معماری داخلی در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/09/23 11:02 · خواندن 7 دقیقه


معماری داخلی در تبریز

معماری داخلی در تبریز، اسمش را حتما زیاد شنیده و خوانده اید. معماری داخلی، اما آیا می دانید به طور دقیق مفهوم معماری داخلی در تبریز چیست؟ آیا همان علم چیدمان در فضاهای بسته می باشد؟ آیا اگر بدانیم که فضاهای داخلی را چگونه بهینه بسازیم و از وسایل پر کنیم، معمار داخلی هستیم؟ تفاوت مفهوم معماری داخلی با طراحی چیست؟ تعریف معماری داخلی، در حقیقت طراحی یک ساختمان یا سرپناه از داخل است. این مطلب هم شامل کلیه نکاتی می باشد که برای آشنایی با این تعریف، به آنها نیاز دارید.

بیایید یک تعریف واحد برای این مفهوم پیدا کنیم

معماری داخلی در تبریز، در حقیقت طراحی یک فضای جدید داخلی برای خانه ها و یا هر محیطی می باشد، فضایی که میتواند ثابت یا به اصطلاح فیکس شود. این عبارت را همچنین برای طراحی ابتدایی و نقشه اولیه مورد استفاده برای فضاهای داخلی ساختمان هم استفاده می کنند. نقشه ای که طراحی نهایی کار، یا تاکید بیشتری بر نسخه اولیه آن می باشد، یا با تغییر کاربری انجام  می گیرد. برخی هم طراحی های ابتدایی نسبت به نسخه اولیه تغییرات چشمگیری می نمایند تا مناسب استفاده های جدید و تطبیقی از ساختمان باشند. این تغییرات میتوانند قسمتی از «معماری پایدار» باشند، روشی از معماری که در آن منابع با استفاده از بازیافت ساختارهای معماری از راه باز طراحیِ تطبیقی، حفظ و نگهداری می گردند.

جهت مشاوره با ما در تماس باشید ۰۹۳۳۲۸۴۴۰۰۴

معماری داخلی همین یک تعریف را دارد؟

معماری داخلی در تبریز که اغلب با هنر طراحیِ محیطی یکسان دانسته می شود، همچنین میتواند تعریفی از مراحلی باشد که با آن، فضای داخلی ساختمان ها طوری طراحی می شوند. که کلیه جنبه های استفاده انسانی از آن را تحت پوشش قرار بدهند. ولی تعریف ساده آن، میتواند طراحی داخلی یک فضا با استفاده از عناصر معماری باشد. ولی این مفهوم چه تعریف های دیگری دارد؟

  • علم و هنر طراحی و ارتقاء ساختمان ها و فضاهای داخلی، در هماهنگی با دیگر عناصر فیزیکی مربوط، بوسله یک معمار آموزش دیده.
  • کسب و کار یک معمار داخلی؛ کاری که معماران با آن خدمات حرفه ای را در رابطه با طراحی و ساخت فضای داخلی یک ساختمان، ارائه و اجرا می نمایند و اهداف خاصی دارد که آن را با کاربرد و شیوه سکونت افراد داخلش، هماهنگ می نماید.
  • یک عبارت کلی جهت توصیف فضای داخلی ساختمان و عناصر فیزیکی مربوط به آن.
  • یک سبک یا روش طراحی و ساخت برای فضای داخلی ساختمان و عناصر فیزیکی مربوط به آن.

معماری داخلی در تبریز

بازسازی ها را چه کسانی انجام می دهند؟ (معماری داخلی در تبریز)

با وجود این که سلسله مراتب فضاهای یک ساختمان، همیشه بوسیله اولین معمار آن تعیین می گردند، نسخه های بعدی این فضاها ممکن است اینطور نباشند. و ساختارهای قدیمی تر بوسیله معماران نسل جدید، با توجه به نیازهای جوامع و رشد شهری بازسازی شوند. این بازسازی اغلب کاربرد و کانسپت فضا را هم عوض می نماید و به نوعی تایید این فرضیه حساب می گردد که یک ساختمان، هیچوقت کامل و غیر قابل تغییر نخواهد بود.

معماری داخلی در تبریز، یک ساختمان با همه تغییراتش، ممکن است از بیرون مانند قبل به نظر برسد ولی فضاهای داخل، به طور کامل متفاوت هستند. به همین دلیل، معمار داخلی نه فقط بایستی به قرارگیری ساختمان در بستر فیزیکی و اجتماعی-سیاسی مناسب خودش حساسیت داشته باشد، بلکه بایستی به نیازهای موقتِ صاحبان و کاربران آن هم توجه نماید. در این مفهوم، اگر ساختمان «استخوان بندی مناسبی» داشته باشد، ایده ابتدایی معماری، اولین سنگ بنای تغییرات سلسله مراتبی آن خواهد بود و بقیه بایستی همان ایده را دنبال کنند.

