انواع نایلون های بسته بندی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/08/18 10:55 · خواندن 4 دقیقه

 


 

نایلون های بسته بندی

نایلون ها یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت بسته بندی به شمار می آیند. قیمت مناسب و همچنین قابلیت های بسیار خوب منجر شده است که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات مختلف، بسته بندی نایلونی را به عنوان انتخاب اول خود در نظر بگیرند. نایلون های بسته بندی تنوع زیادی دارند و در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار عرضه می گردند. استفاده از نایلون ها در زندگی روزمره ما به حدی زیاد شده است که امروزه تقریبا از زندگی ما جداشدنی نیستند. انواع نایلون بسته بندی با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی تحمل وزن بالایی دارند و برای حمل محصولات سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. برخی دیگر نیز برای محافظت از محصولات در برابر عوامل مخربی مانند مواد شیمیایی و تابش نور خورشید کاربرد دارند. در ادامه به معرفی انواع نایلون های بسته بندی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بحث خواهیم کرد.

انواع نایلون های بسته بندی

برخی از مهم ترین انواع نایلون های بسته بندی که در حال حاضر در کشور مورد استفاده قرار میگیرد:

  • نایلون بسته بندی شیرینگ
  • نایلون های بسته بندی مواد غذایی
  • نایلون بسته بندی استرچ پالت بند
  • نایلون بسته بندی حبابدار
  • نایلون بسته بندی خیاری

 

انواع نایلون های بسته بندی

انواع نایلون های بسته بندی

 

نایلون بسته بندی شیرینگ

شیرینگ ها یکی از پرکاربردترین انواع نایلون هایی است که در صنعت بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که همه ما از این نایلون‌ها می شناسیم، بسته‌بندی نوشابه‌ها است. معمولا نوشابه‌ها در باکس‌های ۶ تایی و ۱۲ تایی عرضه می‌شوند. تولید کنندگان از نایلون شیرینگ برای بسته‌بندی این تعداد نوشابه در کنار یکدیگر استفاده می کنند. این دسته از نایلون ها در انواع تک لایه و چند لایه تولید می گردند. ویژگی مهم نایلون های شیرینگ این است که در صورتی که در معرض حرارت قرار بگیرند، جمع می شوند و از حالت اولیه خود خارج می شوند.

نایلون استرچ یا پالت بند

این دسته از نایلون ها برای بسته‌بندی محصولات در ابعاد بزرگ کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شوند. اگر برای خرید مبل اقدام کرده باشید، حتما میبینید که تولید کننده مبل ها را به کمک نایلون پوشش می دهد. این نایلون ها دقیقا همان نایلون استرچ یا پالت بند هستند. بسیاری از کارخانه های تولیدکننده محصولات مختلف نیز از استرچ پالت بند برای بسته‌بندی استفاده می نمایند. نکته مهم در خصوص نایلون های استرچ این است که دارای خاصیت آنتی استاتیک باشند و اجازه تجمع الکتریسیته ساکن و گرد و خاک را روی نایلون نمی دهند.

درواقع این که از پالت بند برای بسته بندی محصولات استفاده می‌شود عالی است اما نایلون های استرچ کاربرد های گوناگونی را دارند و حتی در کشاورزی هم نیز استفاده می‌شود. نایلون استرچ در صنعت بسته بندی یک مزایای کاربردی است. بسیاری از تولید کننده‌ها و صنعت‌گران از این نوع نایلون استقبال می‌کنند و تعداد زیادی از آن را خریداری کرده و در انبارهای خود ذخیره می‌کنند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید