تصفیه آب

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/09 08:17 · خواندن 4 دقیقه

اهمیت تصفیـه آب خانگی در تبریز

امروزه با توجه به مشکلاتی که در زمینه فراهم آوردن آب سالم به وجود آمده است، یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت و ساز ساختمان، تصفیه آب خانگی است. شما شاید در خانه خود لوله کشی هایی داشته باشید که آب را به قسمت های مختلف خانه می رسانند و بدون شک این لوله کشی ها از فیلتراسیون شهری رد شده اند اما آیا واقعا به آن اندازه که شما تصور می کنید پاک و بدون آلاینده هستند؟

همانطور که میدانید، بیش از سه چهارم کره زمین را آب فراگرفته است و بیش از ۹۷ درصد این مقدار در دریاها و همچنین اقیانوس ها ذخیره شده اند و تنها کمتر از سه درصد آن ها قابل آشامدت هستند. مقدار بسیار زیادی از این آب هم به ضورت یخچال های طبیعی، مناطق قطبی و همچنین رطوبت موجود در آب و هوا و خاک هستند که غیرقابل دسترسی می باشند. میتوان گفت که تنها ۰٫۶ درصد از کل این میزان در اختیار انسان قرار دارد تا بتواند به عنوان آب شیرین و یا آب های زیرزمینی از آنها بهره مند شود و آب مورد نیاز خود را تامین کند.

دستگاه تصفیه آب در تبریز

متاسفانه این منابع آب شیرین هم محدود هستند و هم اینکه وجود آلاینده های بسیار باعث می شود تا در معرض آلودگی های بسیاری قرار بگیرند. به همین دلیل هم پیش از استفاده باید آن ها را از فاضلاب های صنعتی، کودهای شیمیایی و …. پاک کرد. آب همانطور که میدانیدیکی از نیازهای عمده بشر است. و به همین دلیل هم نمیتوان آلوده بودن، یا کم بودن آن را نادیده گرفت و اینجاست که تصفیه آب و به ویژه تصفیه آب خانگی به دلیل آشامیدن اهمیت دو چندان مییابد.

آلاینده های آب چه موادی هستند؟

به طور کل میتوان گفت که آلاینده هایی که در آب وجود دارند حاصل صنعتی شدن و همچنین توسعه  و گسترش مواد مضر است. دقت داشته داشته باشید که با توجه به صنعتی شدن جوامع، آلاینده هایی نظیر مواد سمی، فلزات سنگین و حتی اسیدیته های آزاد به آب بسیار بیشتر از گذشته است. همچنین ورود موادی مانند مواد رادیواکتیو، میکروارگانیسم ها و چربی ها و روغن ها نیز باعث آلودگی آب شرب می شوند که سلامت انسان را تا حد بسیار زیادی تهدید می کند.

امروزه اما نمیتوان استفاده از این نوع مواد را نادیده گرفت. روزانه بسیاری از ما، حجم بسیاری از این مواد را وارد چرخه آب و فاضلاب می کنیم. و پس از این چرخه هم به صورت مداوم وارد آب های زیرزمینی خواهند شد. مولکول های کربن دار حلقوی که در این مواد آلاینده وجود دارد. به آسانی تغییر شکل نخواهند داد و با وارد شدن به آب های زیرزمینی باعث ایجاد انواع آلودگی های شیمیایی می شوند. تنها یک چهارم از این پاک کننده ها تجزیه خواهند شد و مابقی آن ها در آب باقی خواهند ماند و آن را آلوده خواهند کرد. به همین دلیل هم نیاز به تصفیه آب خانگی هرروز بیشتر از دیروز حس می شود.

در تصفیه خانه های شهری چه اتفاقی می افتد؟

دقت داشته باشید که در تصفیه خانه های شهری، برای تصفیه کردن آب شرب و همچنین از بین بردن آلودگی هایی که در آن وجود دارد به آن کلر اضافه می کنند. کلر قابل دسترس ترین و در عین حال ارزان ترین آنتی اکسیدان است. که میکروب ها و ویروس ها را از بین خواهد برد اما دقت داشته باشید که در این روش برخی از آلاینده های دیگر به طور کامل از بین نمی روند و همین هم ممکن است باعث بروز مشکل شود.

بریا مطالعه ی مقاله ی تصفیه آب در تبریز کلیک کنید.