مربی موسیقی کودک

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/09/26 17:56 · خواندن 3 دقیقه

فواید آموزش موسیقی و سن مناسب این آموزش برای کودکان

کودکانی که در سنین پایین آغاز به یادگیری موسیقی می‌ نمایند اغلب در آینده تبدیل افراد موفق تری می‌ شوند. ولی چه سنی برای آغاز آموزش موسیقی به کودکان مناسب تر می باشد؟

از زمان‌ های گذشته مردم تصور می‌ کردند کودکانی که با موسیقی سر و کار داشته باشند از درس و مدرسه عقب می‌ مانند، ولی در حال حاضر ثابت شده کودکانی که موسیقی کار می‌ کنند بیشتر مشتاق یادگیری می‌ شوند.

بر اساس نظر کارشناسان کسانی که در دوران کودکی آموزش موسیقی داشته اند در دوران دانشگاه و در دروسی همانند ریاضی و فیزیک موفقیتهای بیشتری کسب می‌ نمایند. نت‌ های موسیقی مطابق با علم ریاضی نوشته می‌ شوند. بنابراین آموزش موسیقی از سنین پایین تر برای کودک خیلی مفید می باشد.به این دلیل که هماهنگی بین چشم‌ ها، دست‌ ها و همچنین افزایش مهارت‌ های حرکتی در آن‌ ها بیشتر از دیگران است.

نقش مربی در فرآیند آموزش موسیقی مبتدی

اجرای فرآیند آموزش موسیقی مستلزم فعالیت زیاد معلم است. آیا مربیان مهد کودک همیشه در آموزش موسیقی کودکان نقش دارند؟ آیا آنها از اهمیت چنین مشارکتی آگاه هستند؟ برخی اوقات، مربی وظیفه خود را تنها حضور در درس موسیقی – حفظ نظم و انضباط می داند. در همین حال، بدون کمک فعال مربی، بهره وری دروس موسیقی خیلی کم تر از حد ممکن می گردد. ما مدیران موسیقی دوست داریم علاقه مربیان را به روند آموزش موسیقی ببینیم. وقتی کودک می بیند که مربی تمام وظایف را با علاقه انجام می دهد، خود او با الهام بالاتری در این روند شرکت می نماید. بالاخره معلم برای او یک اختیار مطلق می باشد و مهم نیست که در کلاس چه اتفاقی می افتد، کودک بطور دائم روی معلم تمرکز می نماید.

مربی موسیقی کودک

مربی موسیقی کودک

آموزش موسیقی به کودکان و بهبود مهارت های زمانی و مکانی

مطابق با تحقیقات یک ارتباط مستقیم میان موسیقی و هوش فضایی وجود دارد، به این معنا که درک موسیقی به کودکان در تجسم عناصر گوناگون کمک بسیاری می کند.
این مهارت ها در زمان حل مسائل چند مرحله ای در:

  • معماری
  • مهندسی
  • ریاضیات
  • هنر
  • بازی ها
  • و به خصوص کار با کامپیوتر بسیار کارآمد هستند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید