انواع کفش رسمی مردانه

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/31 09:48 · خواندن 5 دقیقه

آشنایی با مدل های مختلف کفش مردانه

مدل های زیادی از انواع کفش رسمی مردانه وجود دارد که باید بدانید هر کدام را در چه موقعیتی و به چه سبکی بپوشند. با پیروی از راهنمای زیاد تا حد بسیاری می توانید در انتخاب لباس و کفش مناسب راحت تر و بهتر تصمیم بگیرید.

هم چنین به عنوان یک آقا بهتر است که با برخی از مدل ها و نام کفش های متفاوت آشنا شوید.شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که کفش مردانه را با دو دسته اسپورت و مجلسی و یا نهایتا دسته سوم کالج می شناسید.

و هنگام جستجوی کلمه ی کفش رسمی مردانه با انبوهی از مدل های متفاوت روبرو می شوید. که نمی دانید کدام یک مناسب استایل شماست و یا چون اسم مجلسی دارند گمان می کنید که همگی مناسب ست شدن با کت و شلوار هستند.

بنابراین بهتر است بدانید که دنیای کفش مردانه نیز به اندازه کفش زنانه گسترده است. و لازم است تا برای انتخاب بهترین کفش متناسب با استایلتان یک سری اطلاعات پایه داشته باشید. در مقالات پیشین به نحوه اندازه گیری دقیق سایز کفش پرداختیم و در این مقاله قصد داریم تا انواع کفش رسمی مردانه را با هم بررسی کنیم. و قبل از اقدام به خرید کفش مردانه آنها را مد نظر قرار دهیم.

کفش رسمی مردانه

کفش آکسفورد (Oxford)

بی شک رسمی ترین کفش مردانه آکسفورد است که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار می باشد. و اغلب آقایان حداقل یک جفت از این کفش دارند که آن را برای شرکت در مراسم رسمی و عروسی به همراه کت و شلوار کنار گذاشته اند.

منشا کفش آکسفورد کشورهای اسکاتلند و ایرلند می باشند. استفاده از این مدل بین دانشجویان دانشگاه آکسفورد باعث محبوبیت آن بین عموم مردم شد. از این رو نام آکسفورد را برایش انتخاب کردند. این کفش تنوع رنگی بالایی دارد اما بیشتر به رنگ مشکی و قهوه ای دیده می شود و براق بودن آکسفورد به منزله رسمی تر بودن آن است.

فقط باید در هنگام ست کردن کفش آکسفورد با استایل خود به این نکته توجه داشته باشید که آکسفورد را فقط با شلوار پارچه ای مبپوشید و از پوشیدن این کفش با شلوار جین و کتان جدا خودداری کنید.

کفش دربی (Derby)

کفش دربی نیز از لحاظ شکل ظاهری بسیار مشابه طرح آکسفورد می باشد، اما با کمی دقت می توانید تفاوت های این دو را از یکدیگر تشخیص دهید. وصله ی بند و یا ابرو همان قسمتی از کفش است که سوراخ های مربوط به بند کفش در آنجا قرار دارند و در کفش دربی این قسمت تکه ای جداگانه دارد ولی در کفش آکسفورد این قسمت ادامه ی بدنه کفش است و دوخت جداگانه ای ندارد.

کفش بلوکر (Blucher)

کفش بلوکر از لحاظ ظاهری و همانند کفش دربی می باشد .اما جزئیات کمتری دارد. شباهت این کفش با کفش دربی در آزاد بودن زبانه است. و تفاوت آن در تعداد قطعات چرم دوخته شده به یکدیگر می باشد. کفش دربی از دوخته شدن چند بخش بزرگ به یکدیگر تولید می شود اما کفش بلوکر یک بخش بزرگ است که فقط روی آن زبانه کفش دوخته شده است. با توجه به شکل زیر میتوانید تفاوت این دو را بهتر متوجه شوید.

کفش بروژ (Brogue)

یکی دیگر از انواع کفش رسمی مردانه بروژ می باشد. این طرح بسیار شبیه با کفش آکسفورد می باشد و تفاوت این دو در میزان تزئینات و جزئیات بیشتر کفش طرح بروژ می باشد. بروژ دارای چهار مدل با نام های بروژ کامل یا Full Brogue یا Wingtips، نیم بروژ یا Semi Brogue یا Half Brogue، ربع بروژ یا Quarter Brogue و بروژ باله بلند یا Longwing Brogue می باشد. که در تصویر زیر انواع آن را مشاهده می کنید. خوب به تعداد قطعات چرم و دوخت ها دقت کنید تا متوجه تفاوت های این چهار نوع کفش بروژ با یکدیگر شوید.

کفش رسمی مردانه

جهت مطالعه این مطلب کلیک کنید.