تسمه تایم تویوتا کرولا

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1401/12/13 11:29 · خواندن 3 دقیقه

تسمه تایم تویوتا کرولا(corolla) یک تسمه پلاستیکی است که در حقیقت رابط میان میل‌ لنگ و میل‌ سوپاپ (میل بادامک) می‌ باشد. به عبارت دیگر، این قطعه طوری تنظیم شده که با چرخش میل‌ لنگ، میل‌ سوپاپ را هم بچرخاند و البته باعث حرکت سوپاپ‌ ها نیز می‌ شود. تسمه تایم را باید جزوی از قطعات موتور های احتراق داخلی به شمار آورد. قبل از تسمه تایم از زنجیر تایم در موتور اتومبیل‌ ها استفاده میشد.

زمان تعویض تسمه‌ تایم چه وقت است؟

همانطور که می دانید همه خودرو ها معمولا داری یک زمان مشخصی برای تعویض تسمه تایم بوده که این زمان توسط کارخانه تولید کننده خودرو در کاتالوگ مشخص می شود. ممکن است زمان تعویض تسمه‌ تایم را بر اساس گذر زمان مثلا ۲ سال یا بر اساس پیمایش خودرو مثلا ۶۰ هزار کیلومتر مشخص کرده باشند. این عدد هم بستگی جدی به کیفیت تسمه تایمی دارد که توسط اتومبیل‌ ساز استفاده شده است.

لوازم یدکی تویوتا                

سال تولیدی قطعه اصلی تسمه تایم خودرو کرولا

  • تسمه تایم کرولا مـدل 2006
  • تسمه تایم کرولا مدل 2007
  • تسمه تایم کرولا مدل 2008
  • تسمه تایم کرولا مـدل 2009
  • تسمه تایم کرولا مـدل 2010
  • تسمه تایم کرولا مـدل 2011
  • تسمه تایم کرولا مدل 2012
  • تسمه تایم کرولا مـدل 2013

چرا باید از قطعه اصلی تسمه تایم خودرو تویوتا کرولا استفاده کرد؟

استفاده از قطعه غیر اصل تسمه تایم خودرو تویوتا نه تنها ممکن است موجب کاهش عملکرد خودروی شما خواهد شد. بلکه باعث لغو گارنتی خودروی شما از شرکت مربوطه شود. پس برای اطمینان از اصل بودن کالا، قطعه مورد نظرتان را از فروشگاه تویوتا یدک خریداری نمایید.

مهم نیست که خودرو تویوتا کرولا شما در چه سالی تولید شده باشد. فروشگاه تویوتا یدک، قطعه اورجینال تسمه تایم خودرو تویوتا کرولا برای تمام مدل های تولید شده در سال های 2006، 2007، 2008، 2009، 2010، 2011، 2012 و 2013 را برای ارائه به شما عزیزان فراهم نموده است.

همچنین قطعات اصلی سایر خودرو های شرکت تویوتا نظیر راو4، لندکروز، پرادو، کمری، هایلوکس و کرولا موجود است. شما می‌ توانید با خیال آسوده قطعه اصلی خریداری شده از تویوتا یدک را جایگزین قطعه معیوب کنید. و از عملکرد صحیح آن اطمینان کامل داشته باشید.

توضیحات تکمیلی

شما عزیزان می توانید برای مشاهده سریع سایر محصولات تویوتا از جمله لنت ترمز عقب پرادو، رینگ موتور لندکروز و … بر روی لینک کلیک کنید.