وکیل دیوان عدالت اداری

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/10/05 10:37 · خواندن 6 دقیقه


وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

شاید شما هم درباره ی عنوان وکیل دیوان عدالت اداری مطالبی شنیده باشید. اگر به طور دقیق نمی دانید این وکیل کیست و یا چه کاری انجام می دهد. بهتر است با ما همراه شوید. انتخاب وکیل با تجربه وکیل دیوان تفاوتی با دیگر وکلا ندارد. تنها تفاوت آن است که وکیل دیوان از تجربه کافی در مورد دعاوی مربوط به سازمان ها و نهادها از جمله شهرداری و کمیسیون های متعدد برخوردار است. کمیسیون هایی نظیر کمیسیون ماده 5، کمیسیون ماده 7،کمیسیون ماده 77، کمیسیون ماده 100و همچنین دعوای اعتراض به مواد 147 و 148 ثبت

وکیـل دیوان عدالت

وکیل دیوان عدالت اداری معمولا در امور حقوقی و کیفری از تجربه و دانش بیشتری نسبت به سایر وکلا برخوردار است. تجربه احاله پرونده به چنین وکیلی می تواند برای آن دسته از افراد که پرونده های پیچیده و سخت دارند می تواند تجربه مفید و ارزنده ای باشد.

وکالت انواع پرونده های ملکی اداری می تواند توسط وکیل دیوان عدالت انجام پذیرد. چنین وکیلی در قامت وکیل ملکی متخصص قادر است در پرونده هایی که شعب مختلف دیوان عدالت مورد رسیدگی قرار می دهند اعلام وکالت نماید. بعد از اعلام وکالت، شکایت موکلین توسط وکیل دیوان عدالت ثبت می شود.

وکیل-دیوان-عدالت-اداری

وکیل دیوان

قبل از هر چیز لازم است وکیل  دیوان در جریان پرونده های شما قرار بگیرد. لذا با تعیین وقت ملاقات حضوری رایگان، وکیل در فرصت مناسب مدارک شما را مورد بازبینی قرار می دهد. بعد از مطالعه پرونده و گفتگو با شما در مورد نحوه اقدام وکیل و مسیر پرونده و انعقاد قرارداد مذاکره صورت می گیرد. درصورت توافق دوجانبه، قبول وکالت از طرف وکیل اعلام و قرارداد مالی به امضاء طرفین خواهد رسید.

اعطای وکالت به وکـیل دیوان عدالت

چنانچه متقاعد شدبد که وکیل می توان مشکل شما را به خوبی پیگیری نماید تصمیم با شما خواهد بود. در صورت ذهنیت مثبت می توانید نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نموده و وکالت پرونده تان را به وکیل اعطا نمایید. وکیل بعد از انعقاد قرارداد و دریافت وکالت شما پرونده تان را در هر قسمت از دیوان عدالت پیگیری خواهد کرد.

وکیل متخصص دیوان
 

پرونده های دیوان بصورت غیر حضوری مورد رسیدگی قرار می گیرد. با این وجود بعضی وکلا می توانند در پرونده های سنگین با قاضی پرونده نیز با رعایت تشریفات قانونی مذاکره کنند. اینگونه مذاکرات با توجه به تخصصی بودن موضوعات در صلاحیت دیوان، مستلزم دانش و تجربه و مهارت وکیل می باشد. وکیل در این موارد پس از ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری و ارجاع به شعبه مربوطه اقدامات به طور کامل حرفه ای خود را مورد پیگیری و توجه قرار خواهد داد. پرونده های زیادی که بوسیله وکیل در دیوان مورد اعتراض واقع می گردد. در بیشتر موارد آراء صادره بوسیله دیوان شکسته شده و به نفع موکل سرنوشت پرونده تغییر پیدا نموده است.

ویژگی های وکیل دیوان اداری

صلاحیت بررسی اصالت اسناد و تحقیق در باره آنها

وکیل دیوان در مقام دفاع از حقوق موکلین می تواند به طرق گوناگون درباره ی اصالت اسناد تحقیق و بررسی کند. با توجه به اهمیت وجود سند در دعاوی ملکی و ثبتی، او در مورد مندرجات سند، مرجع صادر کننده، امضای سند، اثر انگشت، مهر و… می تواند با کمک کارشناسان و مامورین صلاحیت دار بررسی های مورد نیاز را انجام دهد. همینطور وکیل دیوان می داند امضای سند بعنوان یکی از ارکان تشکیل دهنده سند و مستند به مواد 63 و 65 قانون ثبت اسناد و املاک و ماده دو قانون تجارت الکترونیک از چه جایگاهی در دعاوی ملکی برخوردار می باشد.

قدرت تشخیص نقش و تأثیر اسناد رسمی و اسناد عادی در دعاوی ملکی

اسناد در حالت کلی می توانند به دو دسته رسمی و عادی تقسیم شوند. سند رسمی سندی است که در مراجع دولتی و مورد تأیید دولتی همانند اداره ثبت و یا دفاتر اسناد رسمی و دفاتر اسناد ازدواج و طلاق و …. تنظیم می شود. ولی اسناد عادی بوسیله  اشخاص عادی و در مبادلات و معاملات فی مابین تنظیم می گردد. اینکه کدام یک از اسناد رسمی و عادی در محاکم و دعاوی از چه میزان اعتبار برخوردار هستند.

یا اینکه مراجع قضایی کدام اسناد را در دعاوی می پذیرند و کدام را مورد اعتنا قرار نمی دهند. اینها از جمله مسائلی می باشد که اغلب در دعاوی مطرح می شود. و تنها وکیل دیوان می باشد که میتواند از عهده آن برآید. او می داند در دعوا از کدام سند بایستی استفاده نمود. و آیا سند مورد نظر ممکن است از طرف دادگاه و مرجع صالح مورد توجه قرار بگیرد یا خیر.

 

وکیل-دیوان-عدالت-اداری

وکیل-دیوان-عدالت-اداری

 

توانمندی در مورد تشخیص لازم الاجرا بودن سند رسمی

توان اجرایی سند رسمی یعنی قابل اجرا بودن مفاد آن بدون نیاز به مراجعه به دادگاه و صدور حکمی درباره ی آن داشتن توان اجرایی از آثار اعتبار استثنایی سند رسمی و از جمله امتیازات آن است. البته هر سند رسمی دارای قدرت اجرایی نمی باشد. به این دلیل که این قدرت از آثار ذاتی سند رسمی نیست. بلکه قانون آن را به اسناد معینی داده است. وکیل دیوان می داند کدامیک از اسناد از قدرت اجرایی برخوردار هستند. و میتوان بدون نیاز به دادگاه از آن قدرت جهت تحقق بعضی خواسته های قانونی موکلین به کار برد.

 

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید