انواع دزدگیر

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/07/06 09:18 · خواندن 6 دقیقه

انواع دزدگیرانواع دزد گیر23مرداد

در بازار، انواع دزدگیر های مختلفی با اشکال و ظاهر متنوعی وجود دارند. اما در کل، این دزدگیرها ساختاری مشترک دارند. اکثر آنها دارای خط تحریک باز و بسته هستند که حسگرها به آنها متصل می‌شوند. همچنین، دارای کلید معمولی، سوئیچ آلفا، قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور برای روشن و خاموش کردن دستگاه هستند. مدارهای دزدگیر شامل مدار شارژ باتری برای قطع برق دستگاه و مدار آژیر هستند. همچنین، دزدگیرها گاهاً دارای شمارنده برای ورود و خروج و گاهاً دارای شمارنده برای آژیر هستند. همچنین، ممکن است دارای تلفن کننده خودکار در هنگام تحریک باشند. ریورند اگوستیس، یک سازنده آمریکایی است که این دستگاه را ساخته است.

خرید انواع دزدگیر از فروشگاه تجهیزات دوربین مدار بسته و شبکه وستا تچ

سیستم های هشدار بی سیم

به عنوان مرحله دوم، شما باید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید سیستم دزدگیر شما بی سیم باشد یا به دنبال یک سیستم سیمی هستید. سنسورهای هشدار بی سیم با باتری تامین انرژی میشوند و از سیگنال های رادیویی برای برقراری ارتباط با کنترل پنل استفاده میکنند.

نصب و راه اندازی این نوع سنسورها به طور معمول آسانتر و مطلوبتر است و شما حتی میتوانید خودتان این سیستم را نصب کنید. علاوه بر این، اگر قصد اضافه کردن سنسوری به سیستم را دارید، به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید.

همچنین، در صورت جابه جایی خانه، میتوانید سنسورها را جدا کرده و در محل جدید استفاده کنید. با این حال، سنسورهای بی سیم با وجود عملکرد مطلوب، هزینه بیشتری نسبت به سنسورهای سیمی دارند. اگرچه هزینه سیستم های بی سیم بیشتر است و برای سنسورها و کنترل پنل باید باتری استفاده کنید، اما هزینه های ناشی از سیم کشی در سیستم های دزدگیر سیمی نیز ممکن است برای شما هزینه بر باشد. حالا بعد از تصمیم گیری درباره موارد فوق، باید ببینید کدام نوع دزدگیر برای منزل شما مناسبتر است.

دزدگیر فقط آژیر زننده

این نوع دزدگیرها در زمان فعال شدن، صدای آژیری بلند تولید می‌کنند. اما این صدا ممکن است برای ساکنین اطراف ترسناک و آزاردهنده باشد. این دزدگیرها تنها صدا تولید می‌کنند و با هیچ جایی و هیچ کسی تماس برقرار نمی‌کنند. بنابراین، از جلوگیری موثر در برابر سرقت ها جلوگیری نمی‌کنند. پیش از اقدام به خرید این نوع دزدگیرها، پیشنهاد می‌شود ابتدا محل زندگی خود را در نظر بگیرید. باید ببینید آیا همسایه ای دارید که با شنیدن صدای آژیر، تماسی با پلیس برقرار کرده و یا نزدیکانی را دارید که با شنیدن صدای آژیر به کمک شما می‌رسند؟ اگر پاسخ مثبت است، آنگاه این دزدگیرها می‌توانند برای شما مفید باشند. برای نصب این دزدگیرها، می‌توانید خودتان اقدام کنید یا از یک فرد متخصص کمک بگیرید و برای هزینه نصب، مبلغی را به عنوان دستمزد پرداخت کنید.

نقاط مثبت:

عدم نیاز به پرداخت هزینه‌ای برای قرارداد با شرکت‌های امنیتی
داشتن آژیر برای ترساندن سارقین
امکان نصب آسان توسط خودتان

نقاط منفی:

عدم شنیدن صدای دزدگیر در صورت حضور نبودن در محل
احتمال اینکه صدای آژیر به تنهایی بتواند از سرقت جلوگیری کند.

انواع دزدگیر

انواع دزدگیر

دزدگیر های تلفن کننده

اگر شما همسایه‌ای ندارید که در صورت فعال شدن آژیر، شما را مطلع کند، بهتر است از دزدگیرهای تلفن کننده (تلفن کننده اتوماتیک) استفاده کنید. این نوع دزدگیرها هنگام فعال شدن، به طور خودکار با شماره‌هایی که شما از پیش در حافظه آن ذخیره کرده‌اید (شماره خودتان، خانواده، دوستان و غیره) تماس می‌گیرند و فرد مورد نظر را آگاه می‌سازند. به این ترتیب، شما به سرعت از خطر سرقت مطلع می‌شوید و می‌توانید با پلیس تماس بگیرید یا از همسایه خود درخواست کمک کنید. این دزدگیرها به طور معمول دارای اولویت‌بندی هستند و شما می‌توانید در حافظه آنها ۳ تا ۱۰ شماره تلفن را با اولویت‌بندی ذخیره کنید. در صورت پاسخگویی اولین فرد، دستگاه از تماس با سایر افراد خودداری می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید با اتصال به دزدگیر، از تجهیزات جانبی همچون هشدار آتش سوزی، نشت گاز یا دکمه اضطراری نیز استفاده کنید.

دزدگیرهای تلفن کننده به دو گروه تقسیم می شوند:

تلفن کننده‌های خط ثابت

این نوع دستگاه‌های تلفن کننده برای برقراری تماس در زمان هشدار، از خط تلفن ثابت منزل شما استفاده می‌کنند. بنابراین، شما باید بین تلفن و دستگاه سیم کشی انجام دهید.

 تلفن کننده‌های GSM

این دستگاه‌ها برای گرفتن تماس از سیگنال‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. در این نوع دستگاه‌ها نیازی به سیم کشی تلفن نیست، اما باید یک سیم کارت تلفن همراه را در دستگاه قرار دهید و از شارژ کافی و آنتن دهی مناسب آن مطمئن شوید. قبل از خرید دستگاه، توصیه می‌شود این موضوع را بررسی کنید.

در یک دسته بندی کلی انواع دزدگیر اماکن عبارتند از:

  • دزدگیر های ساده مبتنی بر آژیر و هشدار محلی
  • دزدگیرهای اماکن با سیستم آلارم راه دور مبتنی بر خطوط تلفن ثابت
  • انواع دزدگیر اماکن بی سیم
  • انواع دزدگیر اماکن سیمکارتی
  • انواع دردگیر اماکن تحت شبکه

در مقاله قبلی به چیستی دزدگیر ها و اینکه چه قابلیت های دارند پرداختیم ، در این مقاله قصد داریم به انواع دزدگیر ها و توضیجات لازمه در رابطه با آن ها بپردازیم.

جهت مطلعه ادامه مطالب رو لینک کلیک کنید.