مبل ایتالیایی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/26 10:23 · خواندن 7 دقیقه

پیشینه مبل ایتالیایی

قدمت مبل ایتالیایی به قرن اول میلادی بازمی‌گردد! این موضوع را قطعات مبل و صندلی‌هایی که در کوه وزوو کشف شده‌اند، ثابت می‌کند. در آن زمان، مبلمان ایتالیایی بسیار نزدیک به سبک یونانی بوده است. در قرن چهاردهم و پانزدهم میلادی، تحولی عظیم در مبلـمان کلاسیک ایتالیایی رخ داد. این اتفاق همزمان با دوران رنسانس بود. در این زمان، طرح‌های مبل استیل ایتالیایی به سمت ظریف‌تر و سبک‌تر شدن رفت.

از قرن شانزدهم شاهد تحول بزرگ دیگری در صنعت مبلمان سازی ایتالیا بودیم. در این زمان طرح های اساطیری با الهام گرفتن از فرهنگ خاورمیانه وارد مبلمان ایتالیایی شد.

به تدریج و با گذشت زمان مبـلمان استیل ایتالیایی آمیزه ای شد از سبک باروک، گوتیک و نئوکلاسیک. در دوره رنسانس طراحان مبل ایتـالیایی سعی کردند تمام سبک های زیبا و به روز زمان خودشان را به شکل هنرمندانه ای تلفیق کنند.

به این ترتیب مبلمان کلاسیک مدل ایتالیایی فراز و نشیب زیادی را پیموده تا به شکل امروزی در آمده است .

ویژگی مبل ایتالیایی

پارچه مبلی ایتالیـایی همیشه نفیس و گرانبها است.

از چوب راش، بلوط یا گیلاس در ساخت آن استفاده می‌شود.

مبل کلاسیـک ایتـالیایی پر زرق و براق در تمام سطوح (نشیمن، فریم و…) آن است.

طراحی مبل کلاسـیک ایتالیایی تا آنجا که امکان دارد پیچیده و پر کار است.

مبل کلاسیـک ایتالـیایی یک کار متفاوت و همیشه جدید است.

بیشتر رنگ‌های خنثی در مـبل استیل ایتالیایی به کار می‌روند.

تقارن و تناسب در مبل کلاسیک ایتـالیایی کاملاً رعایت می‌شود.

گاهی در طراحی مبلمان کلاسیک مدل ایتالیایی از طلا، سنگ مرمر و سرامیک برای شکوه هر چه بیشتر آن استفاده می‌شود.

طرح مبـل ایتالیایی با جزئیات زیاد و گرانبها ساخته می‌شود.

مبل ایتالیایی

پارچه های مبـل ایتالیایی

در بازار ایران، انواع مختلفی از پارچه مبلی قابل دسترسی هستند. برخی از این پارچه‌ها توسط شرکت‌های ایرانی تولید می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از خارج از کشور وارد می‌شوند. یکی از نمونه‌های پارچه مبلی وارداتی، پارچه مبلی ایتالیایی است که بسیار باکیفیت و مرغوب است. هنگام خرید پارچه مبلی ایتالیایی برای مبلمان خود، باید بسیار مراقب باشید تا به دام متقلبان نیفتید.

برای خرید این نوع پارچه، به شرکت‌هایی مراجعه کنید که در واردات مستقیم این پارچه‌ها فعالیت دارند. و البته باید توجه داشته باشید که در داخل کشور نیز تولیدات پارچه مبلی زیادی وجود دارد که از نظر کیفیت با پارچه مبلی ایتالیایی برابری دارند و همچنین به قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شوند.

مبلمان اسناگی

شرکت اسناگی یک شرکت بین‌المللی معتبر است و در ایتالیا در زمینه تولید و تهیه مبلمان و وسایل منزل فعالیت می‌کند. محصولات شرکت شامل مبـلمان ایتـالیایی اسناگی است. یکی از ویژگی‌های بارز محصولات این شرکت استفاده از هنر دست استادکاران به جای استفاده از ماشین‌آلات اتوماتیک است.

مبلـمان  اسناگی نمادی از هنر اصیل کشور ایتالیا است و حکاکی‌های چوبی آن به صورت کاملاً دستی انجام می‌شود. شرکت مبلـمان کلاسیک ایتالیایی اسناگی بر این باور است که در زمینه تولید مبلمان و اثاثیه منزل به عنوان یکی از رهبران جهانی شناخته می‌شود. اگر به هزینه خرید و واردات مبلمان هیچ مشکلی ندارید و به دنبال یک آثار هنری واقعی برای منزل خود هستید، مبلمان اسناگی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

قیمت مبـل استیل ایتالیایی

در تولید این مبلـمان از بهترین چوب و پارچه‌ها با کیفیت برتر استفاده می‌شود. همچنین، هنر منبت‌کاری‌هایی که بر روی مبلمان انجام می‌شود، بسیار منحصربه‌فرد است. به طبع، با این ویژگی‌ها، قیمت مبل استیل ایتالیایی بالاتر از سایر مدل‌هاست. برخی کارگاه‌های تولیدی در ایران نیز مبلمان کلاسیک مدل ایتالیایی تولید می‌کنند که در نظر کیفیت با مبلمان ایتالیا برابری دارد. در این صورت، قیمت مبل استیل ایتالیایی نیز کاملاً مناسب خواهد بود.

