مشاوره مالیاتی در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/20 16:28 · خواندن 8 دقیقه

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید ۰۹۱۴۴۰۱۹۰۷۱

مشاوره مالیاتی در تبریز

بیشتر موسسات و برخی شرکت های نوپا از نحوه پرداخت و قوانین مالیاتی آگاهی لازم را ندارند. در حالی که باید مالیات بپردازند. و محاسبات و انجام مشاوره مالیاتی در تبریز از ضروریات فعالیت اقتصادی است. برون سپاری خدمات مالیاتی از راه های کم کردن هزینه های جاری و استفاده بهینه از زمان است. چون پیدا کردن نیروی با سابقه و متخصص برای هر سازمانی سخت، زمان بر و پرهزینه است.

بنابراین راه حل مناسب بهره گیری از خدمات شرکت های خدمات مالیاتی است که با تجربه کافی در کمترین زمان خدمات مالیاتی شما را انجام خواهند داد. و مشاوره های لازم را نیز به شما ارائه خواهند داد. اما خدمات و مشاوره مالیاتی در تبریز شامل چه مواردی می باشد؟ برای آشنایی با این خدمات با این مقاله همراه باشید.

تنظیم اظهارنامه عملکرد دوره مالی، مشاوره مالیاتی در تبریز

اظهارنامه عملکرد دوره مالی نوعی اظهارنامه است که اشخاص حقیقی و حقوقی پس از محاسبه تمام سود و زیان خود در معاملات و رخداد های مالی آن را تنظیم می کنند و مطابق آن بایستی ۲۵ درصد سود خود را مالیات بپردازند. به این ترتیب اشخاص حقوقی که هرگونه شغل و درآمدی دارند بر اساس ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم و اشخاص حقوقی و شرکت ها طبق ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم برای انجام این قسمت از مشاوره مالیاتی در تبریز باید در موعد مقرر سال مالی اقدام نمایند.

فهرست ها

مشاور خدمات مالیاتی در تبریز

وظیفه مشاوره خدمات مالیاتی مربوط به انجام تمام تکالیف مالیاتی می باشد. این تکالیف عبارتند از: تهیه نمودن و ارائه دادن لیست مالیات برای حقوق همه کارکنان، تهیه نمودن و ارسال کردن اظهارنامه های مالیاتی، در آخر تهیه نمودن و ارسال نمودن صورت معامله های فصلی و ثبت کردن دفاتر قانونی. همچنین مشاور خدمات مالیاتی بایستی در همه ی مراحل رسیدگی مالیاتی حضور داشته باشد.

 خیلی از کسانی که مالیات پرداخت می نمایند به ویژه صاحبان مشاغل کوچک بنا به دلایلی از جمله عدم آگاهی، قوانین سخت و پیچیده و یا کمبود وقت در زمان پرداخت مالیات خود دچار سردرگمی می شوند. و با کوچکترین اشتباه مجبور به مقابله با مسائل مالیاتی می شوند. تنها راه جلوگیری از این قبیل مشکلات داشتن یک مشاور مالیاتی است. جهت مشاوره مالیاتی بایستی از متخصصان و کسانی که در این حوزه آگاه می باشند. کمک گرفته شود به این دلیل که دنیای مالیات ها پیچیده می باشد. و قوانین و نکات گوناگونی دارد.

یکی از اساسی‌ ترین خدمات مالی را می توان مشاوره مالی دانست. کسب‌ و کارهای زیادی می باشند که بایستی هزینه‌ای به عنوان مالیات پرداخت نمایند. از آن جایی که دغدغه خیلی از مدیران پرداخت مالیات با قوانین سخت و پیچیده می باشد مشاوره می‌ تواند کمک خیلی زیادی در کسب‌ و کارهای مختلف داشته باشد.

تعداد بخشنامه‌های مالیاتی و تعرض در قوانین مالیاتی باعث شده است که امور مالیاتی امر خیلی سخت و پیچیده‌ ای باشد که بدون مشاوره مالیاتی نتوان بطور دقیق از پس آن بر آمد. این قوانین سخت و پیچیده باعث می‌ شود که مدیران یک شرکت وقت خیلی زیادی را از دست بدهند برای همین کار می‌ توان جهت جلوگیری از وقت و هزینه‌ های بسیار زیاد از مشاوره های تخصصی بهره‌مند شد.

