کابینت انزو

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/14 11:45 · خواندن 5 دقیقه

کابینت انزو

کابینت انزو به عنوان یک نوع خاص از کابینت با ماهیت ام دی اف شناخته می‌شود. این کابینت به دلیل نمای براق و کناره‌های تورفته و داخل برجسته و کلاسیک‌اش از سایر کابینت های ممبران و کلاسیک متمایز است. بدنه این کابینت از mdf سفید با ضخامت 25 میل ساخته می‌شود.

دربهای این کابینت نیز با رنگ سفید براق و با ضخامت ام دی اف 25 میل ساخته می‌شوند. کابینت انزو به عنوان یکی از مدل های خاص تولیدات یک شرکت معروف در ایتالیا معروف است و به دلیل طراحی بسیار متفاوت و کیفیت بالا، طرفداران زیادی دارد و به یک برند مشهور در جهان تبدیل شده است.

این کابینت یک نوع خاص از کابینت پولیشی است. که به دو روش رنگ شده و روکش پی وی سی یا ممبران ساخته می‌شود. از نظر هزینه، کابینت انزو با روکش رنگ دار هزینه کمتری دارد، اما از لحاظ زیبایی و ظرافت، کابینت های رنگ شده برتری دارند.

کابینت در تبریز

نوع رنگ استفاده شده و کیفیت آن

 با توجه به هزینه‌ی بالا و خاص بودن رنگ مصرفی کابینت انزو، رنگ آمیزی آن مشکل و هزینه‌بر است. بهترین نوع رنگ برای این نوع کابینت، رنگ پلی‌اورتان پولیشی یا سوپر براق است. می‌توان از رنگ پلی‌استر پولیشی یا براق نیز استفاده کرد که کیفیت تقریباً یکسان با رنگ پلی‌اورتان دارند، اما قیمت آن‌ها از رنگ پلی‌استر بالاتر است. همچنین رنگ نیمه پلی‌استر نیز وجود دارد که کیفیت و قیمت کمتری دارد.

انواع مختلف صفحه کابینت

صفحه کابینت سنگ کورین کره ای و ایرانی
صفحه کابینت ام دی اف شرکتی
صفحه کابینت طرح سنگ
صفحه کابینت سنگ طبیعی کوارتز

معرفی انواع کابینت های انزو

شکل ظاهری تمامی کابینت های انزو مشابه است.اما طرح های ساده و پرهیز از جزئیات برای آشپزخانه های کوچک توصیه می شوند. یکی از اصلی ترین تفاوت ها در طرح های این سبک از کابینت، نوع ابزاری استفاده شده برای ساختار و درب ها است. همچنین نوع روکش کابینت نیز در انتخاب طرح مهم است. انواع کابینت انزو بر اساس نوع روکش به دو دسته کابینت رنگ آمیزی شده و کابینت روکش وکیوم یا ممبران تقسیم می شوند. 

برای تولید کابینت انزو می توان از دو روش استفاده کرد؛ روش ممبران با استفاده از روکش پی وی سی هایگلاس و روش رنگ پولیشی. کابینت رنگ آمیزی شده برای زیبایی و طول عمر بیشتر، به ویژه اگر از نوع پولیشی باشد، با قیمت بالاتری ارائه می شود. در کل، کابینت های انزو به سه نوع کابینت پولیشی، کابینت با رنگ پلی استر و نیم پلی استر و کابینت های با رنگ پلی اورتان براق یا مات تقسیم می شوند. در ادامه این مقاله به توضیح هر کدام از این نوع کابینت ها می پردازیم.

کابینت انزو پولیشی

با توجه به اینکه کابینت پولیشی قیمت بالایی دارد. اما هنوز برخی از افراد به دلیل زیبایی و کیفیت بیشتر ترکیب پولیش و رنگ، این نوع کابینت را برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب می‌کنند.

پولیش یک نوع رنگ خمیری و مایع است که بعد از زیرسازی و رنگ کردن درب‌ها، برای افزایش استحکام و طول عمر کابینت و شفافیت بیشتر آن، روی سطح کار پوشش داده می‌شود. به طور معمول، پولیش با ترکیبی از دو رنگ پلی‌اورتان و پلی استر استفاده می‌شود.

نکته قابل ذکر این است که اگر بر روی کابینت شما خط و خش ایجاد شود. با استفاده از پولیش می‌توان آن را به آسانی ترمیم کرد. بنابراین، این مورد را می‌توان یک مزیت برای کابینت پولیشی انزو دانست. تنها عیبی که دارد، قیمت بالای آن نسبت به سایر کابینت‌هاست. فواید استفاده از کابینت پولیشی انزو شامل شفافیت و درخشندگی بالا، قابلیت ترمیم و تعمیر آسان در صورت آسیب دیدگی و پایداری بالای رنگ در برابر اشعه خورشید است.

کابینت انزو

 

کابینت پولیشی انزو با رنگ پلی استر

رنگ پلی اورتان از جمله رنگ‌هایی است که در مقابل رطوبت و تابش آفتاب مقاومت بالایی دارد. و به دلیل قدرت چسبندگی زیاد، در صنایع چوب کاربرد فراوانی دارد. کابینت‌هایی با رنگ پلی اورتان براق نسبت به کابینت‌های پولیشی ارزانتر هستند، اما از نظر شفافیت تقریباً یکسان هستند.

استفاده از رنگ‌های پلی اورتان براق نقش مهمی در کیفیت و زیبایی کابینت آشپزخانه دارد. بهترین برند رنگ پلی اورتان تعلق به یک شرکت در ترکیه دارد که به عنوان یکی از رنگ‌های گرانقیمت و با کیفیت بازار شناخته می‌شود. اکثر شرکت‌های صنعت چوب برای رنگ‌آمیزی تولیدات خود از این رنگ استفاده می‌کنند. از مزایای این نوع کابینت می‌توان به قیمت ارزانتر نسبت به کابینت پولیشی، ماندگاری بالای رنگ، کیفیت بسیار خوب و مقاومت عالی در برابر ضربه اشاره کرد.

قیمت کابینت های انزو

قیمت کابینت سبک انزو بر اساس کیفیت ساخت و رنگ آن تعیین می‌شود. علاوه بر این عوامل، عوامل دیگری نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

نوع جک، لولا و ریل استفاده شده در ساخت کابینت (ایرانی یا خارجی بودن)
پیچیدگی طرح کابینت (پرکار یا ساده بودن)
تعداد ستون‌ها و سرستون‌ها
استفاده از رنگهای ایرانی یا رنگهای درجه یک خارجی
روش رنگ آمیزی (دستی یا با استفاده از تجهیزات پیشرفته)
حجم پروژه یا تعداد واحدها برای احتساب تخفیف

علاوه بر این، عوامل دیگری هم وجود دارند که در قیمت نهایی کابینت مؤثر هستند.

جهت مطالعه ادامه مطالب روی لینک کلیک کنید.