اما اگر شما اصرار بر خرید مبل استیل ایتالیایی از خود ایتالیا دارید، باید هزینه‌های گمرکی و نوسانات نرخ ارز را نیز در نظر بگیرید. در این حالت، قیمت این مبلمان بسیار گرانتر خواهد بود. با این حال، خرید مبـلمان کلاسیک ایتالیایی به هر حال ارزش هزینه را دارد، زیرا با خرید این تکه‌های خاص، مطمئن خواهید بود که سال‌ها در دکوراسیون منزل شما به تألق خواهند درخشید.

مبل کلاسیک ایتالـیایی برای چه منزل هایی مناسب است؟

ما درباره جلوه و شکوه مبلمان صحبت‌های زیادی داشتیم و همچنین در مورد قیمت آن نیز صحبت کردیم. اما الان، اگر واقعاً در نظر دارید این مبلمان را خریداری کنید، باید بدانید که فقط خرید آن کافی نیست! برای جلوه داشتن یک دکوراسیون خاص، باید با دقتی ویژه مبل خود را جایگذاری کنید.

بدون شک، جای مبلـمان کلاسیک ایتالیایی در یک دکوراسیون کلاسیک است. این مبلمان با دکوراسیون مدرن هماهنگی ندارد. بهترین پیشنهاد ما این است که در انتخاب دکوراسیون، تلفیقی از سبک‌ها را با مبلمان ایتالیایی به اجرا درآورید.

همچنین، بقیه اکسسوری‌های منزل شما نیز باید با لوکسیته و شاهانه‌ای که مبلمان زیبای ایتالیایی دارد، همخوانی داشته باشند. در انتخاب فرش، پرده، آباژور و مجسمه‌ها به دقت لازم را ورا داشته باشید.

دکوراسیون منزل شما هرگز نباید شلوغ و به هم ریخته باشد. در غیر این صورت، مبلمان ایتالیایی که هزینه‌های زیادی برای آن کرده‌اید، همچنان جلوه‌ای خاص نخواهد داشت. معمولاً مبلمان ایتالیایی در دکوراسیونی شیک، لوکس و آرامش بخش، جلوه فوق‌العاده‌ای به خود می‌بخشد.

شرکت اوسان لوکس در شهر قم تولید کننده‌ی انواع مبلمان استیل، کلاسیک و راحتی است. ویناچوب همچنین قابلیت ارسال مبلمان به سراسر کشور را دارد. برای مشاهده نمونه‌هایی از مبلمان استیل و راحتی، به نمایشگاه مبلمان اوسان لوکس سر بزنید.

مبل ایتالیایی

 

انواع مبل ایتـالیایی

تولید این مبلمان انواع و طرح‌های مختلفی را شامل می‌شود. این تنوع در مبلـمان ایتالیایی به این معناست که هر شخص با هر سلیقه‌ای در طیف کلاسیک، می‌تواند مبلمان دلخواه خود را پیدا کند. همچنین، تنوع رنگ و استایل ظاهری مبلمان، آن را برای هماهنگی با هر دکوراسیونی مناسب می‌سازد.

تنوع در مبلمـان ایتالیایی از مدل‌های ظریف و ساده تا مدل‌های مجلل و با منبت کاری‌های زیاد می‌رسد. همچنین، انواع رنگ‌ها و نقوش مختلف در پارچه‌های این مبلمان استفاده می‌شود. در زیر معروف‌ترین مدل‌های این مبلمان را برایتان آورده‌ایم:

  • مبل کلاسیک ایتالیایی مدل چکاوک
  • مبـل کلاسـیک ایتالیـایی مدل پاپ
  • مبل کلاسـیک ایتالیایی مدل صوفیا
  • مبل کلاسیـک ایتالیـایی مدل هاکان
  • مبـل کلاسیــک ایتالیایی مدل فاخر

این مدل‌ها تنها برخی از معروف‌ترین نمونه‌های مبلـمان کلاسیک ایتالیایی هستند. البته، هنوز تعداد زیادی دیگر از مدل‌ها وجود دارند که ممکن است به سلیقه‌ی شما نیز مربوط شوند.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.