هنر دکوراسیون داخلی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/06 15:48 · خواندن 6 دقیقه

جهت مشاوره با ما در تماس باشید ۰۹۳۳۲۸۴۴۰۰۴

هنر دکوراسیون داخلی چیست؟

هنر دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها ، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به شیوه ای هنرمندانه می باشد. وقتی صحبت از دنیای دکوراسیون می شود ، باید به جنبه های مختلفی توجه کرد به عنوان مثال ترکیب رنگ ها، جستجوی دیدگاه های گوناگون و بررسی شکل ها. خیلی از مردم از رابطه موجود بین هنر و دکوراسیون تعجب می کنند. هر کس زیبایی شناسی متفاوتی دارد. نکته جالب در این مورد این می باشد که با زیبایی شناسی در خانه هر شخص می توان به طور خودکار جزئیات مربوط به شخصیت آنها را بیان کرد. به این دلیل در نظر گرفتن طراحی داخلی به عنوان یک شکل هنری، احساسات بسیار زیادی ایجاد می نماید. هر کس میتواند در گسترش تخیل خود تلاش نماید. و در نهایت به خلاقیت بیشتری دست بیابد.

در حقیقت بر اساس دید عمومی، انجام کار یک دکوراتور یا طراح داخلی فقط بخش های سرگرم کننده و بازی با اشیا و مبلمان فضا نمی باشد. و کاری نمی باشد. که هر کسی بتواند انجام دهد. این موضوع نیاز به یادگیری، تمرین، تجربه و نظم و انضباط زیادی دارد. مشاهده و جستجوی فرصت های جدید بهترین راه جهت پیافتن دید زیبایی شناسانه در افراد علاقمند به طراحی داخلی است.

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی

رشته معماری داخلی در مقیاس های انسانی و در رابطه با فضاهای عمومی و شخصی می باشد و نتیجه آن ارتباط انسان با جهان اطراف خود است. معمار داخلی علاوه بربرخورداری از علم کافی در حوزه معماری به تحلیل و بررسی حس دریافتی از فضاهای معمارانه می‌ پردازد به نحوی که حس تعلق و یکپارچگی را در فضا ایجاد می نمایند. و به بیان دیگر به معماری فضا از دیدگاه ساکنان یا استفاده کنندگان از آن می‌ پردازد.

در دنیای مدرن بخش عمده زندگی افراد در فضاهای بسته و داخلی سپری می شود. اگرچه همه ما زمان هایی را برای تفریح و هوا خوری و گریز از محیط های بسته در فضای آزاد می گذرانیم. ولی همین نشاط ناشی از جدایی از محیط بسته خود نشانگر کثرت اوقاتی می باشد که در اتاق‌ ها می گذرانیم. به همین دلیل دکوراسیون داخلی با کیفیت مناسب بهترین روش جهت بهبود وضعیت حرفه ای، تحصیلی و زندگی‌ مان می‌ باشد.

تعداد دکوراتورهای داخلی در سطح جامعه خیلی بیشتر از آن می باشد که عامه مردم تصور می‌ کنند. اگرچه شاید شاغلین این حرفه به شهرت طراحان مد و یا هنرمندان دیگر رشته‌ ها نباشند. اما با این وجود خیلی از دکوراتورهای داخلی از این حرفه درآمد خیلی بالایی کسب می‌ کنند. توجه داشته باشید که هنر دکوراسیون داخلی تنها به چیدن اشیا و اثاثیه محدود نمی شود. و عناصر دیگر هم دخالت دارند. علاوه بر عوامل رنگ، نور و چیدمان مبلمان ها، روحیه افراد محیط و نیازهای آن ها با دقت بررسی می شود.

 

دکوراسیون داخلی

سبک های گوناگون در دکوراسیون داخلی

برای طراحی داخلی اولین اقدام داشتن اطلاعات درباره انواع گوناگون سبک های دکوراسیون است. سبک های مختلف شامل مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی و صنعتی و… می باشد. که فرق های هم باهم دارند. و هر کسی به علاقه خود در چیدن آن ها را برای محیط زندگی خود استفاده می نماید.

سبک دکوراسیون مدرن

کلمه مدرن در زمینه دکوراسیون اغلب به یک خانه با رنگی ساده و منظم مثل استیل و شیشه طراحی می گردد گفته می شود. در دکوراسیون مدرن عواملی همانند سادگی در تمام جای منزل قابل مشاهده است و از قابلیت های سبک مدرن صاف، صیقلی و براق و شفاف دخالت دارند.

سبک دکوراسیون امروزی

سبک مدرن و امروزی دو سبک متفاوت می باشد و اغلب به جای هم استفاده می شود. فرق بین آن ها در سبک مدرن شیوه طراحی است که در قرن بیستم شروع می شود. از جهتی دیگر سبک امروزی انعطاف پذیری بالایی دارد و تعهد چندانی به سبک خاصی ندارد. در دکوراسیون امروزی راحتی در فضا موجود است.  بر عکس سبک مدرن فضای چیدمان راحتی در آن وجود ندارد و احساس صمیمیت بیشتری به مخاطب انتقال می دهد.

سبک دکوراسیون مینیمال

سبک مینیمال یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است. در سبک مینیمالیست استفاده از پالت های رنگی مجاز می باشد و وسایل استفاده شده براق نمی باشد. در واقع سفید یکی از رنگ های پرکاربرد رنگ در دکوراسیون مینیمال می باشد. مینیمال به معنی سادگی و نبودن عنصرهای اضافی از محیط است.

دکوراسیون صنعتی

  ایده سبک دکوراسیون از دوره انقلاب صنعتی اروپا ریشه گرفته است. و منازل شهری قرن 17 و 18 میلادی در اروپا می باشد. در این نوع سبک استفاده از آجر و یا چوب در ظاهر دکوراسیون پرکاربرد است. یک خانه طراحی شده به روش صنعتی از یک روش استفاده شده از ساختمان صنعتی است.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

در طراحی سبک اسکاندیناوی وسایل استفاده شده در خانه همانند مبلمان از یک اثر هنری الهام گرفته شده است. این نوع سبک به سبک مینیمال نزدیک می باشد در اصل سبک مینیمال بیشتر قابلیت خود را از سبک اسکاندیناوی مدرن الهام می گیرد. 6- سبک دکوراسیون فرانسوی : در سبک دکوراسیون فرانسوی استفاده از رنگ های گرم و ملایم مرسوم است. در بین انواع دیگر از سبک های دکوراسیون داخلی استفاده از ظرف های چینی نسبتا سنگین و ضخیم استفاده می شود.

 

decorative

طراح دکوراسیون داخلی کیست؟

طراح دکوراسیون داخلی باید از مهارت کافی برخوردار باشد تا محیط داخلی که خلق می‌ کند؛ کاربردی، ایمن و منطبق با کدهای ساختمان، قوانین و نیازها باشد. تحقق این ویژگی‌ها در پس انتخاب رنگ، مبلمان و اعمال دانش طراح در راستای بهبود نقشه ساختمان، بارهای اشغالی و قواعد طراحی بادوام، قرار می‌گیرد. برای کسب دانش و هنر طراحی داخلی علاقه مندان می توانند در آموزشگاه های طراحی داخلی یا معماری داخلی تحصیل نمایند. طراحان داخلی باید از طیف وسیعی از رشته های مختلف، از جمله معماری، دکوراسیون و غیره آگاه باشند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید