پروفیل صنعتی در شیراز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/09/18 15:25 · خواندن 3 دقیقه


 

پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی در شیراز نوعی پروفیل است. که ابعاد بزرگ و ضخامت بالایی دارد. در دسته‌ بندی پروفیل بر اساس وزن، به قوطی صنعتی به علت ویژگی‌ هایی که برشمردیم، پروفیل سنگین می‌ گویند. در دسته‌ بندی بر اساس شکل نیز این پروفیل در دسته پروفیل‌ های دارای مقطع بسته قرار می‌گیرد. به این دلیل عموماً با سطح مقطعی مربعی یا مستطیل ساخته می‌ شود. در دسته‌ بندی بر اساس جنس نیز این نوع پروفیل، یک نوع پروفیل فولادی معمولی می باشد. که از گریدهای مختلف ورق سیاه ساخته شده است. و به همین دلیل قیمت پروفیل صنعتی به قیمت ورق سیاه بستگی دارد.

پروفیل صنعتی در شیراز

تولید پروفیل صنعتی در شیراز بنا به دلایلی بیش از دیگر پروفیل های فولادی زمان و هزینه صرف می نماید. داشتن ابعادی بزرگ و ضخامت بالا در چند مرحله تاثیرات زیادی در فرآیند تولید پروفیل سنگین دارد. ابتدا در هنگام برش ورق به عرض مورد نیاز، پهنای ورقی که باید برشکاری شود محاسبه می شود. پس از آن نیاز به تنظیم و کالیبره کردن خط تولید است. و این کار برای قالب های پرس سنگین زمان زیادی می طلبد. مدور کردن ورق به منظور مشخص شدن محل درز جوش مستلزم قالب های بسیار قوی است. که به آرامی استوانه ی مورد نیاز شکل داده شود. پس از آن باید بر اساس نیاز، پروفیل با ابعاد مشخص شکل گیرد.

پروفیل-صنعتی-در-شیراز

پروفیل-صنعتی-در-شیراز

در پایان  عبور محصول نیمه نهایی از قالب های قوی برای ایجاد سایز مورد نیاز و شکل دهی به صورت چهارگوش انجام می شود. سطح کیفیت پروفیل سنگین تولید شده در درجه های مختلفی در این پروفیل ایجاد می نماید. عموما پروفیلی صنعتی در شیراز درجه یک می باشد. اما بنا به کاربردهای متفاوت می توان در مواردی از پروفیل ها با کیفیت درجه پایین‌ تر نیز استفاده نمود. کلیه الزامات مربوط به کیفیت تولید و تحویل پروفیل صنعتی در استاندارد ISO EN 10219.1 آمده است.

تاریخچه پروفیل صنعتی در شیراز

ستون‌ های چوبی و سنگی در بناهای مهم و وتاریخی در هر جای دنیا که هستند. به نوعی شکل دیگری از پروفیل صنعتی امروز می باشد. با پیشرفت تدریجی علم، و کشف ویژگی‌ های بنیادی فولاد، طراحان این سازه‌ها از پروفیل فولادی به عنوان یکی از اجزای مهم ساختمان استفاده نمودند.

 

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید