موسیقی ارف

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/09/26 18:08 · خواندن 3 دقیقه

موسیقی ارف کودک

باید بدانیم که موسیقی ارف کودک شامل قسمت های گوناگونی برای آموزش به کودکان است. این قسمت ها مطابق با نیاز کودکان در سنین پایین شکل گرفته یعنی هنگامی که کودکان خیلی با آموزش در کلاس میانه ای ندارند. و آموزش ساده یا اکادمیک موسیقی به کودکان در اصل نتیجه ای جز زدگی از موسیقی برای آنها ندارد. این کلاس ها در آغاز با هدف آموزش موسیقی در غالبی متفاوت از کلاس بزرگسالان تشکیل می شود. و با ایجاد فضایی دوست داشتنی و برخی اوقات با بازی های موسیقی سعی می شود. تا علاقه و انگیزه را در کودک افزایش داد.

فواید روش ارف در موسیقی کودکان

کمترین زمان لازم برای دوره موسیقی کودک یک سال و نیم است. ناگفته نماند که این زمان با توجه به عوامل گوناگون ( بالاخص سن کودک و صلاح دیدگفتنی است این کلاس ها دستاوردهای ارزشمندی دارند که هرچند شاید به طور به موسیقی مربوط نباشد ولی بی‌ شک تاثیر زیادی در یادگیری موسیقی و پیشرفت زندگی هنرجوی خردسال خواهد داشت. بعضی از این دستاوردها عبارت هستند از:

  • کاهش وابستگی کودک به مادر هنگام حضور در کلاس
  • تقویت روابط اجتماعی
  • توانایی و مهارت انجام کارهای گروهی
  • افزایش نشاط و شادی
  • افزایش مهارت های شنوایی، حافظه و یادگیری
  • افزایش تمرکز و هماهنگی دو نیم کره مغز
  • بالا بردن اعتماد به نفس
  • استعدادیابی

ایجاد فضایی دوست داشتنی برای کودکان

هدف از دوره های موسیقی کودک این است که اگر بخواهیم تا کودکان آمادگی بهتری برای آموزش داشته باشند. بایستی ابتدا جوی صمیمی و دوست داشتنی را برای آنها فراهم نماییم. موسیقی سراسر احساس می باشد و برای آموزش آن به کودکان نیز باید تا از همان ابتدا زمینه این فضایی احساسی را برای آنها فراهم نماییم. تا در آینده بتوانند این مقوله را به خوبی درک نمایند و منتقل کنند. ایجاد این فضا در دوره های موسیقی ارف موردی اصلی و مهم می باشد. که اساتید موسیقی کودک بایستی از همان اول و در خلال کلاس ها این موضوع را رعایت نمایند.

موسیقی-ارف-کودک

انتقال مفاهیم اصلی موسیقی ارف کودک

تمامی موضوعات موسیقی در این کلاس ها به صورتی طراحی شده است تا علاوه بر آموزش آن به کودک در شکلی متفاوت به کودک منتقل گردد که هم برای آنها جذاب باشد و هم خوب در خاطر آنها حک شود. استفاده از موضوعات یا مواردی که برای کودکان جذاب می باشد می توانند خیلی به روند آموزش یاری نماید.

آموزش اصطلاحات موسیقی در غالب بازی

بازی یکی از بهترین شکل هایی می باشد که می توان در خلال آن آموزش های ویژه ای را به کودکان داد. بازی همیشه برای کودکان جذاب می باشد و در کودک در غالب بازی کلیه ی نقش های اجتماعی، احساسات، مفاهیم و دیگر مقوله ها را راحت تر و زیبا تر می آموزد به همین دلیل می توان از بازی های موسیقایی که کم هم نیستند برای آموزش موسیقی صحیح به کودکان سود برد.

 

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید