پروفیل ساختمانی در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/20 11:46 · خواندن 4 دقیقه

جهت ثبت سفارش با شماره 0414192 تماس بگیرید

پروفیل ساختمانی در تبریز

انواع پروفیل ساختمانی در ساخت و ساز برای استحکام مقاومتی و کششی وجود دارد. و وزن کلی ساختمان را نیز کاهش می دهد. همین مسئله باعث شده است که انواع پروفیل ساختمانی در تبریز، در ساخت و سازهای مختلف استفاده شود. پروفیل های ساختمانی در تبریز تنوع زیادی دارند. و همین موضوع باعث شده است کاربردهای گوناگونی داشته باشند.

چگونگی تولید پروفیل ساختمانی در تبریز

پروفیل طی فرآیندی مشخص در 3 مرحله‌ مورد استفاده صنایع مختلف قرار داده می شود:

تأمین مواد اولیه

بعد از تهیه مواد اولیه و ورود آن‌ها به کارخانه، در بخش‌ های مختلف انبار می‌ شوند. تا بعد از آن وارد پروسه تولید شوند.

برش دادن کلاف به‌صورت نوار

دستگاه‌ های موجود در کارخانه با‌ توجه به نحوه بهره‌ برداری و سفارش، در دو نوع تمام‌ اتوماتیک و نیمه‌ اتوماتیک وجود دارند. که دارای قسمت‌ های مختلفی، مثل کلاف‌ گیر، صاف‌ کننده ورق، نگه‌ دارنده ورق و… می باشد. نحوه کار به این صورت است. که کلاف‌ ها در داخل دستگاه‌ های برش قرار می‌ گیرند. تا به نوار‌هایی با عرض مشخص بریده شوند.

پروفیل-ساختمانی-در-تبریز

پروفیل-ساختمانی-در-تبریز

تولید پروفیل و لوله

با‌ توجه به امکانات دستگاه می‌ توانیم پروفیل را  به 2 شکل مستقیم و غیر‌مستقیم تولید نماییم.

ویژگی‌های پروفیل ساختمانی در تبریز

مهمترین ویژگی پروفیل‌ های ساختمانی شکل‌ پذیری و انعطاف‌ پذیری بالای آن‌ ها است. البته ویژگی‌ های دیگری مثل دقت ابعادی بالا، مقاومت و استحکام آن در برابر فشار‌های احتمالی و همچنین مقاومت در برابر خوردگی و ضربات به‌ دلیل ضخامت آن، باعث شده است. که در بخش‌ های گوناگون ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. تا این‌ جا با انواع پروفیل ساختمانی و کاربرد آن‌ ها در صنعت ساختمان و حتی صنایع دیگر آشنا شدید، ولی اگر بخواهیم به‌ صورت جمع‌ بندی شده کاربرد پروفیل ساختمانی در تبریز را شرح دهیم، به صورت زیر می باشد:

  • در ساخت و تولید انواع چارچوب‌ها برای درب و پنجره
  • تولید درب و پنجره آلومینیومی
  • ساخت اسکلت سقف کاذب و سقف سالن و سوله
  • ساخت انواع نرده‌های فلزی
  • مستحکم کردن بخش‌های مختلف ساختمان
  • ساخت و تولید انواع کر‌کره برقی
  • نرده و حصار‌کشی دیوار‌های کارخانجات
  • ساخت اسکلت فلزی و ستون
  • ساخت اتومبیل

هر آنچه درباره پروفیل ساختمانی در تبریز باید بدانید

پروفیل ساختمانی که با نام‌ های قوطی ساختمانی، قوطی آهنی، پروفیل قوطی و قوطی ستونی نیز شناخته می‌ شوند. از جمله قوطی‌ های پرکاربرد می باشد که در ساخت ستون‌ های ساختمان، انبار، کارگاه و سوله دارای کاربرد است.

شاید در نگاه اول انواع قوطی و پروفیل ساختمانی در نبریز ساده به نظر برسند اما باید توجه داشته باشید که این محصولات و مصالح، بخش عمده‌ای از هزینه ساخت و ساز را می‌ توانند به خودشان اختصاص دهند. به همین دلیل است که نوسان قیمت قوطی و پروفیل در بازار می‌ تواند در نهایت منجر به نوسان قیمت در حوزه خودروسازی و ساختمان‌ سازی شود.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید