نخ های PDO چیست؟

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/08/04 12:51 · خواندن 4 دقیقه

از جمله نخ‌های متنوعی که در لیفتینگ صورت استفاده می‌شود، نخ‌های PDO از جنس Poly-Di-Oxanone بدون عوارض جانبی تقریباً هستند. هدف اصلی این روش، تقویت و استحکام دادن به پوست است و نخ‌های PDO عالی در انجام این کار عمل می‌کنند.

نخ‌های PDO در حقیقت یک نوع بخیه مصنوعی قابل جذب هستند و بیش از ۵۰ سال است که در جراحی‌های قلب و اطفال استفاده می‌شوند. خاصیت قابل جذبیت و بی‌خطر بودن آنها باعث شده که در روش‌های زیبایی نیز کاربردهای گسترده‌تری داشته باشند.

برای انجام لیفتینگ با استفاده از نخ‌های PDO، از چندین نخ بسیار نازک و ظریف استفاده می‌شود تا پوست تقویت و نتیجه مطلوب بدست آید. پس از چند روز از قرارگیری نخ‌ها در منطقه مورد نظر، نتیجه مطلوب دست‌یافته می‌شود و نخ‌ها نیز جذب می‌شوند

این نخ ها به دو دسته نخ مونو و بدون خار و همچنین نخ اسکرو تقسیم می شوند. در ادامه به بررسی مدل مونو آن می پردازیم.

نخ مونو چیست؟

نخ‌های PDO یک مدل جدید در روش‌های لیفت صورت و زیبایی است که به تازگی محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده است. این مدل نخ دارای مزایای فراوانی نسبت به سایر نخ‌های لیفت است و به همین دلیل ترجیح می‌دهند که از این مدل استفاده کنند.

نخ جوانساز مونو در ابتدا در کره جنوبی کشف شد و سپس در سراسر جهان استفاده شد. این روش یکی از روش‌های کم تهاجم برای لیفت صورت است، زیرا هیچ عوارضی ندارد و پس از استفاده به طور طبیعی در پوست جذب می‌شود.

نخ PDO در مقابل سایر نخ‌ها دارای ظاهری صاف و بدون خار است و تاثیر کمتری روی پوست دارد. برای استفاده از این نخ‌ها، بهتر است آن‌ها را به صورت دسته به پوست وارد کنید.

در لیفتینگ صورت و سایر استفاده‌های زیبایی، معمولاً از 10 تا 30 رشته نخ PDO تک و بدون خار استفاده می‌شود. این رشته‌ها به عنوان ساختارهای حمایتی برای پوست عمل می‌کنند و در تولید کلاژن طبیعی پوست کمک می‌کنند.

پس از وارد شدن نخ به پوست، بدن آن را به عنوان یک عامل خارجی در نظر می‌گیرد و کلاژن سازی در اطراف آن را آغاز می‌کند. پس از جذب نخ، کلاژن‌های تولید شده باقی می‌مانند و تغییراتی در ظاهر فرد ایجاد می‌کنند که در نهایت منجر به جوانسازی پوست می‌شود.

نخ مونو

نخ مونو

لیفت با نخ مونو در کدام نواحی و چگونه انجام می شود؟

در جلسه لیفتینگ، نواحی مورد نظر برای انجام عملیات لیفتینگ روی صورت یا گردن به طور دقیق در مشاوره پیش از جلسه تعیین می شود. به منظور مشخص کردن محل ورود و خروج نخ و همچنین تعیین مسیر گذر نخ در برخی موارد، از ماژیک های علامت گذاری استفاده می شود. این کار باعث افزایش دقت در انجام لیفتینگ می شود و فرد مورد نظر نیز به دقت متوجه می شود که چه اتفاقی در طول عملیات رخ خواهد داد.

استفاده از نخ مونو در لیفتینگ، امکان انجام عملیات لیفتینگ در نواحی مختلف صورت و گردن را فراهم می کند. برای انتخاب منطقه ای که لیفت روی آن انجام خواهد شد، نتیجه ای که فرد می خواهد به دست بیاورد و تشخیص پزشک عوامل اصلی هستند. به طور کلی، لیفت روی نواحی زیر صورت معمولاً انجام می شود:

  • افتادگی گونه ها
  • خط گردن و غبغب
  • خط فک
  • خطوط ماریونت یا بغض
  • بخش زیر چشم ها
  • پیشانی و ابروها
  • چین نازولیبال یا خط لبخند
  • رفع چروک های ریز پوست
  • رفع افتادگی پوست و نشانه های پیری

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.