آبسلانگ

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/09 16:17 · خواندن 2 دقیقه

آبسلانگ، وسیله ای است یکبار مصرف برای معاینه در انواع بیمار ی ها کاربرد دارد از جمله در معاینه ی گلو از حسن های این وسیله یک بار مصرف بودن آن است. یک واژه فرانسوی (abaisse-langue) است که در نوع چوبی و پلاستیکی طراحی و تولید می شود.

چگونگی ساخت دپرسور

آبسلانگ به نام دپرسور نیز شناخته می شود و دارای ساختار بسیار ساده ای است. این ابزار ساده و کاربردی در اندازه های مختلف و انواع چوبی، فلزی و پلاستیکی تولید می شود. آبسلانگ دارای طول و عرضی به اندازه 10 در 2 سانتیمتر است و سطحی صاف و دو سر گرد دارد.

تجهیزات دندانپزشکی     

اهمیت استفاده از این وسیله

یک ابزار کاربردی برای انجام نمونه برداری و معاینات حلق و گلو می باشد. استفاده از آبسلانگ در هنگام انجام معاینات از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند و نقش مهمی در رعایت بهداشت، عدم انتقال بیماری، ایمنی کادر بهداشت دارد. استفاده از آبسلانگ در داندانپزشکی و معاینات دهانی به پزشک کمک می کند تا علائم هرنوع بیماری را در داخل دهان به خوبی مشاهده کند و از عفونت و پیشرفت آن جلوگیری نماید.

تاریخچه استفاده از آن

تحقیقات انجام شده روی نمونه خاصی از این وسیله که مربوط به تمدن مصر است؛ نشان داد که این ها از لحاظ ظاهری شبیه گیره هایی بوده اند که با نمونه های امروزی تفاوت دارند. نمونه های اولیه این ها به فرم چوبی و از جنس چوب درختان مختلفی چون درخت بالسا ، کاج یا چوب درخت سکویا ساخته شده اند.

برای ورود به قسمت لیست مواد مصرفی دندانپزشکی کلیک کنید.