نحوه چیدمان خانه به سبک مینیمال

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/08/11 12:08 · خواندن 8 دقیقه

چیدمان خانه به سبک مینیمال

ممکن است تا به کنون با عبارت طراحی به سبک مینیمال برخورد کرده باشید. یا اینکه قصد دارید به چیدمان خانه به سبک مینیمال انجام دهید. این سبک از طراحی و چیدمان با گذشت زمان طرفداران بسیاری یافته است. کسانی که اعتقاد دارند زیبایی در سادگی حضور دارد و دوست دارند محیط خانه‌ شان کمترین آشفتگی دیداری را دارا باشند، به این مدل از طراحی گرایش پیدا می کنند. در این مقاله چیدمان خانه به سبک مینیمال از استودیو معماری 11 قصد داریم به بررسی سبک مینیمال بپردازیم. همچنین برای داشتن خانه‌ مینیمال چه نکته هایی را لازم است رعایت کرد.

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۵۲۷۵۹۶

سبک مینیمال چیست؟

سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون خانه به سبکی اطلاق می‌شود که با ساده‌ گرایی و دوری کردن از وسایل غیر ضروری، تمرکز بر مواردی است که در زندگی روزمره‌ مورد استفاده قرار می‌ گیرند و برای شخص مهم می باشد. در مینیمالیسم از هر گونه تجمل غیر ضروری پرهیز می‌ شود و در صورتی که قصد دارید دکوراسیون مینیمالیستی در خانه‌ خود داشته باشید، می بایست بدانید در همین ابتدای کار باید خط قرمزی بر روی تجمل ها بکشید.

تنوع رنگ را فراموش کنید!

در طراحی مینیمال توجه ویژه ای روی به کار بردن فضای بهینه‌ خانه وجود دارد و نظم و ترتیب مخصوصی در چینش وسیله ها به چشم می‌ خورد. در یک چیدمان مینیمال مثلا چیدمان خانه به سبک مینیمال، سعی دارید که منزلتان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنید، نه اینکه نمایشگاه دارایی‌ ها.

به طور مختصر برای رسیدن به یک چیدمان مینیمال مثلا داشتن چیدمان خانه به سبک مینیمال نیاز است وسایل غیر ضروری را کنار بگذارید. تزئینات زیاد در یک طراحی مینیمال حضور ندارد و هر چه از تزئینات محیط کم کنید، به تعریف واقعی سبک مینیمال نزدیک می‌ شوید. ولی به طور ویژه تعدادی نکته‌ دیگر نیز به شما در دستیابی به چنین دکوراسیونی کمک می‌ کند که در ادامه مقاله چیدمان خانه به سبک مینیمال آن‌ ها را مرور می‌ کنیم.

چیدمان خانه به سبک مینیمال

در چیدمان خانه به سبک مینیمال تلاش می گردد که از کمترین رنگ در طراحی فضای داخلی منزل استفاده گردد. پیشنهاد معماران استودیو معماری 11 به شما این است که در یک چیدمان مینیمال از یک رنگ استفاده نمائید. ولی در صورتی که تک‌رنگ بودن دکوراسیون با سلیقه‌ شما همخوانی ندارد، می‌ توانید از دو یا ماکزیمم سه رنگ استفاده نمائید. توجه‌ داشته باشید هر چه از مقدار رنگ کمتری استفاده نمائید، به مفهوم مینیمالیسم نزدیک‌ تر می شوید.

در انواع طراحی مینیمال مثلا چیدمان خانه به سبک مینیمال ، رنگ سفید نقشی پایه ای دارد. در صورتی که به دکوراسیون‌ های مینیمال در نقطه های مختلف دنیا توجه نمائید می بینید که رنگ سفید پر استفاده‌ ترین رنگ می باشد. رنگ سفید به همراه داشتن ویژگی خنثی بودن، نماد سادگی نیز هست. از این رو می‌ تواند با هر رنگ دیگری نیز به خوبی هماهنگ گردد.

