نحوه چیدمان مبلمان کلاسیک ایتالیایی

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/19 17:10 · خواندن 6 دقیقه

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

مبلمان ایتالیایی کلاسیک از مبل های شناخته شده در سر تا سر جهان می باشد. این محبوبیت به دلایل مختلفی به وجود آمده از جمله، مواد استفاده شده در ساخت مبــل کلاسیک ایتالیایی. به دلیل این محبوبیت، تصمیم گرفتیم این مقاله را به این موضوع اختصاص دهیم.

یکی از بخش های این مقاله هم‌  چنین به بررسی انواعی از مبلمان کلاسیک ایتالیایی می پردازد. پس اگر قصد خرید مبلمان دارید، مطالعه‌ ی این مقاله می‌ تواند در انتخاب گزینه‌ی صحیح، به شما یاری برساند.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی در دکوراسیون کلاسیک

مبلمان کلاسیک، به مبل هایی گفته می شود که تکمیل سازنده سبک دکوراسیون کلاسیک خواهند بود. پس اولین چیزی که ظاهر این مبلمان را متفاوت نشان می‌ دهد، فاخر بودن و شکوه آن است. در این مبلمان، خبری از سادگی و مدرن بودن نیست. البته در مدل‌ های مبل کلاسیک ، مدل های ساده‌ تر نیز هست. اما اگر بخواهیم مبلمان کلاسیک را با مبلمان مدرن مقایسه کنیم سادگی خود را از دست بدهند و مجلل به نظر برسند.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی نیز نزدیک به سبک مبلمان کلاسیک است. پس مناسب مبله شدن با دکوراسیون مدرن نمی باشد. در نظر بگبرید اگر به سبک دکوراسیون کلاسیک علاقه دارید یا می خواهید از این دکوراسیون استفاده کنید این مبل زرق و برق دار می تواند جلوه دکوراسیون خود را چندین برابر سازید.

مبل کلاسیک ایتالیایی1

نکته مهم

برای هارمونی بیش‌ تر و ایجاد تعادل بصری، باید توجه داشت که نباید سایر المان‌ های دکوراسیون، خیلی شلوغ و پر کار انتخاب گردد. تا شکوه و جلوه مبلمان ایتالیایی کلاسیک به چشم بیاید. توصیه می‌ کنیم تا این سبک از مبلمان را با پرده‌ هایی با پارچه‌ های فاخر، اکسسوری‌ ها، لوستر های کلاسیک و المان‌ های تزیینی لوکس و شاهانه ترکیب سازید تا از نتیجه‌ ی جذاب آن، لذت ببرید. فراموش نکنید که هر اندازه که بقیه‌ی المان‌ های منزل را ساده‌ تر انتخاب کنید، جلوه‌ ی مبلمان کلاسیک ایتالیایی، بیش‌ تر خواهد شد.

انتقادی از مبلـمان کلاسیک ایتالیایی

نکته‌ی دیگری که ذکر آن خالی از لطف نیست این است که مبلمان کلاسیک ایتالیایی، دست شما را برای تغییرات دکوراسیونی، محدود تر می‌ کند. این یعنی که برخلاف سبک مدرن که به راحتی می توانید در چیدمان تغییرات ایجاد کنید. یا با اشیا مختلف ست کنید،، شما در این سبک قادر نخواهید بود تا هر المان و عنصری را به مبل خود اضافه سازید. به عنوان نمونه، استفاده از کوسن‌ های تم‌ دار و فانتزی در این مبلمان رؤیت زیبایی نخواهد داشت. هر چند بسیاری از دکوراتور ها به آزادی عمل در انتخاب عناصر برای دکوراسیون معتقد هستند. اما بهتر است تا سبک یکسانی را برای تکمیل دکوراسیون منزل در کنار مبلمان کلاسیــک ایتالیایی، به کار ببرند.

حال وجه مثبت این مبلمان

خوشبختانه در مبــلمان کلاسیک ایتالیایی تنوع بالایی از رنگ‌ ها و مدل‌ ها وجود دارد. این امر سبب چیدمان این مبلمان در کنار سایر لوازم منزل به راحتی گشته است. اغلب توصیه می‌ شود که هارمونی رنگ در انتخاب فرش، مبلمان، دیوار، پرده‌ها و عناصر حجیم رعایت شود.

انواع مبلمان کلاسیک ایتالیایی

مبلمان کلاسیک ایتالیایی در انواع و طرح‌ های مختلفی ساخته و در بازار وجود دارد. این تنوع در مبــلمان کلاسیک ایتالیایی باعث گشته تا هر سلیقه‌ ای در طیف کلاسیک،به راحتی مبل مورد علاقه خود را پیدا کند. هم‌ چنین تنوع رنگ و استایل ظاهری مبلمان، آن را برای هماهنگ سازی با هر دکوراسیونی، آماده و همراهی خواهد نمود. تنوع در مبلمان ایتالیایی کلاسیک، از مدل‌ های ظریف و ساده گرفته شده تا مدل‌ های مجلل و با منبت کاری‌های زیاد. همین‌ طور انواع رنگ‌ ها و نقش های مختلف در پارچه‌ های این مبلمان بکار گرفته شده است.

معروف ترین مدل های مبل کلاسیک ایتالیایی

  • مبلــمان کلاسیک ایتالیایی مدل چکاوک
  • مبلمان کلاسیک ایــتالیایی مدل پاپ
  • مبلمان کلاسیـک ایـتالیایی مدل صوفیا
  • مبلمان کلاسیک ایتالیایی مدل هاکان
  • مبلمان کلاسیک ایتالیایی مدل فاخر

نحوه انتخاب مبل کلاسیک ایتالیایی مناسب شما

مبل کلاســیک ایتالیایی به دلیل تنوع بالا و زیبایی منحر به فرد تک تک محصولات آن انتخاب مدل مناسب و دلخواه را برای خریدار دشوار خواهد ساخت. بنابراین ما توصیه می کنیم که ابتدا رنگ و طرح پارچه و مبــلی که می خواهید را تعیین کرده و براساس بودجه خود به راحتی مدل مورد نیاز و متناسب با سلیقه خود را تهیه نمائید. به بیانی ساده تر به دنبال رنگ‌ بندی و مدلی از این مبلمان باشید که با رنگ فرش، پرده، در و دیوار و سایر عناصر منزلتان هماهنگی لازم را داشته باشد. هم‌ چنین می‌ توانید از سبک فریم و منبت‌ هایی استفاده کنید که با دیگر وسایل چوبی منزلتان، هارمونی داشته باشد.

مبل کلاسیک ایتالیایی 2

جهت مطالعه ادامه این مطلب کنید.