دسر ترکی سوتلاچ sutlac

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/01/05 12:40 · خواندن 2 دقیقه

دسر ترکی سوتلاچ sutlac، از دسر های اصلی و محبوب کشور ترکیه می باشد. این دسر با ترکیب سه ماده ی اصلی سفید رنگ، یعنی شیر، برنج و شکر پخته می شود. ماده ای که در شکل گیری رنگ سفید دسر سوتلاچ (Sütlaç) موثر واقع می شود بدون شک شیر می باشد.

اگرچه دسر سوتلاچ (Sütlaç) به عنوان یک دسر منحصرا ترکیه ای شناخته می شود اما در کشورهای دیگر مانند ایران نیز پخت می شود که طرفداران زیادی پیدا کرده است. سوتلاچ هم به معنای شیر نرم و لهیده و هم یک دسر مقوی زمستانی است.

خواص مصرف شیر در دسر ترکی سوتلاچ

شیر یکی از لبینات مفید برای بدن می باشد که از پستاندارانی نظیر گاو، گوسفند، بز، شتر و گاومیش به دست می آید. از بدو تولد انسان، شیر تنها غذایی است که با آن ها تا پایان عمرشان همراه می شود. 85 درصد از شیر خوراکی جهان از شیر گاو، 11 درصد از گاومیش و بقیه شیر مورد نیاز از گوسفند و شتر و بز تامین می شود. شیر برای بدن بسیار مفید بوده و بهتر است که در برنامه روزانه غذایی خود و فرزندتان از شیر استفاده نمایید. اما در صورتی که نمیتوانیم شیر خالص و خام را مصرف نمایید می توانید دسر ها و شیرینی هایی نظیر دسر ترکی سوتلاچ  که در آنها از شیر استفاده می شود، را مصرف نمایید و از فواید شیر بهره مند شوید.

برخی خواص دسر ترکی سوتلاچ sutlac

  1. سلامت استخوان ها
  2. خاصیت پاک کنندگی و لایه برداری از پوست
  3. فواید شیر برای دندان ها
  4. پیشگیری از فشار خون
  5. پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  6. روشن کردن و درخشان سازی پوست تیره
  7. شیر از بروز چاقی پیشگیری می کند
  8. ضد چین و چروک
  9. لطیف و نرم کردن پوست صورت
  10. جلوگیری از پیری زودرس پوست

برای ورود به سایت اصلی کلیک کنید.