پسته اکبری خام درشت اعلا

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/24 09:29 · خواندن 2 دقیقه

طبیعت پسته اکبری خام درشت اعلا گرم و خشک است و بنابراین افرادی که مزاج گرم دارند نباید در خوردن پسته زیاده روی کنند. پسته از نظر مواد مغذی شباهت به بادام داشته اما میزان ویتامین B1 و آهن بیشتری دارد و می تواند برای پیشگیری از کم خونی، بی اشتهایی، رفع خستگی و عملکرد سیستم عصبی بدن مفید باشد. و مفید برای زخم معده و وسواس بوده و برای از بین بردن سمومو تشنگی مناسب است بدن را فربه و مجاری تنفس را باز و دهانه معده را تقویت می کند. بهتر است اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماری های نقرس، دیابت و ناراحتی کلیه از خوردن پسته زیاد خودداری کنند. سن شروع برای کودکان از ده تا دوازده ماهگی به بعد.

خرید آنلاین آجیل 

خواص پسته اکبری خام درشت اعلا

  • پسته حاوی میزان زیادی چربی‌های اشباع نشده است که می‌توانند در کاهش کلسترول بد (LDL) خون و در نتیجه کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار موثر باشند.
  • پسته حاوی میزان زیادی فیبر رژیمی است که می‌تواند در مدیریت وزن، به شما کمک کند.
  • پسته حاوی میزان زیادی مواد آنتی اکسیدانی است که از بدن محافظت می‌کند. از جمله ویتامین A که می‌تواند در سلامت پوست و قدرت بینایی ما، تاثیرگذار باشد.

خرید آجیل آنلاین 

پسته اکبری خام درشت اعلا

ارزش غذایی پسته

حاوی مواد مغذی،مانند: کربوهیدراتها، پروتئین، اسیدهای آمینه ،چربی و فیبرهای رژیمی می باشد. پسته همچنین غنی از مواد معدنی ،پتاسیم، آهن، کلسیم ،روی ،مس و سدیم هستند. این آجیل، دارای ویتامین های ضروری ،مثل:ویتامین ث ، ب۶، آ، کا، تیامین، فولات، کولین ،اسید و بتایین است .