مزایای مهاجرت به کانادا از طریق کار

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/07 13:22 · خواندن 9 دقیقه

همه چیز درباره مهاجرت به کانادا از طریق کار

امروزه یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور کانادا اخذ ویزای کاری می باشد. به دلیل این که وضعیت اقتصادی و همچنین رفاه اجتماعی در کانادا در سطح خوبی قرار گرفته است و از جهت دیگر جمعیت تقریبا کمی هم دارد، هر ساله بیشتر از ۳۰۰۰ نیروی کار متخصص را میزبانی می نماید که با دارا بودن ویزای کار در کانادا به یکی از استان‌ های این کشور مهاجرت می‌ نمایند. از آن جایی که هر روز به طرفداران مهاجرت به کانادا از طریق کار افزوده می شود، مجموعه بابک ویزا در این مقاله به بررسی تمامی مواردی که در مقوله مهاجرت به کانادا از طریق کار دخیل است، می پردازد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هدف مهاجرت به کانادا از طریق کار، اغلب کار آفرینان و کسانی هستند که مهارت و تخصص مورد نیاز کشور کانادا را دارند. به این ترتیب دولت کانادا ملزم می‌ گردد تا ‌کسب و کار تازه ای را برای این مهاجران ایجاد نماید و با تولد شغل‌ های خاص یک رقابت را در سطح  جهانی به وجود آورد.

علت ها و عوامل فراوانی نیز هستند که نشان می‌ دهد علاوه بر مهاجرت تحصیلی به کانادا، اقامت کانادا از طریق کار یکی از راه های برتر مهاجرتی به این کشور می باشد. در این بخش تعدادی از عامل ها آورده شده است:

  1. وضعیت اقتصادی دلخواه و رو به رشد کانادا و سطح رفاه اجتماعی مطلوب در کشور کانادا
  2. مالیات و هزینه‌ های مورد نیاز برای راه‌ اندازی کسب و کار خیلی پایین می باشد.
  3. برتری نو آوری این کشور در مقایسه با دیگر کشور های پیشرفته سطح جهان
  4. کیفیت زندگی در این کشور بالا و ایده‌ آل می باشد.
  5. ساپورت قوانین و مقررات کشور کانادا از مهاجران به منظور شروع یک شغل و حرفه
  6.  امنیت بالای موجود در این کشور
مهاجرت به کانادا از طریق کار

شرایط ویزای کار کانادا در سال ۲۰۲۳

اشخاص زیادی در سر تا سر دنیا سعی می کنند که به روش‌ های گوناگون مثل مهاجرت به کانادا از طریق کار به کشور کانادا مهاجرت نمایند تا به این طریق از فرصت های شغلی و اجتماعی بسیار خوب در این کشور بهره‌ مند شوند. در این بین مهاجرت کاری به کانادا در دسته روش‌ های محبوب و پر طرفداری می باشد که مردم ایران به منظور کار در کشور کانادا بر پایه تخصص و مهارت خود انتخاب می‌ نمایند. معمولاً گرفتن این نوع ویزا همچون دیگر ویزا ها نیازمند گذشتن از چند مرحله ویژه است.

2 روش اصلی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار

  1. برنامه اسکیل ورکر 
  2. داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی

برنامه اسکیل ورکر 

در سیستم امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا یا نیروی کار ماهر، متقاضی می بایست دو مرحله را رد کند و از نظر مهارت و تخصص مورد ارزیابی قرار گیرد. به منظور عبور از مرحله نخست، متقاضی می بایست حداقل امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ را به دست آورد تا بتواند به مرحله دوم وارد گردد. سپس بر اساس امتیازی که در مرحله دوم کسب کرده است، نسبت به دیگر متقاضیان انتخاب گردد.

جاب آفر از کارفرمای کانادایی

در روش جاب آفر کانادا یا گرفتن پیشنهاد کاری، افراد میباست لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا را بررسی نمایند و در صورتی که مهارت آن ها در این لیست قرار داشت، به کمک موسسات کاریابی می‌ توانند از کارفرمایان کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

اخذ ویزای کار کانادا براساس امتیازبندی اسکیل ورکر

دریافت ویزای کار از طریق سیستم اسکیل ورکر کانادا، منوط به داشتن شرایط زیر است:

  • سن کمتر از ۴۰ سال
  • تجربه کاری متناسب با رشته تحصیلی (حداقل ۳ سال)
  • مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
  • مدرک زبان ( با حداقل نمره آیلتس ۶.۵)
  • کسب حداقل امتیاز ۶۷ در این سیستم
  • قرار داشتن رشته تحصیلی متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

افراد مقیم در کشور کانادا هم برای دریافت مجوز کار، نیاز به داشتن شرایط زیر می باشند:

  • مجوز اقامت موقت در کانادا
  • ویزای تحصیلی (ویزای تحصیلی یا کاری همسر فرد نیز قابل قبول است)
  • پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

