باقلوای پسته ای 1 کیلوگرم

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/14 11:39 · خواندن 3 دقیقه

باقلوای پسته ای 1 کیلوگرم

باقلوای پسته ای 1 کیلوگرم، یکی از شیرینی سنتی کشور ترکیه و ایران و عربستان است. قدمت باقلوا به دو قرن قبل از میلاد میسج در روم باستان می رسد که یک لایه خمیری شکل را پهن می کردند و روی آن عسل می ریختند و رول می کردند و شاید به همین دلیل است که در اصالت باقلوا ترکیه و یونان در کش و قوس هستند.

خرید باقلوا

مواد تشکیل دهنده باقلوا پسته ای 1 کیلوگرم :

  •  750 گرم (مناسب برای ۴ نفر)
  • ۱ کیلوگرم  (مناسب برای ۸ نفر)
  • باقلوا پسته دارد

طرز تهیه

تهیه شهد

ابتدا شکر و آب را با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا دانه های شکر ذوب شوند پس از اینکه کمی غلیظ شد گلاب و زعفران و جوهر لیمو را اضافه کنید و برای ۴ دقیقه دیگر نیز روی حرارت بگذارید تا بماند سپس از روی حرارت بردارید و داخل ظرف دیگری بریزید و اجازه دهید تا خنک شود.

تهیه مواد میانی

پسته را درشت آسیاب کنید و با پودر قند و هل و دارچین مخلوط کنید و کنار بگذارید. میزان اضافه کردن هل و دارچین به سلیقه شما بستگی دارد می توانید کم یا زیاد کنید.

آماده سازی خمیر

خمیر را از وسط به ۲ قسمت مساوی برش بدید تا کار کردن باهاش راحت تر باشد سپس یک لایه از خمیر بردارید و روی باقیمانده ی خمیر دستمال نم دار بزارید تا خشک نشود اون لایه ای که برداشتید را با کره ذوب شده چرب کنید یک لایه دیگر روی آن قرار دهید و روش را دوباره چرب کنید همینطور تا لایه پنجم ادامه دهید.

رول کردن باقلوای پسته

از مواد میانی که در مرحله قبل درست کردیم روی خمیر ریخته و بطور یکنواخت پخش کنید فقط یک سانتیمتر از لبه های خمیر را خالی بزارید یک میله نازک لبه ی خمیر بزارید و اون رو رول کنید، بعد خمیر رو از دو طرف به سمت مرکز هدایت کنید تا حالت چروک پیدا کند.

ظرف پخت

سپس یک ظرف پیرکس یا هر چی که دوست دارید را با کره خوب چرب کنید و رول های آماده شده را داخل آن قرار دهید.

پخت باقلوای پسته

وقتی همه رول های باقلوا را حاضر کردید کره را روی خمیر های حاضر شده بریزید و با برس همه جای آن را یکنواخت پخش کنید سپس ظرف را در فر از قبل شده قرار دهید. دما را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و ۴۰ دقیقه زمان دهید تا باقلوا پخته شود.

ریختن شهد روی باقلوا

وقتی باقلوای داغ را از فر بیرون آوردید شهد سرد را روی آن ریخته و اجازه دهید تا جذب باقلوا شود سپس آن را به سایز مورد نظر برش داده و اجازه دهید تا کمی خنک شود سپس روی باقلوا ها را نیز می توانید با پسته یا انواع مغزها تزئین کنید.

برای ورود به سایت کلیک کنید.