دکوراسیون داخلی در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/09/23 10:46 · خواندن 9 دقیقه


 

هنر دکوراسیون داخلی در تبریز

هنر دکوراسیون داخلی در تبریز به معنای هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها ، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به شیوه ای هنرمندانه می باشد. وقتی صحبت از دنیای دکوراسیون می شود ، باید به جنبه های مختلفی توجه کرد به عنوان مثال ترکیب رنگ ها، جستجوی دیدگاه های گوناگون و بررسی شکل ها. خیلی از مردم از رابطه موجود بین هنر و دکوراسیون تعجب می کنند. هر کس زیبایی شناسی متفاوتی دارد.

نکته جالب در این مورد این می باشد که با زیبایی شناسی در خانه هر شخص می توان به طور خودکار جزئیات مربوط به شخصیت آنها را بیان کرد. به این دلیل در نظر گرفتن طراحی داخلی به عنوان یک شکل هنری، احساسات بسیار زیادی ایجاد می نماید. هر کس میتواند در گسترش تخیل خود تلاش نماید. و در نهایت به خلاقیت بیشتری دست بیابد.

در حقیقت بر اساس دید عمومی، انجام کار یک دکوراتور یا طراح داخلی فقط بخش های سرگرم کننده و بازی با اشیا و مبلمان فضا نمی باشد. و کاری نمی باشد. که هر کسی بتواند انجام دهد. این موضوع نیاز به یادگیری، تمرین، تجربه و نظم و انضباط زیادی دارد. مشاهده و جستجوی فرصت های جدید بهترین راه جهت پیافتن دید زیبایی شناسانه در افراد علاقمند به طراحی داخلی است.

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

همانطور که بهتر از همه ی مردم دنیا می دانید دکوراسیون داخلی در تبریز، سبک ایران دارای قابلیت هایی می باشد که از ارزشی خاص و فوق العاده برخوردار می باشد. مشخصات و قابلیت هایی مانند طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوان های رفیع، ستون های بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در کمال سادگی جلوه گر شکوه سبک ایرانی است.

سبک دکوراسیون داخلی معاصر در تبریز

مدرن و معاصر دو سبکی هستند که معمولا به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. معاصر، متفاوت از مدرن است، به این دلیل که طراحی الان و اینجا را توصیف می نماید. تفاوت های اصلی وجود دارند که سبک طراحی مدرن و معاصر را از هم جدا می نماید، سبک مدرن تفسیر سختگیرانه ای از طراحی دارد و در قرن بیستم شروع شد.

از طرف دیگر، بیشتر سیال می باشد و میتواند حس شیوعی را با پیروی کمتری با یک سبک خاص نشان دهد. برای مثال، سبک معاصر ممکن است شامل خطوط منحنی باشد، در صورتی که در طراحی مدرن وجود ندارد.

مینیمالیست از سبک های دکوراسیون داخلی

مفهوم مینیمالیست چیزی میباشد که در استرالیا خیلی محبوب است. مفاهیمی از طراحی مدرن را در بر می گیرد و آن ها را بیشتر آسان می سازد. پالت های رنگش خنثی و نرم هستند. اثاثیه ساده هستند، و هیچ زرق و برق بسیاری در لوازم جانبی یا دکوراسیون وجود ندارد. مینیمالیسم در آخر با مفهوم قابلیت و خطوط فوق تمیز تعریف می گردد.

دکوراسیون داخلی در تبریز

 

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

سبک صنعتی از انبار یا زیر شیروانی شهری الهام می گیرد. در خیلی از این عناصر یک حس خامی ناقص وجود دارد، و دیدن آجر، چوب و داکت ها، غیر معمول است. یک خانه نمادین با موضوع طراحی صنعتی، طرحی از انبار و زیر شیروانی و یک ساختمان صنعتی می باشد.

به سقف های بلند، الوار قدیمی و لوازم روشنایی فلزی متصل شده با اثاثیه کاربردی پراکنده فکر کنید. ممکن است یک یا دو قطعه از هنر انتزاعی یا عکاسی وجود داشته باشد، تا بتوان به آن ها یک طرح رنگ خنثی زد، در غیر این صورت از مواد اولیه چوبی و فلزات مشتق رنگ بزنید.

طراحی سبک دکوراسیون داخلی مدرن در تبریز، نیمه قرن

مدرن نیمه قرن یک بازگشت به سبک طراحی اواسط دهه 1900 میباشد. در درجه اول دهه های 1950 و 1960. نوستالژی قدیمی در طراحی مدرن نیمه قرن و بعضی از عناصر مینیمالیسم وجود دارد. موضوع اصلی طراحی نیمه قرن، دگری از هرج و مرج و کاربردی بودن است.

