گلاس آينومر لوتینگ مرون

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1403/02/27 15:11 · خواندن 3 دقیقه

گلاس آينومر لوتینگ مرون (Meron VOCO Glass inomer Luting)

گلاس آیونومر لوتینگ مرون ، نوعی مواد دندانپزشکی است که برای سفت کردن و ثابت کردن انواع پروتز های دندانی مانند روکش ، بریج ، اینله ، آنله و پین پست استفاده می‌شود . این سمان به دلیل استحکام بالا ، چسبندگی قوی به دندان و عاج ، آزاد سازی فلوراید و سهولت استفاده، در بین دندانپزشکان محبوب است . گلاس آينومر لوتینگ مرون (Meron VOCO Glass inomer Luting) به طور شیمیایی به هیدروکسی آپاتیت موجود در دندان و عاج متصل می‌ شود و پیوندی قوی و با دوام ایجاد می‌ کند هم چنین در طول زمان فلوراید آزاد می‌ کند که به جلوگیری از پوسیدگی دندان در اطراف پروتز کمک می‌ کند . این سمان در عکس‌ های رادیو گرافی قابل تمییز هستند که به دندان پزشک اجازه می‌ دهد تا به طور دقیق محل پروتز را بررسی کند و خیلی سریع سفت می‌ شود و به دندان پزشک اجازه می‌ دهد تا کار خود را به سرعت و کار آمد انجام دهد . در برابر رطوبت مقاوم است و از نفوذ مایعات به زیر پروتز جلو گیری می‌ کند . گلاس آينومر لوتینگ مرون به راحتی مخلوط و اعمال می‌ شود و به تمیز کاری کمی نیاز دارد و لازم است در شرایط خشک مخلوط و اعمال شود. اگر سمان قبل از سفت شدن در معرض رطوبت قرار گیرد ، ممکن است به درستی سفت نشود .

[caption id="attachment_10152" align="aligncenter" width="1267"]گلاس آينومر لوتینگ مرون (Meron VOCO Glass inomer Luting) گلاس آينومر لوتینگ مرون (Meron VOCO Glass inomer Luting)[/caption]

کاربرد های گلاس آیونومر لوتینگ مرون

این سمان برای سفت کردن و ثابت کردن روکش‌ و بریج‌ های ساخته شده از سرامیک یا کامپوزیت استفاده می‌ شود . سمان مرون به دلیل چسبندگی قوی به دندان و عاج ، می‌ تواند به طور موثر روکش‌ و بریج‌ ها را در جای خود نگه دارد و از لق شدن یا جدا شدن آن ها جلوگیری کند.گلاس آينومر لوتینگ مرون برای سفت کردن و ثابت کردن اینله‌ و آنله‌ ها که حفره‌ های بزرگ در دندان را پر می‌ کنند، استفاده می‌ شود .این مواد ترمیمی به دلیل آزاد سازی فلوراید ، به جلوگیری از پوسیدگی دندان در اطراف اینله‌ و آنله‌ ها کمک می‌ کند. علاوه بر این برای سفت کردن و ثابت کردن پین پست‌ هایی که برای تثبیت دندان‌ های شکسته یا ضعیف استفاده می‌ شوند، استفاده می‌ شود . سمان مرون به دلیل استحکام بالا ، می‌ تواند به طور موثر پین ها را در جای خود نگه دارد و از شکستن یا لق شدن دندان جلوگیری کند. علاوه بر موارد ذکر شده ، به دلیل زیست سازگاری بالا ، تحریک کم لثه و عدم ایجاد حساسیت ، به عنوان یک انتخاب محبوب برای دندانپزشکان و بیماران شناخته شده است و می توانید آن را از فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی دنت آتروپات به صورت حضوری و یا آنلاین تهیه نمایید . در نهایت ، انتخاب سمان مناسب برای هر بیمار به عوامل مختلفی مانند نوع ترمیم ، شرایط دندان و ترجیحات بیمار بستگی دارد . استفاده از مرون کاربرد های دیگری هم دارد که در بخش زیر به آن اشاره کرده ایم :

  • سفت کردن باند های ارتودنسی
  • ترمیم دندان‌ های شکسته یا لب پر شده
  • به عنوان آستر برای پر کردن دندان
  • سفت کردن روکش‌ های موقت
  • سفت کردن ایمپلنت‌ های دندانی