نایلون شیرینگ پلی اتیلن شفاف

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/10/05 14:49 · خواندن 5 دقیقه

معرفی نایلون شیرینگ پلی اتیلن شفاف

نایلون شیرینگ پلی اتیلن شفاف، پوشش های پلاستیکی شفاف مورد استفاده جهت بسته بندی در دستگاه شیرینگ پک را نایلون شیرینگ پلی اتیلن شفاف یا فیلم شیرینگ می گویند. بسته به سایز کالای مورد نظر که قرار است بسته بندی انجام گیرد برشی از این لایه شفاف به دور آن پیچیده می شود و با عبور کالا از تونل حرارتی دستگاه شیرینگ و نیز به واسطه دستگاه خنک کننده موجود در بخش انتهایی تونل این برش دچار انقباض می شود. و به دور محصول غلاف می گردد. از این پوشش پلاستیکی با نام هایی چون فیلم شیرینگ، سلفون شیرینگ پک یا نوار شیرینگ نیز شناخته می شود.

کاربرد انواع نایلون شرینک پک بسته بندی

انواع فیلم شرینک در بسته بندی محصولات و کالاها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. اسباب بازی
  2. لوازم خانگی
  3. لوازم آشپزخانه
  4. محصولات کشاورزی
  5. مبلمان اداری و خانگی
  6. کامپیوتر و لوازم جانبی
  7. خودرو سازی و قطعات خودرو
  8. انواع بسته بندی صنایع غذایی
  9. ظروف چینی، کاشی و سرامیک
  10. مواد غذایی ، آشامیدنی و داروسازی
  11. لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی
  12. رنگ سازی ، تولید چسب و رزین و حلال های شیمیایی

نایلون شیرینگ پلی اتیلن شفاف 

نایلون شیرینگ پلی اتیلن شفاف

انواع نایلون شیرینگ

رول های انتخاب شده در ابتدای حرارت دهی به طور معمول در انواع فیلمی، تیوبی و پاکتی وجود دارند. در انتخاب سایز فیلم شرینگ نیز عوامل مختلفی چون جنس نایلون شرینک و مقدار حرارت کوره شرینگ پک و زمان عبوری محصول از کوره موثر بوده و بسته به قوانین موجود، کاربر باید به تمامی این موارد توجه کنید.

فیلم شیرینگ پلی اتیلن

فیلم شیرینگ پلی اتیلن یا همان فیلم نایلون شیرینگ از مواد پلی اتیلن سبک در عرض ها و ضخامت های گوناگون بنا به موارد مصرف به صورت رول تولید می گردد. با توجه به قیمت روزانه مواد اولیه پلاستیک پلی اتیلن سبک پتروشیمی قیمت نایلون شیرینگ پلی اتیلن بر اساس قیمت روز مواد اولیه مربوطه محاسبه و اعلام می گردد.

فیلم شیرینگ POF پلی الفین (POF Shrink Film)

فیلم شرینک پلی اولیفن (Pof shirink film) فیلمی با ویژگی های منحصر به فرد است وزن مخصوص مقاومت مکانیکی بالا حتی در دماهای پایین 40- درجه سانتی گراد خواص اپتیک عالی مقاومت بالا در برابر پارگی مناسب برای تماس مستقیم با مواد غذایی، مقاوم در برابر روغن و حلال ها انعطاف پذیری بسیار خوب بدون گاز، خواص کنترل لغزش و مقاومت خوب آن در برابر دمای بالا که امکان استفاده آن را با ماشین آلات بسته بندی تمام اتوماتیک آسان می نماید. قابلیت چاپ و لمینت از جمله مزایای دیگر این فیلم به حساب می آید.

فیلم شیرینگ PVC (شیرینگ پی وی سی)

پلاستیک خود چسب یا همان شیرینگ پی وی سی اکثرا در محصولات صنعتی از قبیل پلاستیک قطعات الکترونیکی استفاده می گردد. و در محصولات غذایی دارویی آرایشی نیز قابل استفاده است. یکی دیگر از دلایل استفاده از این نوع از پلاستیک بسته بندی را می توان به حمل و نقل آسان مواد تولید شده اشاره نمود. شیرینگ pvc نفوذ ناپذیر است یعنی اگر محصول بسته بندی شده با این ماده را در یک ظرف روغن بگذارند محصول بسته بندی شده درون آن هیچ آسیبی نمی بیند.

نایلون شیرینگ پلی اتیلن شفاف

نایلون شیرینگ پلی اتیلن شفاف

جنس نایلون (سلفون) شرینگ

به منظور ساخت نایلون شیرینگ، از مشتقات پلی اتیلن نظیر LDPEL استفاده می گردد و ضخامت آن ها تا 50 میکرون خواهد رسید. با تابش حرارت به این مواد، دچار خاصیت جمع شوندگی و پوششی شده و همین حالت خود را حفظ می کند. همان گونه که قبلا نیز گفتیم این حرارت هم از طریق عبور از یک تونل گرمایشی دستگاه شرینگ پک و هم از طریق مشعل و به شکل دستی قابل تامین است.

پلی اولفین (polyolefin) ماده ای است که در ساخت فیلم های شیرینگ بیشترین استفاده را دارد و از لحاظ شفافیت، استحکام و انقباض در سطح مطلوبی قرار گرفته است. در زمینه تولید رول های شیرینک موادی چون  PVC و Polyethylene و Polypropylene  نیز قابل استفاده هستند. البته بسته به این که در چه صنعتی قرار است مورد استفاده قرار گیرد ( مواد خوراکی و یا دارویی و ..) نوع آن ها متفاوت خواهد بود. با توجه به کاربرد مواد تولیدی، این رول ها به صورت یک لایه یا چند لایه انجام شده و به لحاظ میزان شفافیت نیز متفاوت هستند.

این فیلم ها حداکثر دارای طول 1000 متر بوده و به طور معمول در شیرینگ های دستی از طول کمتری استفاده می گردد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید