پمپ لجن.کش

تبریز وبسایت تبریز وبسایت تبریز وبسایت · 1402/06/07 11:07 · خواندن 2 دقیقه

عملکرد لجن‌کش چگونه است؟

این پمپ‌ لجن‌کش در دسته‌بندی سانتریفیوژها قرار دارند. در پروانه‌های سانتریفیوژ پره‌های خمیده به عقب دارند که یا باز هستند یا پوشش‌دار. پروانه‌های نیمه‌باز فقط پوشش پشت‌ دارند و پروانه‌های بسته هر دو پوشش جلو و عقب را دارند. فاصله بین پره‌های پروانه به‌ اندازه کافی بزرگ نگه‌داشته می‌شود تا مواد جامد وارد پمپ با مایع از بین بروند تا پمپ مسدود نشود.

یک پوشش مارپیچی شکل به نام پوشش طوماری در اطراف آن پروانه کار گذاشته می‌شود. در ورودی به پمپ در قسمت مرکزی یک لوله مکش متصل شده است، انتهای پایین آن به مایع مخزن یا مخزنی که مایع از آن پمپ می‌شود فرو می‌رود.

به دهانه خروجی لجن‌کش، یک لوله تحویل یا لوله اصلی متصل شده است که مایع را به ارتفاع مدنظر انتقال می‌دهد. درست در مجرای خروجی پمپ روی لوله خروجی، یک شیر تحویل تهیه‌ شده است. پمپ لجن‌کش با استفاده از این شیر، خروجی خود را انجام می‌دهد.

پمپ کف کش

 

انواع پمپ لجن‌کش بر اساس پروانه

  1. پمپ برای نصب در شرایط خشک با پروانه تک پره
  2. پمپ‌های موتور زیرآب یا مغروق (نصب عمودی) با پروانه تک پره
  3. پمپ‌های اتصال نزدیک (سیستم‌های بسته آماده اتصال)
  4. پمپ‌های جریان گشتاور با پروانه جریان آزاد

نکات مهم در انتخاب پمپ لجن‌کش

 حداکثر ارتفاع

اصلی‌ترین و حائز اهمیت‌ترین عامل در انتخاب یک پمپ لجن‌کش ارتفاع آن می‌باشد، از پایین‌ترین جایی که دستگاه قرار می‌گیرد تا بالاترین نقطه‌ای که مایع باید به آن قسمت بریزد ارتفاعی می‌باشد که مورد نیاز شماست تا پمپاژ به نحو احسن انجام گیرد اما باید توجه داشته باشید که حداکثر ارتفاع یک پمپ نقطه‌ای می‌باشد که آبدهی به صفر میل کند. پس باید بیشترین ارتفاع پمپ از ارتفاع موردنظر زیادتر باشد.

برای مطالعه ی کامل مقاله ی پمپ لجن کش کلیک کنید.