در حالت کلی اخذ ویزای کار کانادا تضمینی منوط به کسب امتیاز های کافی بر پایه معیار های زیر می باشد:

  1. سن،
  2. تحصیلات،
  3. سابقه کاری،
  4. دانش زبانی و
  5. بسیاری امتیازات دیگر 

متقاضیانی که به وسیله این نوع ویزا برای مهاجرت اقدام می‌ نمایند، بر اساس توانایی‌ ها و مهارت‌ های خود مورد ارزیابی قرار می‌ گیرند. به علاوه به تمامی متقاضی های مهاجرت به کانادا از طریق کار، همزمان با اخذ ورک پرمیت، اجازه موقت برای زندگی در این کشور داده می‌ شود و قادر می شوند از کلیه امکانات رفاهی و اجتماعی مثل سایر شهروندان این کشور بهره‌ ببرند. راه های مهاجرت به کانادا از طریق کار به چند گروه کلی تقسیم بندی می‌ گردد که هر کدام از آن ها شرایط مخصوص به خود را می‌ طلبد. در ادامه این بخش به معرفی این راه ها می‌ پردازیم.

ویزای کار کانادا از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry) 

این گونه از ویزای کانادا برای کسانی در نظر گرفته شده که می خواهند نسبت به دریافت اقامت کاری کانادا اقدام نمایند. براساس آن، این متقاضان در ابتدا به یک سیستم امتیاز بندی وارد شده و بعد از تائید صلاحیت، از آن‌ ها به منظور کار در این کشور دعوت به عمل می‌ آید. امتیاز بندی انواع ویزای کار کانادا بر پایه موارد زیر انجام می گیرد:

  • ملیت
  • سن
  • سطح زبان
  • جزئیات پیشنهاد شغلی
  • تحصیلات

[caption id="attachment_2429" align="aligncenter" width="700"]اخذ ویزای کار کانادا اخذ ویزای کار کانادا[/caption]

شرایط مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه کوتاه‌ مدت

در روش مهاجرت به کانادا از طریق کار از طریق برنامه کوتاه‌ مدت، شخصس که متقاضی به مهاجرت به کانادا از طریق کار شده است، نیاز به اجازه کار و یا پیشنهاد کاری یا همان جاب آفر کانادا از سمت یک کار فرمای کانادایی (مقیم و یا شهروند کانادا) دارد. درخواست ویزای کار به وسیله برنامه کوتاه مدت (ورک پرمیت) شامل دو مرحله زیر می‌ شود:

  1. ارائه مجوز استخدام از سوی کارفرما برای متقاضیان خارج از کشور
  2. اقدام متقاضی برای اجازه کار و ویزای کاری، پس از دریافت مجوز استخدام از سوی کارفرما

مهاجرت کاری به کانادا با برنامه IMP

در برنامه IMP متقاضی مهاجرت کاری قادر است یک کسب و کار را در کشور کانادا تاسیس کرده و آن شغل را نخست از ایران اداره نماید و بعد از گذشت مدت زمانی درخواست ویزای کاری کند تا به صورت حضوری شرکت خود را اداره سازد. در این شیوه، امکان مهاجرت به همراه خانواده و تبدیل ویزای موقت کار به اقامت دائم وجود خواهد داشت.

هزینه ویزای کار کانادا

هزینه ویزای کار کانادا در بر گیرنده هزینه های زیر می شود:

  1. درخواست بررسی مدارک از سفارت کانادا،
  2. هزینه انگشت‌نگاری و
  3. هزینه open work permit holder : این مبلغ، مرتبط به نوع ویزای کاری کانادا در سال ۲۰۲۲ ( همچون ردیف شغلی، تخصصی بودن شغل، گذراندن دوره‌ های ویژه برای شغل مورد نظر، هزینه‌ های مربوط به وکیل و …) متفاوت می‌ باشد.

تمدید ویزای کار کانادا

یکی از پر تکرار ترین پرسش های متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا از طریق کار این می باشد که آیا امکان تمدید ویزای کاری کانادا وجود دارد؟

در جواب به این متقاضیان باید گفت که لازم است که متقاضی حداقل ۳۰ روز مانده به اتمام اعتبار ویزا، جت تمدید ویزا اقدام کنند. البته می بایست قبل از اقدام برای تمدید ویزا، از سوی کارفرما درخواست جدیدی به اداره کار کانادا ارسال شود. بدین وسیله با وجود تمام شدن مدت اعتبار ویزا، شخص متقاضی که در طول ۱ ماه گذشته درخواست تمدید داده است، می‌ تواند همچنان در کشور کانادا به کار خود البته به صورت قانونی ادامه دهد.

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا در حدود ۱۵۰ روز بعد از درخواست اخذ ویزا، صادر می‌ شود. البته این طول زمان متکی به تعداد درخواست‌ های دریافتی...

جهت مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.