این سبک بر روی فرم ها و اشکال طبیعی یا ارگانیک مانند صندلی “تخم مرغ شکل”، استفاده آسان از طرح های معاصر و بر ساخت ساده اش تاکید می نماید. به آسانی هر فضای داخلی را تکمیل می سازد و همچنین به انتقال یکپارچه از داخل به خارج کمک می نماید.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلـی

طراحی اسکاندیناوی نسبت به سادگی زندگی در کشورهای شمالی می پردازد. طراحی مبل اسکاندیناوی معمولا شبیه کار هنری می باشد، اگرچه ساده است. به همراه بعضی خطوط جالب، کارایی در مبلمان وجود دارد که خیلی از آنها یک تاثیر تاریخی دارند.

دیگر قابلیت های معمول شامل پالتی از رنگ سفید و ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب فشرده، پلاستیک روشن و کاشی های مینا کاری شده است، فولاد و کفپوش چوبی عریض می گردند. اگر نکته ای از رنگ وجود داشته باشد، معمولا به دلیل استفاده از هنر، الیاف طبیعی، یا خز، و یا یک تکه از مبل ایجاد می گردد. بزرگی، روشنایی طبیعی، لوازم جانبی کم و اسباب و اثاثیه کاربردی از طرح های اسکاندیناویایی هستند.

دکوراسیون داخلی سبک سنتی

سبک طراحی سنتی، جزییات کلاسیک، اثاثیه مجلل، و فراوانی لوازم جانبی را ارائه می نماید. این ریشه در حساسیت های اروپایی دارد. خانه های سنتی معمولا تیره، چوبی، پالت رنگی غنی، و دارای انواع گوناگونی از بافت ها و خطوط منحنی هستند.

مبلمان جزئیات و پارچه های پر زرق و برق، همانند مخمل، ابریشم و زربافت دارند، که ممکن است شامل انواع گوناگونی از الگوها و بافت ها باشند. در بیشتر طراحی های سنتی، عمق، لایه بندی و ابعاد وجود دارد.

سبک دکوراسیون انتقالی

طراحی انتقالی یک سبک بسیار محبوب است، به این دلیل که از طراحی سنتی و مدرن جهت تسهیل بخشیدن به فضایی استفاده می نماید که “بیش از حد” از یک سبک استفاده نمی کند. یک حس تعادل وجود دارد که جذاب و غیرمنتظره می باشد.

یک طراحی انتقالی می تواند مواد سبک مدرن همانند فولاد و شیشه را در بر داشته باشد و سپس آنها را با اثاثیه لوکس جمع نماید. طراحی انتقالی همچنین شامل پالتی از رنگ های نسبتا خنثی، ایجاد یک فضای آرام و آرامش بخش بوده که با مدیریت، هم حس شیکی و هم گرما و هم دعوت را مدیریت می نماید.

دکوراسیون داخلی به سبک کشور فرانسه

رنگ های گرم و خاکی نشان دهنده سبک طراحی سبک کشور فرانسوی می باشند که مبلمان چوبی پوشیده شده و تزئینی می باشند. این سبک زندگی یک خانه روستایی را فراگیر می گیرد. طراحی کشور فرانسه میتواند دارای رنگ های نرم و گرم از قرمز، زرد یا طلایی و مواد طبیعی همانند سنگ و آجر باشد. طراحی کشور فرانسه میتواند دارای مجموعه ای از ظروف چینی مزین و روتختی سنگین و روپوش تخت خواب باشد.

سبک جالب دکوراسـیون داخلی بوهمی

بوهمی، یک سبک محبوب برای طراحی خانگی و مد میباشد. این نشان دهنده سبک زندگی بی خیال با قوانین کوچک است، به جز پیروی از میل قلبی خودتان. خانه های بوهمی ممکن است شامل اثاثیه و وسایل سبک، که در سطح جهانی الهام بخش منسوجات و فرش، نمایش مجموعه ها، و اقلام پیدا شده در منابع خیلی متنوع میباشد، از جمله بازارهای کهنه فروشان.

در زمان استفاده از سبک بوهمی، گذاشتن چند بالشت روی زمین جهت تشکیل یک جای نشستن راحت اصلا غیر معمول نمی باشد. این سبک گلچین شده میتواند یک لوستر بی اندازه بزرگ با یک قالیچه کهنه و یک صندلی در اواسط قرن را باهم ترکیب نماید. در سبک بوهمی، دیدگاه آزادی عمل وجود دارد که هر چیزی تا وقتی که شما آن را دوست دارید، وجود دارد.

دکوراسیون داخلی در تبریز

دکوراسیون به سبک روستایی

دکوراسیون داخلی در تبریز به صورت طراحی روستایی از طبیعت الهام می گیرد، استفاده از عناصر خام و معمولا نیمه تمام از جمله چوب و سنگ ساخته شده، مهم می باشد. طراحی روستایی ممکن است لوازم جانبی را از فضای باز با کمک گرمی از طراحی و جزییات معماری ترکیب نماید که ممکن است حاوی قابلیت هایی مثل سقف های طاق دار با تیره های چوبی یا کف چوبی مرمت شده باشد. خیلی از طراحی ها امروزه طرحهای روستایی را با تجهیزات مدرن بیشتری ادغام می نمایند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید