آموزشگاه موسیقی کودک در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/09/29 16:56 · خواندن 5 دقیقه

آموزشگاه موسیقی کودک در تبریز

ازجمله دغدغه‌های والدینی است پیدا کردن بهترین آموزشگاه موسیقی کودک در تبریز. آن‌ها به اثرات مثبت یادگیری موسیقی برای کودک خود آگاه هستند. فعالیت‌های فوق برنامه، علاوه بر ایجاد سرگرمی و نشاط برای کودکان، می‌تواند به رشد استعدادها و علایق کودکان نیز کمک کرده و اشتیاق لازم را در آن‌ها به وجود بیاورد.

در آموزشگاه موسیقی کودکان، دوره‌های مختلفی با اهداف متفاوت برای یادگیری موسیقی وجود دارد. بهترین سن آموزش کودک از ۳ یا ۴ سالگی است و بچه‌ها می‌توانند در هر سنی آموزش خود را شروع کرده و به یادگیری موسیقی بپردازند. یک آموزشگاه موسیقی ارف از سنین بسیار پایین، کودک را با انواع سازهای ساده آشنا کرده و به او کمک می‌کند تا پیشنیازهای لازم برای مراحل بعدی را فرابگیرد. ارف یکی از انواع متدهای آموزشی برای کودکان است که در ادامه مطلب به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

 آیا کودک من از آموزش موسیقی استقبال خواهد کرد؟

گروهی از موسیقیدانان اعتقاد دارند کودکان در زمینه هوش موسیقایی متفاوت از همدیگر به دنیا می آیند و گروهی دیگر بر این باور هستند که این توانایی ها اکتسابی بوده و از راه آموزش صحیح قابل دریافت می باشد. جدای از این امر بایستی گفت، اینکه کوچولوی شما از موسیقی و کلاس های مربوط به آن استقبال خواهد کرد یا نه به چند چیز بستگی دارد:
– روابط عمومی کودک و وضعیت ارتباط وی با بچه های هم سن و سال خودش
– روش آموزشگاه مربوطه در مورد آموزش موسیقی به خردسالان و تجربه مربی در آموزش موسیقی به کودکان و مهارت او در جذب و همراه کردن آن ها با کلاس (به عبارتی مربی باید یک روانشناس کودک خوب هم باشد)
– توجه والدین، نوع برخورد آن ها با فعالیت های فرزندشان، سعی در تشویق کودک و عدم ایجاد هیچگونه استرس از طرف آن ها در راه یادگیری موسیقی.
توجه شما نباید دچار افراط یا تفریط باشد و نیز در حد توانایی های کودک انتظار داشته باشید.

معرفی کتاب بلز من توسط شاهبازی

[video width="1916" height="1080" mp4="https://shahbazichildmusic.com/wp-content/uploads/2023/08/VID_20230829_150333_159.mp4"][/video]

همراهی والدین در امر آموزش

نکته ای که مربوط به خود شما بعنوان پدر و مادر کودک می گردد این است که در حقیقت تا پیش از هشت سالگی، انتظار این می باشد که شما نیز به همراه کودک (حتی بیشتر از او) روی تک تک درس ها وقت گذاشته و در تمام تمرینات او را همراهی نمایید. در حقیقت میزان پشت کار و علاقه شما می باشد که میزان پیشرفت و علاقه ی او را تعیین خواهد کرد. به این دلیل که در این سن و سال انتظار اینکه کودک از روی علاقه یا تعهد بخواهد تمرین ها را انجام دهد، انتظار زیادی است. در نتیجه بایستتی ببینید که آیا خود شما میتوانید تا این حد به اینکار پایبند باشید یا نه چرا که یک شروع بد، ممکن است به این معنی باشد که کودک تا آخر عمرش علاقه ای به تکرار این تجربه نداشته باشد.

آموزشگاه موسیقی کودک 

آموزشگاه موسیقی کودک در تبریز

ویژگیهای یک آموزشگاه موسیقی خوب

 داشتن مجوز رسمی از اداره فرهنگ و هنر

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک آموزشگاه، داشتن مجوز رسمی از اداره فرهنگ و هنر است.  زیرا شما قرار است که فرزند خود را ساعت‌ها در یک محیط پر رفت و آمد رها کنید. بنابراین،باید حتماً محیطی را انتخاب کنید که از نظر قانونی تائید شده باشد. آموزشگاهی که دارای مجوز رسمی است، همواره تحت نظر است و ملزم به رعایت یک سری قوانین است. بنابراین، در قدم اول باید اطمینان حاصل کنید که آموزشگاه انتخابی دارای مجوز است.

داشتن یک مدیر خوب، با اخلاق و مدبر

[audio wav="https://shahbazichildmusic.com/wp-content/uploads/2023/07/آموزشگاه-موسیقی-کودک-در-تبریز.wav"][/audio]

بهره گیری از اساتید و کادر مدرسین خوب

مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل در موفقیت یک هنرجوی موسیقی، داشتن یک استاد خوب، ماهر، با تجربه و با اخلاق است. برای یافتن چنین استادی، آموزشگاه موسیقی باید از بین هزاران استاد موسیقی، فردی را انتخاب کند که علاوه بر تحصیلات آکادمیک موسیقی، در نظر اخلاقی، برخورد با هنرجو، شیوه‌ی تدریس و سایر جنبه‌ها مورد تائید باشد. بنابراین، در انتخاب آموزشگاه موسیقی، حتماً باید به مشخصات و ویژگی‌های اساتید نیز توجه کرد.

روش‌های آموزشی مختلف آموزشگاه موسیقی کودک در تبریز

در یک آموزشگاه موسیقی خوب، باید روش‌های تدریس مختلفی ارائه شود و آموزش به هر فرد با توجه به نیاز و توانایی او صورت گیرد. این روش‌ها باید به هنرجو کمک کنند تا به هدفی که در ذهن دارد برسد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید