طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/08/14 11:03 · خواندن 5 دقیقه

شناخت طراحی داخلی نئوکلاسیک

طراحی داخلی نئوکلاسیک مخصوص کسانی است که به دکوراسیون و طراحی داخلی منزل خود را  مهم می دانند و تمایل دارند منزل آن ها شیک و مدرن به نظر بیاید. این سبک امروزه طرفداران بسیاری در سراسر جهان به دست آورده است. به منظور انجام طراحی داخلی نئوکلاسیک، باید مواردی را بدانید که در این مقاله از گروه معماری استودیو11 به بررسی آن ها می پردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۵۲۷۵۹۶

 

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

همانطور که در بخش قبل گفتیم، از جمله محبوب‌ ترین سبک‌ هایی که امروزه در دکوراسیون داخلی استفاده می شود، سبک نئوکلاسیک می باشد. این سبک از قرن هجدهم آغاز شد که در آن زمان  شیوه تفکر هنرمند ها و فیلسوفان به سمت کلاسیک و به صورت عقلانی و اعتدال رفت. در اصل علت این اتفاق آن بود که این اشخاص تمایل داشتند از ماهیت سطحی و گذرا طراحی به سبک روکوکو عبور کنند.
هنر و معماری باروک و روکوکو هر دو بر رنگ‌ های روشن و تزئین هایی برای نمایش ثروت متمرکز بود. نئوکلاسیک کاملا برعکس تلقی می‌ شد و بر سادگی تمرکز کرده بود. از این رو، فضا های داخلی از وسیله های بیش از حد به سوی تقارن و طرح‌ های کم‌ رنگ سوق پیدا کردند. بسیاری از ساختمان‌ های عمومی در تمامی نقاط جهان از معماری و طراحی داخلی نئوکلاسیک الهام گرفته‌ اند.

طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک

عناصر کلیدی طراحی داخلی نئوکلاسیک

طراحی داخلی نئوکلاسیک جایگزینی دنج‌ تر و کلاسیک‌ تر برای سبک شیک و اسپارتایی معمولی خانه‌ های مدرنیستی می باشد. این انتخاب از همتا های خود تفاوت‌ هایی دارد که در این بخش توضیح داده شده است:

رنگ‌ ها

پالت رنگ نئوکلاسیک معمولاً دارای رنگ های ملایم می باشد و به سمت سفید، کرم و خاکستری متمایل می‌ آید. رنگ‌ های برجسته‌ تر همچون رنگ های سیاه، قرمز و نقره‌ ای معمولاً به‌ عنوان لهجه استفاده می‌ شوند.

مبلمان

مبلمان نئوکلاسیک، ساده و متقارن هستند. آن ها دارای ساختار چوبی یا فلزی قابل‌مشاهده‌ ای هستند که شکل قطعه را مشخص می‌ کند. در مورد پارچه‌ ها، مبلمان نئوکلاسیک بر کیفیت و لوکس بودن تأکید می‌ کنند، بدون اینکه بزرگ باشند. به‌ عنوان‌ مثال می‌ توان به ابریشم، پارچه ابریشمی، کتان و مخمل اشاره کرد.

تزیین

مبلمان نئوکلاسیک ساده و متقارن است و دارای ساختار چوبی یا فلزی قابل مشاهده است که شکل قطعه را مشخص می‌ کند. درباره پارچه‌ ها، مبلمان نئوکلاسیک تاکید بر کیفیت و لوکس بودن دارد، بدون اینکه بزرگ باشند. به‌ عنوان مثال، از ابریشم، پارچه ابریشمی، کتان و مخمل استفاده می‌ شود.

نکات مهم در مورد طراحی داخلی به سبک طراحی داخلی نئوکلاسیک

در ادامه این بخش از مقاله طراحی داخلی نئوکلاسیک، مهم‌ ترین نکته هایی را که می بایست در طراحی داخلی نئوکلاسیک رعایت نمائید، مورد بررسی قرار داده ایم. برای آشنایی هر چه بهتر با انواع سبک‌ های طراحی داخلی، می‌ توانید به مقاله انواع سبک های طراحی داخلی مراجعه کنید.

اهمیت تقارن در طراحی داخلی نئوکلاسیک

یکی از جزئیات مهم در معماری نئوکلاسیک، تقارن می باشد. در قرن هجدهم، تقارن به این اندازه رایج نبود، زیرا باروک و روکوکو بیشترین تأثیر را در طراحی داشتند. تقارن در نئوکلاسیک جذابیتی برای مردم داشت و با ظرافتی همراه بود.
تقارن در طراحی به تعادلی اشاره دارد که به صورت بصری وزن دارد و در یک فضا توزیع می‌ شود. این تقسیم‌ بندی به سه نوع عمده تقسیم می‌ شود:

  • تعادل متقارن،
  • تعادل نامتقارن و
  • تعادل رادیکال.

تعادل متقارن به تکرار المان‌ ها در یک محور مرکزی اشاره دارد. به عنوان مثال، مطمئن شوید که هر دو طرف یک کاناپه، بالش‌ هایی با وزن یکسان قرار دارند.

تعادل نامتقارن، آن المان‌ های دکوراسیون را بدون رعایت تقارن بکار می‌ برد. این کار برای ایجاد پویایی و لایه‌ بندی در فضا ها استفاده می‌ شود.

تعادل رادیکال بر روی المان‌ هایی تمرکز می‌ کند که در اطراف یک نقطه مرکزی وزن یکسانی دارند. مانند صندلی‌ هایی که دور یک میز قرار می‌ گیرند.

طراحی داخلی آشپزخانه به سبک نئوکلاسیک

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.