این تغییرات چه پیش نیازهایی در معماری داخلی دارند؟

این روزها در شهرها ساختمان های زیادی می باشند که تغییر کاربری داده اند. ساختمان هایی که به عنوان مثال، یک بانک بوده اند و الان رستوران اند. یا کارخانه های صنعتی که این روزها آپارتمان های مسکونی شده اند، یا حتی ایستگاه های راه آهنی که حالا به عنوان یک گالری هنری به کار برده می شوند. هر کدام از این ساختمان ها، به شکلی در حافظه جمعی شهروندان نقش بسته بودند که تغییراتشان (با وجود نفع اقتصادی) خیلی هم مطلوب نبود.

البته نباید فراموش نمود که ساختمان ها ممکن است در آینده هم دچار تغییرات زیادی شوند. ولی هر کدام از این تغییرات، نیاز به تخصص تکنیکی و تکنولوژیکی در حوزه خاص خودش دارد که مشخص می نمابد ساختمان در چرخه زندگی خودش، تا چه میزانی دچار تغییر خواهد شد. یکی از موفق ترین نمونه های این بازسازی، شهرک گازومتر در وین میباشد. در این پروژه، گازومتر ها یا گازسنج های عظیم در اواخر دهه نود بازسازی شدند و تا به حال، به عنوان مراکز فرهنگی – هنری مورد استفاده شهروندان هستند. همچنین نیروگاهِ تقریبا صد ساله باترسی (Battersea) در بریتانیا هم با استفاده از بازسازی تطبیقی در حال تبدیل شدن به یک مجموعه خیلی بزرگ مسکونی، تفریحی و تجاری می باشد.

پایداری و دوام، معماری داخلی در تبریز

یکی از عناصر حیاتی معماری و طراحی داخلی در تبریز، پایداری و تفکر پایدار در مورد محیط زیست و مواد مورد استفاده است (یعنی شیوه برداشت این مواد، میزان مصرف انرژی و آبشان و چگونگی انتخاب آن ها). این قسمت مهم از معماری داخلی در تبریز، بر یافتن راههای جامع و خلاقی جهت ساخت یا بازسازی سازه های موجودی متمرکز میباشد که بر محیط زیست تاثیر کمی دارند یا کلا تاثیرگذار نیستند. این جنبش دوستی با محیط زیست، حدود 40 سال پیش و در دهه 70 میلادی اهمیت پیدا کرد. هنگامی که بحران انرژی تازه ایجاد شده بود و افراد آرام آرام به نقش خودشان در کاهش اثرات این بحران پی می بردند.

در دهه های گذشته، معماری پایدار داخلی با کمک پیشرفت های تکنولوژی و مواد تازه حسابی پیشرفت نموده است. در این چند سال، گاهی طراحی دوستدار محیط زیست یک امر لوکس و تا حدودی هیپی محسوب می گردید. ولی واقعیت این است که همه ما فارغ از باورها و سبک زندگی مان، بایستی انتخاب های هوشمندانه و مسئولانه داشته باشیم. طراحی پایستی ار، حالا یک ترند و حتی روش مطلوب جهت تفکر و ساخت و ساز می باشد که در سالهای آینده گسترش زیادی را تجربه خواهد نمود.

معماری داخلی در تبریز

در مورد معماری داخلی در تبریز آمارها به ما چه می گویند؟

دستمزد سالانه معماران، بطور میانگین در آمریکا و خیلی از کشورهای اروپایی ۸۵ هزار دلار میباشد. با این توضیح که پنجاه درصد میانی این جمعیت چیزی میان پنجاه تا نود هزار دلار دریافت می کردند. ده درصد پایینی این معماران، دستمزدی کم تر از 40 هزار دلار و ده درصد بالایی آن ها بیش از صد و نوزده هزار دلار در سال دستمزد داشتند. این نکته را هم نباید فراموش نماییم که کارآموزان، دستمزشان به مراتب پایین ‎تر بود.

درآمد شرکای شرکت های معماری، ممکن است به علت تغییرات اقتصادی تحت تاثیر قرار بگیرد. برخی از معماران، به سختی میتوانند شرکتشان را حفظ نمایند و ممکن است در دوره های خاصی، درآمدشان کم تر از خرجشان شود و نیاز به منابع مالی بیرونی بیایند. همچنین خیلی از شرکت ها، جهت آموزش کارکنانشان بودجه در نظر می گیرند. و این روی دخل و خرج کلی شان تاثیر گذار است. درآمد معماران و معماران داخلی در ایران رنج گسترده ای دارد و از یک تا ۳۰ میلیون تومان میتواند متفاوت باشد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید