طراحی روف گاردن در تبریز

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/16 09:04 · خواندن 3 دقیقه

درباره طراحی روف گاردن در تبریز

امروزه از مهم ترین قسمت های زیباسازی مناطق مسکونی و به خصوص نمای ساختمانها طراحی روف گاردن می باشد. روف گاردن به حیاط شبیه می باشد. تنها با این تفاوت که برای ارتفاع بالایی قرار در نظر گرفته می شود. روف گاردن در ساختمان ها و بام خانه ها می تواند به کاهش آلودگی، کم شدن هزینه های گرمایشی در ساختمان گردد. معادل فارسی کلمه روف گاردن، بام سبز یا باغ بام می باشد. در اجرا و طراحی روف گاردن در تبریز از گیاهانی که مقاوم در برابر کم آبی، یخ زدگی و عوامل اقلیمی و آب و هوایی هستند، استفاده می گردد. امروزه خوشبختانه روف گاردن جایگاه خود را در میان مردم به دست آورده است و استودیو معماری11 می تواند به منظور طراحی روف گاردن رویایی شما در شهر تبریز و دیگر مناطق و همچنین اجرای آن در کنارتان باشد.

جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید:  ۰۹۱۲۹۵۲۷۵۹۶

روف گاردن

بام سبز یا روف گاردن، تمام یا قسمتی از فضای بام می باشد که توسط گیاهان پوشیده شده و فضای سبز و پویایی به وجود می آورد. امروزه طراحی بام سبز در ساختمان ها، با سرعت چشم گیری رو به رشد می باشد. روند عمودی شدن شهر ها و صنعتی شدن آنها باعث می شود که دسترسی به فضاهای باز و محیط های طبیعی برای انسان دشوار شود. به همین دلیل، امروزه فضا های حداقلی در محل زندگی انسان مانند حیاط، بام یا تراس، محبوبیت بسیاری به دست آورده است. در طی سال های گذشته، طراحی فضا هایی همچون بام سبز یا تراس گاردن توسط مهندسین، مشاوران و سازندگان ساختمان به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است. این فضا ها مساحت قابل ملاحظه ای را به ساختمان اضافه نموده است و محیط جدیدی را برای ساکنان فراهم می کنند. در طراحی روف گاردن، همچنین از انواع آبنما، آلاچیق، پرگولا، فلاورباکس، مبلمان، نیمکت و باربیکیو هم استفاده می شود.

طراحی روف گاردن در تبریز 

طراحی روف گاردن در تبریز

به وجود آوردن فضا های سرسبز در شهر های بزرگی چون تبریز که به حیاط یا فضای کافی مجهز نمی باشند، موضوع دشواری به نظر می رسد. با این حال، این محدودیت نمی تواند نیاز به فضا های سبز را کم تر کند. طراحی روف گاردن در تبریز و محیط های مشابه آن، راه حلی جایگزین برای بر طرف نمودن این مشکل به شمار می رود. بنابراین، فضای بالای ساختمان که در غیر قابل استفاده به نظر می رسید، می تواند با تبدیل شدن به بام سبزی زیبا، دنج و سرسبز، به مکانی برای دورهمی های خانوادگی تبدیل شود. اگر تصمیم دارید بام خود را به یک باغ بام زیبا تبدیل کنید، ما در این زمینه آماده ارائه کمک به شما هستیم. مطالب زیر می توانند در تصمیم گیری و طراحی کلی بام سبز به شما کمک کنند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.