تزئینات کم در چیدمان خانه به سبک مینیمال

همان‌طور که در قسمت های قبلی بیان شد، چیدمان خانه به سبک مینیمال با تزئین های زیاد همراه نیست. البته توجه داشته باشید که این به مفهوم حذف کامل تزئین ها از دکوراسیون نمی باشد. ولی باید تلاش داشته باشید تعدادشان را کم کنید. نیاز نیست تمام فضا ها و دیوار های منزلتان با چیزی اشغال گردد، بلکه تعدادی از فضا ها را آزاد بگذارید. به هر میزانی تزئینات کمتر باشد، ذهن و چشم شما در طول روز کمتر خسته می شود.

تابلو ها روی دیوار ها جز حواس‌ پرتی چیزی برای ساکنین نخواهد داشت. در صورتی که آن‌ ها را حذف نمائید، به مبل‌ ها و کف اتاق بیشتر توجه می‌ شود. در یک چیدمان خانه به سبک مینیمال نباید نقطه های جلب‌توجه‌ کننده زیاد و پراکنده باشند.

مبلمان ساده‌ تر

در منزل های ایرانی‌ غالبا  مبلمان‌ های پر زرق و برق و تجملاتی وجود دارند و این دقیقا موردی است که مینیمالیسم با آن در تضاد است. در طراحی مینیمالیستی شما می بایست سعی کنید مبلمان‌ های ساده و بدون تجمل را به کار ببرید. تجمل مبلمان پیچیدگی فضا را بیشتر می کند.

در چیدمان خانه به سبک مینیمال تنها مورد هایی را در فضای منزل نگه دارید که آن‌ ها را استفاده می‌ کنید. در صورتی که یک صندلی در منزل شما اضافی است و برای روز مبادا از آن نگهداری می کنید، آن را از منزل خود خارج کنید. میز ها و ویترین‌ های کوچک، مبل‌ های چند نفره یا تک نفره‌ زیاد تنها در محیط بی‌ نظمی به وجود می آورد. با بی‌ رحمی روی همه‌ آن ها چشم ببندید و محیط زندگی‌ خود را ساده‌ تر نمائید. تلاش کنید تنها وسایل کاربردی را نگه دارید. در اصل با این عمل، غیر ضروری‌ ها  را دور می ریزید تا  ضروری‌ ها دیده شوند.

فرش و قالیچه ممنوع

در چیدمان خانه به سبک مینیمال تلاش کنید از فرش و قالیچه به هیچ‌ عنوان استفاده ننمائید. اجازه دهید کف‌ پوش منزل خودش را نشان دهد و به محیط زندگی‌ شما جلوه‌ دیگری ببخشد. استفاده نکردن  از فرش و قالیچه می‌ تواند فضای خانه‌ شما را باز تر نیز جلوه دهد. ولی ممکن است کف خانه‌ مورد نظر امکان آن را نداشته باشد که بتوانید آن را خالی بگذارید. در این زمان به جای فرش و قالیچه به دنبال موکت‌ های شیک در عین حال ساده بروید.

سبک مینیمال و استفاده از اشکال هندسی ساده

در چیدمان خانه به سبک مینیمال نیاز است اجزای تشکیل‌ دهنده‌ دکوراسیون از شکل های ساده هندسی تشکیل شده باشند. به عنوان نمونه انتخاب یک گلدان با پیچ‌ و تاب‌های عجیب و شکستگی‌ های فراوان مناسب یک محیط مینیمال نمی باشد. خطوط منحنی، فرم‌ های پیچیده و شکست‌ های زیاد در طراحی قسمت های دکوراسیون موجب می‌ شود یک محیط دیگر مینیمال نباشد.

استفاده از نور طبیعی در چیدمان خانه به سبک مینیمال

از نکته های بارز مینیمالیسم بکار گرفتن نور طبیعی تا جای ممکن است. استفاده از پنجره‌های بزرگ، عدم استفاده از پرده یا پرده‌های ضخیم و اجازه‌ دادن به نور طبیعی برای ورود به محیط از نکاتی است که در یک دکوراسیون مینیمالیستی رعایت می‌شود. نور طبیعی یک روشنایی کاملا عادی را به وجود می‌آورد و بر خلاف نورپردازی مصنوعی تجملی نیست.

پروژه شهرک غرب خانواده درخشان

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.