محصول غیر نفتی ایران است که در بخش صادرات رتبه دوم را برای خود کرده است.

خرید آجیل آنلاین           

فرق کشمش پلویی با سایر کشمش ها

شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که چرا به کشمش قهوه ای، کشمش پلویی گفته می شود؟ زمانی که انگور خشک می شود و به کشمش تبدیل می شود به رنگ های مختلفی مانند سیاه، طلایی، سبز و قرمز با استفاده از افزودنی های مختلف بدست می آید و از آن ها استفاده می شود. کشمش های قهوه ای در پلو مورد استفاده قرار می گیرند و در اصطلاح به آن ها کشمش پلویی گفته می شود. سایر کشمش ها با رنگ های متفاوت در انواع کیک ها، کوکی ها، پودینگ ها و دسرها به عنوان طعم دهنده مورد استفاده قرار می گیرند.

خواص و ویژگی کشمش پلویی

  •  این میوه ی خشک شده ی مغذی، سستی را از بدن شما دور خواهد کرد و به دلیل آهن و ویتامین های مختلف به شما انرژی و شادابی مورد نیاز در میانه ی روز را خواهد داد.
  • خوردن کشمش به شما در کاهش وزن نیز کمک خواهد کرد و همچنین در کاهش استرس نیز موثر است.
  • به دلیل ویتامین دی و کلسیم در کشمش، با مصرف آن از بیماری هایی نظیر پوکی استخوان و بعضی بیماری های قلبی در امان خواهید بود.
  • از دیگر فواید کشمش می‌توان به تاثیر آن بر سلامت روده و معده اشاره کرد و همچنین موجب تقویت دستگاه گوارش و عملکرد بهتر آن نیز خواهد شد.
  • وجود اسید آمینه آرژنین در کشمش به تحریک میل جنسی نیز کمک می‌کند.

برای خرید آنلاین آجیل کلیک کنید.