مشاوره-مالیاتی-در-تبریز

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیات مصرف کننده کالا است که شرکت ها و موسسات موظف هستند آن را از مصرف کننده دریافت و به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کنند. نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده به این شکل است که سالانه بصورت درصدی ثابت از طرف سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می شود. و شامل ۲ قسمت مجزا به اسم های مالیات و عوارض می شود. که هنگام پرداخت بوسیله موسسات به ۲ حساب مجزا واریز می شود.

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده شامل ۲ قسمت است که بخش اول شامل اطلاعات فروش و صادرات و در واقع مالیات های دریافتی است. و بخش دوم شامل خرید و واردات و در واقع مالیات های پرداخت شده است. مبلغی که بایستی به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت شود مساوی با مالیات های دریافتی منهای مالیات های پرداختی می باشد. موسسات برای انجام این خدمات مالیاتی باید هر فصل اقدام نمایند و اظهارنامه را تکمیل کنند.

تنظیم لیست مالیات حقوق

تمامی افرادی که به هر نحوی مشغول به کار هستند و حقوق و مزایا می گیرند و بیمه تامین اجتماعی برای آن ها لحاظ می شود بایستی بخشی از حقوق خود را بعنوان مالیات حقوق به وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت کنند. میزان مالیات حقوق متفاوت می باشد. و در طول هر سال به کافرمایان کشور طی بخشنامه هایی ارسال می شود. و کارفرمایان موظف هستند این خدمات مالیاتی را در قبال کارکنان خود انجام دهند و مبلغ آن را از حقوق آنها کسر کنند و به حساب وزارتخانه واریز نمایند.

طبق ماده ۸۶ قانون مالیات های مستقیم مودیان باید به صورت ماهانه این مبلغ را به حساب وزارت اقتصاد و دارای پرداخت نمایند و مهلت سی روزه برای انجام این خدمات مالیاتی دارند. به صورتی که در نیمه اول سال که ماه ها ۳۱ روزه می باشند. پرداخت در روز سی و یکم ماه مجاز نمی باشد و مشمول جریمه می شوند. انجام این خدمات مالیاتی هم به صورت دستی هم به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

روش پشتیبانی مالیاتی

مشاوران مالیاتی قوانین و اصول مالیات را با مدیران درمیان گذاشته و آنها را با پیچیدگی‌ های این قوانین آشنا می‌ نماید. در این روش مشاور مالیاتی تهیه و تنظیم دقیق صورت‌ های مالی را بر عهده می‌ گیرد. تمامی صورت‌ های مالی باید به صورت دقیق و شفاف تنظیم شوند تا مشکلی به وجود نیاید. در روش پشتیبانی مالی مشاوران به دنبال ارائه پیشنهاداتی در راستای پرداخت مالیات کم تر هستند. در این روش همینطور مشاوران وظایفی از جمله شیوه بررسی و کنترل پرداخت، قراردادهای منعقد شده است. و بخشودگی‌ های مالیاتی را برعهده دارند.

انواع مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی وکالتی

وکیل مالیاتی با شناختی که از بخش نامه ها و قوانین دارد، میتواند به یک سازمان یاری نماید که تا حد امکان مالیات کم تری پرداخت نماید. کاهش دادن هزینه های مالیاتی شرکت ها به دو روش انجام می شود، دادرسی مالیاتی و پشتیبانی مالیاتی که هر یک از این موارد بسیار گسترده اند. وکیل مالیاتی یا مشاوره مالیاتی وکالتی پرونده مالیاتی شخص حقیقی یا حقوقی را در هیات های مالیاتی دنبال می نماید سعی برای رفع مشکلات مالی سازمان دارد.

مشاوره مالیاتی املاک

بخش املاک یکی از حوزه های گسترده و پیچیده ی مالیاتی است که قوانین و بخش نامه های زیادی برای آن وجود دارد و برای رفع و رجوع مشکل مالیاتی نیاز به دانش عمیق از این قوانین و هم چنین قوانین حقوقی است. دسته های مختلفی ای از موارد مشمول مالیات بر املاک می شوند، مثل مالیات بر درآمد اجاره و مالیت نقل و انتقال ملک. هم چنین مواد و تبصره هایی جهت معافیت از این مالیات ها وجود دارد.

مشاوره مالیاتی مدیریت

یکی از اصلی ترین خدماتی که در مورد مشاوره برای شرکت ها و سازمان های خرد و کلان ارائه می گردد. ارائه گزارش های مالیاتی مختص مدیران مجموعه است. در این خدمت بهترین و کارآزموده ترین کارشناسان مالیاتی به مدیران مشاوره اختصاصی ارائه می دهند و همه سعی در کاهش حداکثری مالیات سازمان را دارند.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید