دستبند BLACK ROSE (رز سیاه)

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/08 16:32 · خواندن 4 دقیقه

سنگ جاسپر (دستبند رز سیاه)

دستبند رز سیاه، سنگ جاسپر از انواع کلسدونی می باشد. رنگ آن اغلب قهوه ای است. اما در سایه های خاکستری، آبی، سفید، بنفش، صورتی، قرمز، نارنجی و زرد نیز مشاهده می شود. نام جاسپر به معنای سنگ خالدار می باشد. و از لاتین “iaspidem” یا “jaspre” فرانسوی قدیم گرفته شده است. لکه ها بر اثر وجود مواد معدنی، خاکستر یا رسوب در ساختار بلور ایجاد می شوند. سنگ جاسپر در کل دنیا پیدا می شود. ولی بیشتر نمونه ها از هند یا استرالیا می آیند.

زمانی که از “معنی” سنگ صحبت می کنیم، اغلب به ویژگی های باطنی اشاره می کنیم که سنگ آن ها را مجسم می نماید. این قابلیت ها اکثرا به عنوان قسمتی از تأثیرات بلور بر ذهن و یا بدن انسان شناخته می شوند. و بعد از هزاران سال مشاهده، بوسیله مردم در انواع موقعیت ها یا فرهنگ های گوناگون به وجود آمده اند. یکی از رایج ترین تفاسیر از معنای جاسپر این است که حامل انرژی یا ارتعاشی از صلح و آرامش است. این به همه ی ا فرادی که با آن ارتباط دارند صبر و درک می دهد. همچنین جاسپر سنگی بسیار پررنگ می باشد که موجب راحتی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده یا حامل و همچنین احساس خوش بینی و رهایی از ترس می گردد.

پاکسازی و شارژ جاسپر

دستبند رز سیاه با سنگ جاسپر که یک سنگ محکم می باشد که می توان با خیال راحت با یک شوینده ملایم و آب گرم آن را تمیز نمود. از آن جا که جاسپر جذب ارتعاشات منفی را دارد، ممکن است لازم باشد آن را به صورت مکرر تمیز کنید. کریستال های خود را با مدیتیشن یا ایجاد ماندالا با کریستال های دیگر شارژ کنید. و روزانه از آن به منظور تایید مجدد هر نیت یا هدفی که می خواهید به آن برسید به کار ببرید.

سنگ اونیکس چیست؟

سنگ اونیکس استفاده شده در دستبند رز سیاه، نام اونیکس به معنای ناخن یا پنجه می باشد. یک کلمه یونانی مشابه، onux، از اصطلاح لاتین مشتق گرفته شده است. و حامل افسانه اساطیری می باشد. اونیکس (Onyx) نوعی کانی کالسدونی با نوارهای موازی مشکی سفید است. که در رنگ های مختلف یافت می شود. ولی در بازار نوع سیاه یکدست آن طرفدار و فروش بیشتری دارد. سنگ اونیکس از ذخایر سیلیکا در منافذ گدازه های آتشفشانی تشکیل می گردد.

خواص سنگ اونیکس از نظر ویژگی های فیزیکی

شکل کریستالی هگزاگونال و بدون کلیواژ با جلای شیشه ای و شیری، سختی این کانی 6.5–7 در جدول موس، وزن مخصوص 2.55 تا 2.70 و ضریب شکست آن 1.530 تا 1.543 می باشد. این سنگ در بیشتر نقاط جهان شامل آرژانتین، برزیل، هند، بوتسوانا، ماداگاسکار، میانمار، پاکستان، سریلانکا، جنوب مکزیک، افغانستان، اروگوئه و ایالات متحده وجود دارد.

مراقبت و نظافت از سنگ ناخن یا همان اونیکس

اونیکس تقریبا سخت است ولی در عین حال نیاز به مراقبت دارد تا به خوبی حفظ شود. برای تمیز کردن اونیکس، از پاک کننده‌های اولتراسونیک و بخاردار خودداری کنید. استفاده از سفیدکننده یا هر شوینده خانگی قوی دیگر نیز خودداری کنید. میتوانید اونیکس رو با استفاده از اسفنج خیس و پارچه نرم پاک نمایید.

بخاطر داشته باشید که حتما با آب گرم آبکشی نمایید تا باقیمانده کف را از بین نرود. در زمان انجام فعالیت‌ های سنگین ورزشی، کارهای خانه و یا ورزش از استفاده اونیکس خودداری کنید.

برای نگهداری آن را در یک پارچه پیچیده و در یک جعبه پارچه‌ای قرار دهید. به یاد داشته باشید که همیشه سنگ‌ های قیمتی را به صورت جدا جدا نگهداری نمایید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید